Wyciek pod korektorem sily hamowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw wrz 08, 2005 18:42

Nie bo mi nie cieknie, natomiast pare razy rozmawiałem na ten temat z mechanikiem, przy okazji piszczenia przy puszczaniu hamulca i podejrzenie padło na korektor - powiedział że jak cos z nim nie tak to wywalic.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

czester
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: sob sty 15, 2005 11:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: czester » czw wrz 08, 2005 18:46

korektor siły hamowania służy do regulacji siły hamowania kół tylnych, zastanawia mnie czy po wywaleniu go tył nie będzie za mocno hamował i czy zimom nie będzie przy hamowaniu wyprzedzał nas tył



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw wrz 08, 2005 20:34

to działa w druga stronę - jesli go nie będzie to nic się nie zmieni - jesli auto jest mocno obciążone to korektor zwiekszy ciśnienie


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt wrz 09, 2005 08:08

Wyrwij chwasta i po problemie :chytry:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt wrz 09, 2005 10:18

W mk3 1,8 abs działa dopiero po wrzuceniu do kabiny na tył 300kg.



Awatar użytkownika
rafalvfr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA

Post autor: rafalvfr » pt lip 18, 2008 12:20

J.KKK pisze:Wymieniałem płyn hamulcowy i mam wyciek pod korektorem siły hamowania. Czy trzeba będzie wymienić cały korektor ? Czy jest inny sposób usunięcia usterki ?Proszę o odpowiedz.
Witam,
Kolego chcialem ci powoiedziec po co wogole jest korektor sily hamowania. Czytajac bzdury jakie ludzie wypisuje az wlos sie jezy na glowie. CO gorsza powoluja sie na "sensownych mechanikow" i ich opinie. Jesli dobrze poszukasz w sieci znajdziesz ludzi, ktory wstawili tam trojnik i zyja - bo na łuku podczas sytuacji awaryjnej owszem wykrecili piruet ale akurat nie bylo drzewa. Nie bylo tez przechodnia to i jemu sie upielko.
Temat korektora mozna sprawadzic to pytania - czy oplaca sie dbac o hamulce - w sumie tez nie - wystarczy jezdzic odpowiednio wolniej lub przewidywac co sie za chwile stanie.
Podczas gwatownego hamowania tylna os odciaza sie i korektor ma wlasnie te sytuacje skorygowac - spojrz na moto GP - im kola wrecz odrywaja sie od podloza - jesli nie ma ABS`u cos musi zadzialac aby podczas jazdy na luku kola sie nie zablokowaly. Co zatem robi korektor i kto to jest - poslusze sie cytatem bo nie chce mi sie klepac:
"Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.

Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.

W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.

Nowy korektor na sucho jest całkowicie wciśniety i nie da sie go sprawdzić bez podania ciśnienia płynu hamulcowego.

Na koniec dodam, ze wystarczy zle go wyregulowac (naciagnac mocno sprezyne) i zwlaszcza w zimie na łuku zorbic test. Jesli to zrobisz bardzo szybko docenisz jego role.


Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport

bakus1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 20, 2008 19:56
Lokalizacja: Płock

Post autor: bakus1987 » pt lip 31, 2009 09:07

Odkopię trochę stary temat. Czym zastąpić dokładnie zastąpić ten korektor w mkIII z silnikiem AAM ?? :roll:


http://www.vwplock.fora.pl/

Awatar użytkownika
rafalvfr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafalvfr » pt lip 31, 2009 11:04

bakus1987 pisze:Odkopię trochę stary temat. Czym zastąpić dokładnie zastąpić ten korektor w mkIII z silnikiem AAM ?? :roll:
Jak to czym - nowym lub starym ale sprawnym korektorem.
Jeśli masz fantazje ułańską oczywiście trójnikiem - tak najtaniej.
Pamiętam, że do II korektor kosztował chyba 260 zł (zamiennik) Minęlo kilka lat może są droższe - nie wiem.


Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport

Awatar użytkownika
Urodzony13marca
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Urodzony13marca » czw wrz 10, 2009 20:20

rafalvfr pisze:
bakus1987 pisze:Odkopię trochę stary temat. Czym zastąpić dokładnie zastąpić ten korektor w mkIII z silnikiem AAM ?? :roll:
Jak to czym - nowym lub starym ale sprawnym korektorem.
Jeśli masz fantazje ułańską oczywiście trójnikiem - tak najtaniej.
Pamiętam, że do II korektor kosztował chyba 260 zł (zamiennik) Minęlo kilka lat może są droższe - nie wiem.
Jestem wlasnie w temacie - wyciek z korektora - pierwsza wersja mechanika - wymiana - cena u mechanika po konsultacjach w sklepie - 380 zl plus robocizna i jeden przewod hamulcowy 550 - az mnie zatrzeslo. Dzwonie do intercarsu - dla mnie korektor w cenie 216 zl. Hehehe naciagacze te mechaniki, korektor firmy LPR (co by to nie znaczylo ;)


AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

calbaleth
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: czw paź 18, 2007 14:18
Lokalizacja: Powiat Radomszczański

Post autor: calbaleth » sob cze 19, 2010 14:10

Odświeżę trochę temat. Z racji tego że nowy kolektor jest niestety drogi to kupiłem sprawną używkę, z racji tego że nigdy nie wymieniałem tego muszę zapytać czy ktoś to już sam robił, na co zwróć uwagę by nie uszkodzić tego nowego. Oczywiste jest to że po wymianie należy odpowietrzyć hamulce, jedyny problem w tym że nie mam kanału by wejść pod auto ale zawsze mogę podjechać do znajomego.



tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » sob cze 19, 2010 20:43

a jak najłetwiej odciąc tylne hamulce??? czy mozna odkrecic przewody od pompy i wkrecic zamias nihch sróbki?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » ndz cze 20, 2010 00:18

kumpel w nissanie nx 100 wywalił go i jak jest po deszczu to tylne koła hamją szybciej

ja w 1,4 miałem reduktory ciśnienia tylnych kuł to takie wstawki miedzy rurkę a pompę
i żadnych korektorów


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » ndz cze 20, 2010 00:57

calbaleth pisze:ja w 1,4 miałem reduktory ciśnienia tylnych kuł to takie wstawki miedzy rurkę a pompę
i żadnych korektorów
zapewne po 95 roku tak bylo korektory byly w postaci trzpieniu wkrecanych w serwo
calbaleth pisze:Odświeżę trochę temat. Z racji tego że nowy kolektor jest niestety drogi to kupiłem sprawną używkę, z racji tego że nigdy nie wymieniałem tego muszę zapytać czy ktoś to już sam robił, na co zwróć uwagę by nie uszkodzić tego nowego. Oczywiste jest to że po wymianie należy odpowietrzyć hamulce, jedyny problem w tym że nie mam kanału by wejść pod auto ale zawsze mogę podjechać do znajomego.
nasmaruj wd40 lub samym plynem hamulcowym te 4 nakretki trzymajace przewody i proś boga by wyszły razem z przewodami ham. to jest wlasnie najgorsze przy wymianie tego ustrojstwa


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Urodzony13marca
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Urodzony13marca » ndz cze 20, 2010 09:36

[/quote]nasmaruj wd40 lub samym plynem hamulcowym te 4 nakretki trzymajace przewody i proś boga by wyszły razem z przewodami ham. to jest wlasnie najgorsze przy wymianie tego ustrojstwa[quote]
Mechanik mówił mi, że można jeździć bez serwa ale podczas hamowania na śliskiej nawierzchni będzie zarzucać tyłem, szczególnie przy obciążeniu tylnej osi (mam kombi).
A na co uważać: 1. te wkręty na imbus - po kilku latach nie ruszania można nieźle się namęczyć, od razu dowiedz się gdzie gdzie takowe można kupić, najlepiej oryginały. 2. przewody hamulcowe - u mnie było tak, że jeden z mechaników od razu chciał wymieniać przewody, w sumie koszt nie duży bo jakieś 20 czy 30 zł policzył (nie oryginały tylko dorabiane), ale u drugiego mechanika okazało się, że przewody nie są w tak złym stanie i wszystko skończyło się bez ich wymiany.


AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 277 gości