Osiągi silnika 1Z i pozostalych 90KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Osiągi silnika 1Z i pozostalych 90KM
Witajcie
Mam do Was takie pytanie. Tak jak widać w opisie jeżdże Golfem III Variant 1.9 TDI 90KM silnik 1Z (1995 r.). Jeśli macie autka z tym samym silnikiem to chciałbym żebyście podzielili się osiągami waszych Golfików. Głównie o to przy jakich obrotach osiągacie jaka prędkość (piąty bieg) i ile wyciągnęliście maksymalnie . Chodzi mi o opinie posiadaczy aut bez żadnych przeróbek poprawiających osiągi. Tylko autka seryjne.
I drugie pytanko. Odnosze dziwne wrażenie ze pierwszy bieg jest jakis krótki chodzi o to że szybko rosną obroty a prędkość tak średnio. Przy szybszym starcie trzeba odrazu zmieniac na drugi bieg. Też tak macie ??
Dzięki
Mam do Was takie pytanie. Tak jak widać w opisie jeżdże Golfem III Variant 1.9 TDI 90KM silnik 1Z (1995 r.). Jeśli macie autka z tym samym silnikiem to chciałbym żebyście podzielili się osiągami waszych Golfików. Głównie o to przy jakich obrotach osiągacie jaka prędkość (piąty bieg) i ile wyciągnęliście maksymalnie . Chodzi mi o opinie posiadaczy aut bez żadnych przeróbek poprawiających osiągi. Tylko autka seryjne.
I drugie pytanko. Odnosze dziwne wrażenie ze pierwszy bieg jest jakis krótki chodzi o to że szybko rosną obroty a prędkość tak średnio. Przy szybszym starcie trzeba odrazu zmieniac na drugi bieg. Też tak macie ??
Dzięki
Ostatnio zmieniony czw maja 17, 2007 12:06 przez Luki_GT, łącznie zmieniany 1 raz.
...::: Pozdrawiam :::...
u mnie przy 2000 na piatce ok 90km/h. nie krecilem go jeszcze na maxa na piatce, ale jak jest zdrowy powinien pojsc ok 180km/h. co do meczenia go to nie powinno mu zaszkodzic gazowanie przed czerwonym polem chyba ze nie jest wystarczajaco rozgrzany albo jakbys tak jezdzil caly czas:) ja swojego tez oszczedzalem bo wydawalo mi sie ze jak glosno chodzi to sie juz meczy ale te silniki sa po prostu glosniejsze. na forum dowiedzialem sie np ze przegazowanie od czasu do czasu nie dopuszcza do zapchania katalizatora wiec nie ma co przesadzac z oszczedzaniem:)
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Przy 3000obr na 5 biegu mam 140/h.. a co do jedynki.. sluzy ona tylko do ruszenia (czyt: aby kola zaczely sie toczyc) a max byl 180/hLuki_GT pisze:np przy 2000 - 90 km/h przy 3000 - ...... itd. I do ilu tys tak max rozkrecacie zeby go bardzo nie męczyć ?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
Re: Osiągi 1.9 TDI 90KM ...
no to ja moze napisze o zdłubanej 90tce (ALE) w Variancie...i zrobie porównanie
jak silnik byłe seria na Vtce przy 2000obr/min 90km/h, jak był zrobiony na 110KM również identycznie...po przerobce na moc rzędu 145KM dalej identycznie (za to przyspieszenie jest fajne - 0-100km/h 8,50sek., 1/4 mili 16,62sek.)
skrzynia generalnie jest zbyt krótka do wybitnych V-maxów...pomimo mocnego silniczka na Vtce dochodzę do 200km/h (na obrotku 4200 - powyżej na prostym odcinku nie wchodzi na Vtce)
jak silnik byłe seria na Vtce przy 2000obr/min 90km/h, jak był zrobiony na 110KM również identycznie...po przerobce na moc rzędu 145KM dalej identycznie (za to przyspieszenie jest fajne - 0-100km/h 8,50sek., 1/4 mili 16,62sek.)
skrzynia generalnie jest zbyt krótka do wybitnych V-maxów...pomimo mocnego silniczka na Vtce dochodzę do 200km/h (na obrotku 4200 - powyżej na prostym odcinku nie wchodzi na Vtce)
Dziwia mnie opisy iż ktoś jedzie 170 i ma spory zapas gazu, faktycznie przy wersji 110 km było by tak.
Natomiast wersja, ktorą posiadam czyli 90 km poleciałem max 180 -185, na czwórce prędkosć dochodzi do 120 km (na czwórce przy 2 tyś obrotów 90 km/h)
Na piatce przy prędkosci 115 km silnik zaczyna glosniej pracować.
Podczas dynamicznej jazdy w takcie zmiany biegu z pierwszego na drugi można nawet "spalic troche gume" Generalnie czasem nie chce mi sie przełączać na pierwszy bieg i ruszam z drugiego biegu na pólsprzęgle.
Natomiast wersja, ktorą posiadam czyli 90 km poleciałem max 180 -185, na czwórce prędkosć dochodzi do 120 km (na czwórce przy 2 tyś obrotów 90 km/h)
Na piatce przy prędkosci 115 km silnik zaczyna glosniej pracować.
Podczas dynamicznej jazdy w takcie zmiany biegu z pierwszego na drugi można nawet "spalic troche gume" Generalnie czasem nie chce mi sie przełączać na pierwszy bieg i ruszam z drugiego biegu na pólsprzęgle.
mietek
Zawer posłuchaj mi nie chodziło o to czy ktoś osiąga jakieś zawrotne prędkości i czy coś w tym stylu. Miałem na myśli jedynie to jak pracują te silniki w Golfach i nic pozatym. Chodziło jednynie o porównanie czy w miarę podobnie wygląda to u wszystkich. Nikt tu nie mówił o jakiś wyścigach i czymś podobnym.
PS.
Panowie wielkie dzięki za wypowiedzi !
PS.
Panowie wielkie dzięki za wypowiedzi !
...::: Pozdrawiam :::...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 709
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
- Lokalizacja: Łomianki / VaWa
- Kontakt:
racjonalna (srednia jazda ok 2500-3000 rpm):
1-20 km/h
2-40-60
3-80-100
4-120
5-180 ,ale juz sie robi lekki hard core (4500 rpm)
diesel to nie wyscigowka seryjana - osiagi moze kiepskie maja diesle ale nadrabiaja momentem i moca...
pzdr
1-20 km/h
2-40-60
3-80-100
4-120
5-180 ,ale juz sie robi lekki hard core (4500 rpm)
diesel to nie wyscigowka seryjana - osiagi moze kiepskie maja diesle ale nadrabiaja momentem i moca...
pzdr
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 145 gości