czy włącznik świateł to wytrzyma?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paweł_ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 17:33
Lokalizacja: Koronowo (CBY) / Bydgoszcz (CB)

czy włącznik świateł to wytrzyma?

Post autor: paweł_ek » sob cze 19, 2010 21:06

Witam Kolegów na forum!
Proszę wybaczyć że odgrzewam kotleta ale mam pewną wątpliwość. Chciałbym zmienić lampy z H4 na 2xH1. Naczytałem się już postów w archiwum na ten temat jak to zrobić, ale pozostaje jeszcze jedno nie rostrzygnięte pytanie. Czy jeśli będą działały jednocześnie światła mijania i drogowe (tak jak to jest w H1+H1) to nie spali mi się włącznik świateł (skutkiem większego obciążenia)? Proszę o odpowiedzi bo jeśli mam uszkodzić sobie włącznik świateł to podaruję sobie taką przeróbkę. Czy w mk3 w których seryjnie montowane były lampy H1+H1 włączniki świateł były "mocniejsze"? Jeśli tak to jak je odróżnić?



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob cze 19, 2010 21:11

włączniki seryjnie były takie same. Istnieje potencjalna możliwość spalenia włącznika w golfie, czy to będzie mk2 czy mk3 warto rozważyć założenie przekaźników na światła. Problem rozwiązany a można też zyskać na mocy świecenia lamp.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » sob cze 19, 2010 21:22

Witam.
O ile posiada /ale okazuje się że nie/ przekaźniki świateł w związku z tym nie bierze bezpośredniego udziału w poborze mocy . Włącznik świateł załącza bezpośrednio światła pozycyjne . Jeżeli nie ma przekaźników nic nie stoi na przeszkodzie aby je mieć .
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 21:34 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

greg

Post autor: greg » sob cze 19, 2010 21:24

Tomasz Bis pisze:O ile mi wiadomo mk3 posiada przekaźniki świateł w związku z tym nie bierze bezpośredniego udziału w poborze mocy
nie posiada - golf 4 też nie posiada

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 9:24 pm ]
paweł_ek pisze:Chciałbym zmienić lampy z H4 na 2xH1.
to zmień i daj przekanxiki - zobaczysz różnice podczas jazdy - poważnie



Awatar użytkownika
paweł_ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 17:33
Lokalizacja: Koronowo (CBY) / Bydgoszcz (CB)

Post autor: paweł_ek » sob cze 19, 2010 21:49

bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem i pomocne odpowiedzi :grin: Czy ma ktoś może foto takich "dołożonych" przekaźników bo już myślałem o tym rozwiązaniu (czytałem w którymś z wcześniejszych postów na ten temat) tylko pomysłu brak na jego sensowną realizację. Gdzie takie przekaźniki umieścić aby wszystko miało przysłowiowe ręce i nogi. Jeśli ktoś ma ori schemat połączenia świateł (manetka, włącznik, ewentualne przekaźniki) w mk3 to proszę wrzucić, zaspokoję ciekawość :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 19, 2010 22:43

paweł_ek, włącznik rzadko sie przepala, znacznie bardziej narażona jest stacyjka przez styki której leci cały prąd na reflektory, i daltego warto mieć te przekaźniki, plus oczywiście poprawa jasnosci świecenia. Schematy sa w dziale FAQ, a jeśli chodzi ci o to gdzie umiejscowić, to ja mam przy kielichu za akumulatorem. Nie sil się na umieszczenie ich blisko lamp bo sa tam bardziej na deszcz i sól narażone


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » sob cze 19, 2010 22:48

To jest to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 ja podłączałem pod kiero wpinając się pod przewody od manetki zmiany ś...


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
paweł_ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 17:33
Lokalizacja: Koronowo (CBY) / Bydgoszcz (CB)

Post autor: paweł_ek » ndz cze 20, 2010 02:10

bardzo fajnie :grin: dziękuję za odpowiedzi, zastosuję się do powyższych rad :bigok: super fotoporada i oczywiście plusy dla wszystkich: mate64, Tomasz Bis, greg, Paweł Marek :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości