Po raz drugi mam okazje na forum Audi 80 zaprezentować swój samochód. Po kilku tygodniach poszukiwań, przejrzeniu dziesiątek ofert (fiatów, fordów, volkswagenów, mercedesów) natrafiłem na samochód warty zainteresowania


Rok produkcji: koniec 1988, pierwsza rejestracja w 02.01.1989 roku.
Silnik: 1.6 TD (oznaczenie RA)
Przebieg: 232 tys. (w dniu zakupu)
Kolor: czarny satynowy metalizowany (oznaczenie LY9Y)
Skrzynia biegów: AKM
Sprowadzony ze Szwajcarii w 2005 roku. Jestem jego drugim właścicielem w kraju.
Wyposażenie:
- system Procon-Ten
- zielonkawe szyby
- centralny zamek
- Duo Sound
- trzecie światło stopu
- skórzana kierownica
- hak
- alufelgii (orginalne O.Z. z 1990r)
- tylne lampy Seima, tudzież bliżej sercom audi maniaków, Treser (a z tego, co wiem i co zauważyłem, ciemne lampy Seima uracza napisem Treser u mnie napisu niestety brak)
- lotka ori Kamei
Co zostało już zrobione:

- odgrzybiony bagażnik
- przepolerowany lakier (1 raz)
- wyczyszczony środek
- zakupione kubełkowe fotele z ciemnego weluru
- zakupione radio (JVC KD-SH99R) oraz reanimacja tylnich głośników Magnat
- popodklejane welurowe boczki
- wyprostowane kierunkowskazy z przodu (i doprowadzenie ich wogóle do ładu)
- założony obrotomierz
- dodatkowe zegary
- tylnia blenda pod rejestrację
- czarny panel do radia
- obudowa akumulatora
- lampy zespolone
- przedni zderzak od audi 90
- atrapa chłodnicy od audi 90
- halogeny w zderzak
- kierunkowskazy w zderzak
- panel sterowania nawiewami i pokrętła z B4
- półka pod 4 przyciski
- przepolerowane alufelgii oraz wyczyszczone i pomalowane na czarno zaciski oraz bębny
- płaskie wycieraczki
- obudowa wentylatorów wraz z podwójnymi wentylatorami czterołopatkowymi
- uszczelniony bagażnik i zakonserwowana w nim podłoga, nareszcie sucho i czysto
- elektryczne lusterka
- okrągły pająk po lifcie z b3
- nowe kable głośnikowe
- ramka z filtrem kabinowym
- półka tylnia z roletą, miejscem pod 4 głośniki i duosound
- ringi na zegary
- czerwone podświetlenie zegarów i nawiewów
- alcantara
- wskaźnik doładowania
- tylni zderzak audi 90

- filtry, olej, płyny, rozrząd, napinacz
- wymieniona chłodnica i zbiornik wyrównawczy
- mały remont głowicy: planowanie, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod klawiaturą, uszczelka od kolektoru wydechowego, uszczelka od dolotu, uszczelniacze zaworowe, nowe szpilki, simeringi na wał + niebieska i pomarańczowa uszczelka, świece żarowe, sprawdzenie szczelności, usunięcie nagaru, przeczyszczenie zaworów
- ustawienie kąta wtrysku
- termostat
- simering pompy oleju
- prawa gałka
- gumowo-metalowa uszczelka pod klawiaturę (won z korkiem!)
- oil catch tank
- amortyzatory przód Kayaba
- nowe miedziane przewody hamulcowe oraz nowy płyn hamulcowy Jurid
- regeneracja tylnich bębnów

- boost pin
- regulacja pompy
- pompa 10mm
- gov mod
A teraz kilka zdjęć:







Plany co do samochodu:

17.07.2009
Polerka + kubełki + renowacja skóry na kierownicy






30.08.2009r.
Nowe zdjęcia z prac nad samochodem.
Boczki + radio JVC KS-SH99R + obrotomierz + małe szorowanko silnika





24.09.2009r.
Dodatkowe zegary oraz mały bonusik - linka od procon-ten.


08.02.2010r
Pompa wtryskowa 10mm.

17.04.2010r
Dziś mogę ofecjalnie już stwierdzić, że moja czarnulka wróciła do świata żywych

Sam jej wyrządziłem tyle krzywd i sam swoimi łapkami ją odratowałem. Jeszcze wiele pracy przede mną ale przed smak końcowego efektu można już podziwiać na tych zdjęciach:




25.04.2010r
Pierwsza większa sesyjka samochodu:























01.05.2010r
Zabawy z polerowaniem alusków.



25.09.2010r
A tutaj kilka zdjęć zrobionych dzień przed mini olkuskim zlotem Audi 80







Oraz zdjęcia dla wujo1 - elektryczne lusterka oraz okrągłe manetki.




29.09.2010r
Korzystając z ostatnich dni wolnego zmieniłem w samochodzie wszystkie przewody hamulcowe na miedziane. Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu gumowe przewody zostawiłem - albo były wymieniane albo czas był dla nich bardzo łaskawy.

A tutaj mały rarytasik - tylnia półka z roletą, duosound i miejscem na cztery głośniki a więc total wypas



Niestety w zestawie nie miałem orginalnych głośników 13cm, ich miejsce zastąpią następujące przetworniki:


16.01.1011r
Ringi na zegary:

27.02.1011r
Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą założyłem nową pokrywę zaworów. Część jest duraluminiowa i pochodzi z Golfa III 2.0 115KM.


18.04.1011r
Kilka gratów z audi 90.




01.05.1011r
Tylni zderzak z 90'tki.

Alcantara.

Film
A o to mały pokaz jak jeździ mój wozik.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Długo nie potrafię usiedzieć na miejscu. Pora po krótce przybliżyć etapy zmiany serduszka z 1.6 TD na pełne TDI. Proszę zapiąć pasy, jedziemy!
Z początkiem czerwca pojawiło się ogłoszenie z rozbitym avantem 1.9 TDI. Cena bardzo niska, pojechałem, zobaczyłem, odpaliłem i z miejsca zadatkowałem. Po tygodniu pojechałem po samochód:


Samochód na podwórku więc trzeba dwa wozidełka rozebrać:











Walka z kabelkami:


















Prace skończone
















" onclick="window.open(this.href);return false;
A o to spis zmian, jakich dokonałem:
- silnik 1.9 TDI z pełnym osprzętem
- skrzynia BAA z półośkami
- kompletna wiązka elektryczna z b4
- ABS
- 4 elektryczne szyby
- wzmocnienia boczne
- zupełnie nowy środek (prócz foteli i kierownicy), nowa podsufitka i kolor wnętrza
- chłodnica z TDI
- wspomaganie kierownicy
- lampki w rączkach
- tarcze na tył
- zregenerowanie tylnich zacisków
- przednie hamulce z b4 (niestety tarcze lite ale o większej średnicy)
- zawieszenie przednie z b4 (sanki, wahacze, sprężyny, kolumny MacPersona)
- chromowane zamki drzwi
- chromy pod szybami na drzwiach
- instalacja Car Audio (jeszcze w budowie)
- wspawanie łap silnika do podłużnic
- i jeszcze dziesiątki mniejszych pierduł, które nie mają większego znaczenia a bez których ten samochód nie byłby złożony
Przeglądając zdjęcia ze swapa zadaje sobie sam takie pytanie: "ja to napawdę wszystko sam zrobiłem? Nie wierzę!".
Narazie to tyle, czas pokaże co jeszcze w tym samochodzie zmienie

Pytania? Sugestie? Krytyka? Piszcie wszystko, zapraszam do komentowania.