problem z chlodzeniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

problem z chlodzeniem

Post autor: grzes900 » ndz cze 20, 2010 11:51

Witam
mam problem z chlodzeniem w silniku 1.8 abs tzn spalil mi sie wentylator wiec wymienilem na nowy (uzywany) i przy odpowietrzaniu ukladu nagrzewa sie do 110stopni i plyn w zbiorniku podnosi sie, wentylator wlacza sie ale wlasnie przy 110, pompa wody chodzi bo widac przelewanie sie plynu w zbiorniku wyrownawczym przez ten cienki przewod, termostat dziala bo dolny przewod od chlodnicy po uzyskaniu temperatury nagrzewa sie. Wzrokowo wycieku brak - jakies pomysly?


GG

Awatar użytkownika
fasolisko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 19:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: fasolisko » ndz cze 20, 2010 12:00

Włącznik wentylatora uruchamia go przy zbyt dużej temperaturze - tutaj bym szukał problemu.


Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » ndz cze 20, 2010 18:59

fasolisko pisze:Włącznik wentylatora uruchamia go przy zbyt dużej temperaturze - tutaj bym szukał problemu.
jaki wlacznik? gdzie tego szukac? chyba ze chodzi ci o czujnik ktory jest gdzies w chlodnicy a kable ida do silniczka wentylatora.
A powiedz mi czemu sie przy odpowietrzaniu podnosi plyn w zbiorniczku wyrownawczym?


GG

Awatar użytkownika
fasolisko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 19:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: fasolisko » ndz cze 20, 2010 20:03

Konkretnie chodzi o termowłącznik, który przy odpowiedniej temperaturze załącza wentylator. Jest wkręcany w chłodnice i połączony kablami z wentylatorem - bardzo łatwo go namierzyć.

Odpowietrza się przy włączonym silniku, w czasie pracy płyn się nagrzewa, rośnie ciśnienie w układzie i poziom się podnosi. Na ciepłym silniku zawsze stan w zbiorniczku będzie większy niż na zimnym.


Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » ndz cze 20, 2010 20:44

fasolisko pisze:Konkretnie chodzi o termowłącznik, który przy odpowiedniej temperaturze załącza wentylator. Jest wkręcany w chłodnice i połączony kablami z wentylatorem - bardzo łatwo go namierzyć.
powiedz mi czy ten termowlacznik jest "uniwersalny" bo mam wymieniony wentylator z silniczkiem tzn czy taki jak wykrece to taki sam kupic czy dobierac do wentylatora i czy trzeba spuszczac plyn z ukladu? i czy zeby sie do niego dostac to musze znowu zrzucac zderzak?


GG

Awatar użytkownika
fasolisko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 19:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: fasolisko » ndz cze 20, 2010 20:54

Nie mam pewności czy jest uniwersalny. Na pewno w sklepie z częściami po podaniu parametrów auta z katalogu dobiorą. Zwrócić uwagę trzeba na pewno na wtyczkę, czy będzie pasować do wtyczki wentylatora (ilość pinów i kształt)
Dojście do niego jest od strony silnika, wypinasz wtyczkę i musisz się dostać kluczem płaskim żeby go wykręcić - sam robiłem to przy wyjętej chłodnicy więc nie wiem czy da rade zrobić to bez demontażu czegokolwiek. Płynu na pewno trochę wyleci.

Wygląda tak:
Obrazek

I jak widać ma kilka wersji podłączenia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 20:57 przez fasolisko, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » czw cze 24, 2010 18:51

wymienilem chlodnice i czujnik i wszystko gra - jedyny minus ze nie umialem dostac tego czujnika z wahlera i zalozylem jaki mieli i za wczesnie sie wlacza i nie dochodzi do 90stopni. Chlodnica byla ok ale do czasu proby wykrecenia z niej tego czyjnika bo tak sie zapiekl ze proba wykrecenia bez szans. punkcik dla ciebie fasolisko


GG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 233 gości