Polo 1.2 IV FL - 2005r. - montaż wspomagania kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz_g
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 27, 2010 20:30
Lokalizacja: Warszawa

Polo 1.2 IV FL - 2005r. - montaż wspomagania kierownicy

Post autor: lukasz_g » pt cze 18, 2010 21:59

Cześć

Tak jak w temacie, polówka jest bez wspomagania i moja dziewczyna nie daje sobie rady podczas manewrów.

Pytanie czy można zamontować wspomaganie? Czy montować elektryczne wspomaganie, takie jak np. w Golfie V ? I czy taka przeróbka jest możliwa. Nie orientuje się jak wyglądają teraz rozwiązania układu kierowniczego i wspomagania. Czy można wsadzić chociażby coś takiego jak kiedyś w maluchach na eksport (maglownica?) Tak żeby umożliwić kobietce w miarę spokojne manewrowanie po parkingach.

Za wszelkie porady / informacji z góry dzięki.

Pozdrawiam,
Łukasz
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 22:00 przez lukasz_g, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » pt cze 18, 2010 23:38

lukasz_g pisze:Czy montować elektryczne wspomaganie, takie jak np. w Golfie V ? I czy taka przeróbka jest możliwa.
do tej polówki (okularnik) montowane były własnie elektryczne wspomaganie przekładnie tj pompa wspomagania jest elektryczna i usterkowa 2 firmy Koyo i TWR - przekładnia musi być taka jak pompa - pasują też od fabii



lukasz_g
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 27, 2010 20:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasz_g » sob cze 19, 2010 03:59

A powiedz mi czy okularnik i polo IV FL mają to samo rozwiązanie? Czy w IV FL było coś nowszego czy to samo co w okularze?


Czy muszę kupować cały taki zestaw http://allegro.pl/item1076644826_przekl ... skoda.html ? Czy wystarczy sama pompa? Czy muszę kupować przekładnie? (tą co mam teraz bez wspomagania będzie pasować do pompy?)

Aha i pytanie czy oprócz tego nie trzeba już nic zmieniać? Alternator może zostać ten co mam ?
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 04:18 przez lukasz_g, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob cze 19, 2010 09:52

lukasz_g pisze:A powiedz mi czy okularnik i polo IV FL mają to samo rozwiązanie? Czy w IV FL było coś nowszego czy to samo co w okularze?


Czy muszę kupować cały taki zestaw http://allegro.pl/item1076644826_przekl ... skoda.html ? Czy wystarczy sama pompa? Czy muszę kupować przekładnie? (tą co mam teraz bez wspomagania będzie pasować do pompy?)

Aha i pytanie czy oprócz tego nie trzeba już nic zmieniać? Alternator może zostać ten co mam ?
Polo IV i IV FL jest to samo wspomaganie - hydrauliczno elektryczne i w tych samych silnikach te same pompy i układy kierownicze i itd



greg

Post autor: greg » sob cze 19, 2010 10:01

lukasz_g pisze:Czy wystarczy sama pompa? Czy muszę kupować przekładnie?
no a do czego podłączysz węże od pompy? do przekładni bez wspomagania?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob cze 19, 2010 10:06

greg pisze:
lukasz_g pisze:Czy wystarczy sama pompa? Czy muszę kupować przekładnie?
no a do czego podłączysz węże od pompy? do przekładni bez wspomagania?
pisałeś o usterkowej pompie elektrycznej, ja kupiełem uszkodzone IV FL z 2008r reszta zrobiona ale padło wspomaganie juz dwie pompy padły w ciągu miesiąca, rozebrałem za każdym razem urywa sie elektromagnes w silniczku, na razie zrobiłem przekładke z uszkodzonej- masz jakis na to patent?



greg

Post autor: greg » sob cze 19, 2010 10:31

PinkFloyd, niestety ni e- jak już je rozbierasz to uszczelnij bo podstawowym mankamentem tych pomp to "branie wody" a w efekcie padanie elektroniki



lukasz_g
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 27, 2010 20:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasz_g » sob cze 19, 2010 12:21

lukasz_g pisze:Czy wystarczy sama pompa? Czy muszę kupować przekładnie?
no a do czego podłączysz węże od pompy? do przekładni bez wspomagania?[/quote]

No tak przekładnia musi być do wspomagania. Czy w takim razie taki zestaw http://allegro.pl/item1076644826_przekl ... skoda.html + alternator do wersji ze wspomaganiem wystarczy mi? Pytam bo nie znam się specjalnie, a mam mechanika, któremu jak dostarczę części to mi za darmo to zrobi, a nie chce go obarczać jeszcze szukaniem podzespołów.

Z góry dzięki za pomoc :)



greg

Post autor: greg » sob cze 19, 2010 13:05

wiązka elektryczna by się przydała



lukasz_g
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 27, 2010 20:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasz_g » ndz cze 20, 2010 00:42

Tak czytam i czytam o tym wspomaganiu i dużo informacji jest na temat awaryjności pomp, nie wiem czy warto wsadzać tyle kasy w coś co będzie się na dodatek psuło:/ A może by tak włożyć np. przekładnie od golfa 5 (elektryczne wspomaganie) nie ma problemów i sam koszt niższy, ktoś próbował takiego eksperymentu? Co o tym myślicie?



greg

Post autor: greg » ndz cze 20, 2010 13:10

lukasz_g, a może inaczej - przekładnia + np pompa mechaniczna z golfa?



lukasz_g
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 27, 2010 20:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasz_g » ndz cze 20, 2010 22:33

greg pisze:lukasz_g, a może inaczej - przekładnia + np pompa mechaniczna z golfa?
Pokaż tą pompę mechaniczną
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 22:47 przez lukasz_g, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » pn cze 21, 2010 17:25

Pokaż tą pompę mechaniczną
no większego lenistwa nie widziałem - http://allegro.pl/item1051893104_pompa_ ... sylka.html



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 87 gości