Flansza a 3"
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Flansza a 3"
W tym tygodniu prawdpodobnie stawiam na pare dni auto do kolegi do warsztatu i zaczne modzic i mam pytanie, mam teraz k14 w aaz, bede wrzucal t3 i downpipe chcialbym zrobic na 3" i teraz pytanie, jak tą flansze przerobie to czy wowczas przy takiej srednicy 3" starczy miejsca na wkrecenie szpil w ta strone ciepla turbiny?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Michaś_1977 Bardzo dobrze sugerujesz, też o takim rozwiązaniu dyskutowaliśmy. Nie wiem dlaczego Piotr napalił się na większy downpipe skoro i tak myślał aby zwęzić to i reszta wydechu miała 2,5"
[ Dodano: 20 Cze 2010 17:04 ]
Flansza przy turbo ma kształt kwadratu o boku 78mm, gdzie ściana zewnętrzna pipy ma 63mm. Trzeba jeszcze zmieścić otwory na śruby + nakrętki. 3" to już 76,2mm, zostaje raptem 9mm od środka otworu do ściany zewnętrznej, a gdzie jeszcze nakrętka? Optymalnym rozwiązaniem będzie 2,5" = 63,5mm. To już jest dużo. Ale zaraz zaraz. Wykonam rysunek, bo przecież rura jest okrągła
[ Dodano: 20 Cze 2010 17:40 ]
Źle tołkowałem, flansza to kwadrat, rura to okrąg, czyli po przekątnej robi się dużo miejsca.
Na rysunku uwzględniłem jedynie ściankę wewnętrzną rury, tj 3", ale myślę, że jak dobrze się popieści to coś wyczaruje się:
[ Dodano: 20 Cze 2010 17:04 ]
Flansza przy turbo ma kształt kwadratu o boku 78mm, gdzie ściana zewnętrzna pipy ma 63mm. Trzeba jeszcze zmieścić otwory na śruby + nakrętki. 3" to już 76,2mm, zostaje raptem 9mm od środka otworu do ściany zewnętrznej, a gdzie jeszcze nakrętka? Optymalnym rozwiązaniem będzie 2,5" = 63,5mm. To już jest dużo. Ale zaraz zaraz. Wykonam rysunek, bo przecież rura jest okrągła
[ Dodano: 20 Cze 2010 17:40 ]
Źle tołkowałem, flansza to kwadrat, rura to okrąg, czyli po przekątnej robi się dużo miejsca.
Na rysunku uwzględniłem jedynie ściankę wewnętrzną rury, tj 3", ale myślę, że jak dobrze się popieści to coś wyczaruje się:
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 17:10 przez Lukassso, łącznie zmieniany 2 razy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Zgadza się,a odstęp między szpilkami,po przekątnej wynosi 82mm,czyli pozostaje niecałe 6mm...Lukassso pisze:3" to już 76,2mm,
Teraz tak-jeżeli mówimy o wydechu 3'' ,to myślę o średnicy wewnętrznej rury,więc trzeba jeszcze dodać grubość ścianki ×2 i wspomniane niecałe 6mm znika.Pojawia się pytanie-gdzie nakrętki?
To raz,a dwa,to wydaje mi się,że gra nie jest warta świeczki,bo jeśli wydech będzie miał tyle co ujście z suszarki lub nieco więcej,to i tak będzie git
Po jakiego czorta kombinować i utrudniać sobie życie
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 22:12 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Moja sugestia z 3" narodzila sie na podstawie niektorych tutejszych projektow i tak sobie pomyslalem, ze moze by tak..
Odp Lukasza powalila, matematyka cala, dzieki Ci! No i jak mowicie chlopaki, moze byc troche problemow wiec moze faktycznie przystane na pipie 2,5 jak i kompletnym przelocie podobnej srednicy, wowczas flansz nie bede musial rzezbic?
Odp Lukasza powalila, matematyka cala, dzieki Ci! No i jak mowicie chlopaki, moze byc troche problemow wiec moze faktycznie przystane na pipie 2,5 jak i kompletnym przelocie podobnej srednicy, wowczas flansz nie bede musial rzezbic?
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
piotrekgal Raczej mi chodziło o to, w jakiej średnicy będą się "przepychać" sadzy za łącznikiem elastycznym. Grubość ścianki rury 2,5" tez jest istotna przy tej flanszy, ale wg mnie warto będzie zejść na ciut niższy wymiar przy reszcie układu, ze względu chociażby na stopień trudności omijania przeszkód.
Żaroodporną farbą walnąć wydech i tymczasowo przetrzyma.
Żaroodporną farbą walnąć wydech i tymczasowo przetrzyma.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Michaś_1977 takie rury pewnie u tlumikarzy? A co do rur, to orientujesz sie moze ile do FMICa trzeba metrow rurki? standardowo, ktos tu pisal, ze 3. choc ja do standardowej wartosci bede musial troche dodac bo customowo kolektory bede mial wrzucone
Ostatnio zmieniony pn cze 21, 2010 11:00 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 65 gości