Co znaczy "taki luz"? Za duży też nie może być.
Podnieś samochód i sprawdź luzy koła w osi pionowej, tzn. nie trzymając za boki koła, tylko za górę i dół. Luz powinien być naprawdę minimalny. Całkiem skasować go nie można, bo będą Ci się grzały łożyska. Ale jeśli wyczujesz wyraźnie ruchy koła, to trzeba ten luz zmniejszyć.
Zdejmij wtedy zaślepkę łożyska, wyjmij zawleczkę i zabezpieczenie nakrętki i powoli kręć nakrętkę w prawo aż luz zniknie, co chwilę ten luz sprawdzając, żeby wyczuć ten moment. Jak to zrobisz, odrobinę odkręć nakrętkę w lewo, żeby łożysko nie było zanadto zaciśnięte, załóż zabezpieczenie, zawleczkę i zaślepkę.
Aha, zanim się za to weźmiesz, kup sobie zapasowe zawleczki, bo lubią się łamać przy rozbieraniu.
Robota łatwa, szybka i przyjemna
