Flansza a 3"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Flansza a 3"

Post autor: piotrekgal » ndz cze 20, 2010 11:06

W tym tygodniu prawdpodobnie stawiam na pare dni auto do kolegi do warsztatu i zaczne modzic :bigok: i mam pytanie, mam teraz k14 w aaz, bede wrzucal t3 i downpipe chcialbym zrobic na 3" i teraz pytanie, jak tą flansze przerobie to czy wowczas przy takiej srednicy 3" starczy miejsca na wkrecenie szpil w ta strone ciepla turbiny?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 20, 2010 12:13

Zastanawiam się tylko,czy aż 3 cale jest sens zakładać...przecież samo ujście z suszarki nie ma aż tyle... :bajer:
Wydaje mi się,że średnica taka jak ujście z turbiny byłaby całkiem na miejscu.Oczywiście mam tu na myśli całkowity przelot :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » ndz cze 20, 2010 15:38

Michaś_1977 Bardzo dobrze sugerujesz, też o takim rozwiązaniu dyskutowaliśmy. Nie wiem dlaczego Piotr napalił się na większy downpipe skoro i tak myślał aby zwęzić to i reszta wydechu miała 2,5" :hmm:

[ Dodano: 20 Cze 2010 17:04 ]
Flansza przy turbo ma kształt kwadratu o boku 78mm, gdzie ściana zewnętrzna pipy ma 63mm. Trzeba jeszcze zmieścić otwory na śruby + nakrętki. 3" to już 76,2mm, zostaje raptem 9mm od środka otworu do ściany zewnętrznej, a gdzie jeszcze nakrętka? Optymalnym rozwiązaniem będzie 2,5" = 63,5mm. To już jest dużo. Ale zaraz zaraz. Wykonam rysunek, bo przecież rura jest okrągła :|

[ Dodano: 20 Cze 2010 17:40 ]
Źle tołkowałem, flansza to kwadrat, rura to okrąg, czyli po przekątnej robi się dużo miejsca.
Na rysunku uwzględniłem jedynie ściankę wewnętrzną rury, tj 3", ale myślę, że jak dobrze się popieści to coś wyczaruje się:
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 17:10 przez Lukassso, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 20, 2010 20:29

Lukassso pisze:3" to już 76,2mm,
Zgadza się,a odstęp między szpilkami,po przekątnej wynosi 82mm,czyli pozostaje niecałe 6mm...
Teraz tak-jeżeli mówimy o wydechu 3'' ,to myślę o średnicy wewnętrznej rury,więc trzeba jeszcze dodać grubość ścianki ×2 i wspomniane niecałe 6mm znika.Pojawia się pytanie-gdzie nakrętki? :bajer:
To raz,a dwa,to wydaje mi się,że gra nie jest warta świeczki,bo jeśli wydech będzie miał tyle co ujście z suszarki lub nieco więcej,to i tak będzie git :bigok:
Po jakiego czorta kombinować i utrudniać sobie życie :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 22:12 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz cze 20, 2010 23:01

Moja sugestia z 3" narodzila sie na podstawie niektorych tutejszych projektow i tak sobie pomyslalem, ze moze by tak.. ;-)
Odp Lukasza powalila, matematyka cala, dzieki Ci! No i jak mowicie chlopaki, moze byc troche problemow wiec moze faktycznie przystane na pipie 2,5 jak i kompletnym przelocie podobnej srednicy, wowczas flansz nie bede musial rzezbic?



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » ndz cze 20, 2010 23:08

O wiele łatwiej będzie wykończyć flanszę na 2,5" czy to w tokarce, czy to już ze spawaniem kolanka oraz ustaleniem śrub. Teraz tylko zostaje pytanie: jakiej średnicy dostaniesz rury na wydech.


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz cze 20, 2010 23:10

Lukassso jakiej srednicy rury na wydech? 2,5" pytasz pewnie o grubosc scianki to juz odpowiadam, nie wiem, bedzie to zwykla rura prawdpodobnie, mial byc kwasiak ale to w innej przyszlosci, moze pozniej.



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » ndz cze 20, 2010 23:15

piotrekgal Raczej mi chodziło o to, w jakiej średnicy będą się "przepychać" sadzy za łącznikiem elastycznym. Grubość ścianki rury 2,5" tez jest istotna przy tej flanszy, ale wg mnie warto będzie zejść na ciut niższy wymiar przy reszcie układu, ze względu chociażby na stopień trudności omijania przeszkód.
Żaroodporną farbą walnąć wydech i tymczasowo przetrzyma.


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz cze 20, 2010 23:19

Zmniejszac ukladu ponizej 2,5" nie chce, jednak troche tych spalin bedzie szczegolnie w przyszlosci gdy zawita pompka 11stka, zlacze elastyczne zapodac z wlasciwa srednica i powinno grać.
Pomalowac zaroodporna, tzn ? masz na mysli pewnie korozje.



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » ndz cze 20, 2010 23:25

Fakt, kibelpumpen narobi troszkę tej sadzy, 2,5" się popieści to się zmieści.
Zgadza się, farba chociaż troszkę zablokuje sól i inne ścierwo z drogi.


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz cze 20, 2010 23:27

Wlasnie :pub:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn cze 21, 2010 06:58

piotrekgal, jak kupisz rurę typową na tłumiki (są takie w sprzedaży),to wtedy tylko spawy zamalowujesz i gra :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn cze 21, 2010 10:57

Michaś_1977 takie rury pewnie u tlumikarzy? :chytry: A co do rur, to orientujesz sie moze ile do FMICa trzeba metrow rurki? standardowo, ktos tu pisal, ze 3. :kac: choc ja do standardowej wartosci bede musial troche dodac bo customowo kolektory bede mial wrzucone :jezor:
Ostatnio zmieniony pn cze 21, 2010 11:00 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn cze 21, 2010 12:25

dajcie down pipe o średnicy wyjścia z turbiny i jeszcze metr odcinka o tej samej średnicy a potemo możecie albo tak zostawić albo troszkę wydech powiększyć
nie dawajcie odrazu zbyt dużej średnicy bo pozbawicie momentu obrotowego w dolnych obrotach wasz silnik



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 65 gości