Duże spalanie w tdi jaka przyczyna???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Luqass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: wt lip 07, 2009 08:58
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Duże spalanie w tdi jaka przyczyna???

Post autor: Luqass » ndz cze 13, 2010 19:49

Witam wszystkich zaznaczam że nie mam czym zrobić logów i wiem że tak by było najszybciej :(

Ale do rzeczy auto vw golf 4 2001 TDI silnik ASV średnie spalanie w trasie 7, miasto 8,5 chyba za dużo jak sądzicie przd zimą miałem około 5 .

Od poniedziałku zostało:

- rozruszana sztanga
- wymieniony filtr powietrza
- niema wycieków
- ciśnienie w kołach w normie (opony 225/45/17)
- notlaufa nie zaobserwowałem ładnie idzie praktycznie do v-max
- hamulce nie przyhamowują auta sprawdziłem

Zauważyłem także że dopuki nie przekroczę 2000 obr/min to spalanie jest zadowalające ale powyżej rośnie dwukrotnie :(

Wiem że to może i jest wróżenie z fusów ale jedyne co mogę u siebie to sprawdzić błedy ale to jutro

Jak ktoś ma jakieś pomysły (sensowne) pisać :)


Dziś 14.06.2010 byłem u mechanika ale mojego nie było więc pojechałem gdzie indziej ( ten mój i tak mi podpadł ) i wyszło że :

kat wtrysku 47 stopni ale to chyba niema wpływu na spalanie
jeśli dobrze napisze był jeden błąd przekroczenie wartości doładowania w dolnej granicy coś takiego

Następnie owi mechanicy stwierdzili że sztanga chodzi w za krótkim zakresie i to jest spowodowane zapieczonymi kierownicami a one powodują zwiększone spalanie
jak sądzicie może tak być ???

Za czyszczenie turbo wołają 350,- wiec chyba w normie pytanie tylko czy chcą mnie naciągnąć z tym czyszczeniem ?????????

zauważyłem także że auto dużo mi pali przy mniejszych prędkościach przy 90km/h jest takie jak powinno być na 5 biegu obroty około 2000/min

doradźcie coś
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 13:39 przez Luqass, łącznie zmieniany 1 raz.


MK IV TDI by luqass :dol: UKOŃCZONE [I][I][I][I][][][][][][] + 40%
Obrazek

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » ndz cze 13, 2010 22:37

a klima chodzi? jaj to samo zauważyłem, ale wcześniej była nie nabita klima i się prawdopodobnie nie włączała(brak czynnika), teraz w te upały też mi dużo pali. nie wiem jaka jest norma u reszty kolegów trzeba się zorientować, ale te Twoje wartości to trochę faktycznie duże.

ps. komputerowy licznik spalania jakie zbiera informacje na podstawie których wylicza spalanie?



Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Fenomen89 » pn cze 14, 2010 13:56

Luqass pisze:- niema wycieków
gdzie te wycieki sprawdzałeś? swego czasu wężyk zbiorczy miałem pęknięty (sparciały)i na samym końcu nie było widać tego, ale paliwo uciekało i wtedy paliwo uciekało dosyć szybko :)

zdejmij osłonę od silnika, koło wtryskiwaczy patrząc z przodu ostatni wężyk po lewej - a profilaktycznie można wymienić wszystkie, koszt ok 10 zł :grin:


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Luqass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: wt lip 07, 2009 08:58
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Luqass » pn cze 14, 2010 14:55

Sprawdzałem czy gdzieś się ropa nie pojawiła a że sucho pod autem i silnik suchy więc stwierdziłem że wycieków niema . Także po oględzinach na podnośniku.

Na wszelki wypadek zaraz sprawdzę jak to u mnie wygląda.
A wężyki rzeczywiście wymienię jak najszybciej tak profilaktycznie.


MK IV TDI by luqass :dol: UKOŃCZONE [I][I][I][I][][][][][][] + 40%
Obrazek

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn cze 14, 2010 16:19

8,5 w miescie w korkach i z klimą to jest normalny wynik jak dla tego samochodu. W trasie 7 to troche duzo no chyba ze max opor caly czas. Nie wiem jak jezdzisz, ale moim zdaniem te wartości nie odbiegają znacząco od normy.

Poza tym jeżeli palił mało a zaczął dużo to gdzieś to paliwo musi uciekac. Zobacz czy nie ma kopciucha z tyłu przy przyśpieszaniu.
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 16:19 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » wt cze 15, 2010 13:56

może sprzęgło? tez ma znaczenie? ale i te Laczki 225! też je miałeś przed zimą?

zrób logi może przepływka daje dup... rozrządu nie ruszałeś?

a ha... jakośc Ropy?
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 13:56 przez jacekPlacekkk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Luqass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: wt lip 07, 2009 08:58
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Luqass » wt cze 15, 2010 15:57

jacekPlacekkk pisze:może sprzęgło? tez ma znaczenie? ale i te Laczki 225! też je miałeś przed zimą?

zrób logi może przepływka daje dup... rozrządu nie ruszałeś?

a ha... jakośc Ropy?


Witam sprzęgło oki sprawdzone (metodą 3 bieg ręczny i ruszamy....)jest ok zgasł
tak miałem 225 po wymianie rozrządu było wszystko ok jakieś 40 tyś zrobiłem od wymiany przed zimą jedynie co wyszło teraz kąt wtrysku 47 stopni więc zaniżony będę musiał to zrobić

no chyba niema innego wyjścia więc logi pojawią się niedługo

co do jakości to verva orlenu only miałem już przygody w innym aucie z jakością paliwa nigdy więcej :)

dziś byłem w trasie i jak dawałem mu w pendzel to średnia 7,5 a jak psj to 4,6

MOJE pytanie czy zapieczone kierownice w turbo w pozycji 4000 / obr powoduą podawanie większej dawki paliwa i w konsekwencji większe spalanie ????


MK IV TDI by luqass :dol: UKOŃCZONE [I][I][I][I][][][][][][] + 40%
Obrazek

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt cze 15, 2010 16:10

Luqass pisze:dziś byłem w trasie i jak dawałem mu w pendzel to średnia 7,5 a jak psj to 4,6
Szukasz dziury w całym.
Te spalania to bierzesz z kompa czy liczone z dystrybutora?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt cze 15, 2010 16:15

Luqass pisze:MOJE pytanie czy zapieczone kierownice w turbo w pozycji 4000 / obr powoduą podawanie większej dawki paliwa i w konsekwencji większe spalanie ????
przy zapieczonej zmiennej geometrii turbo nie osiągnąłbyś takich obrotów (chyba tylko na niskich biegach),
jacekPlacekkk pisze:a ha... jakośc Ropy?
tutaj to tylko pomiar wartości cetanowej i zawartości wody lub innych domieszek ale nie w warunkach domowych :)
na większe spożycie ropy mają wpływ m.in. wartości z czujników temperatury, zaniżająca wartości przepływka, wartość dawki paliwa, kąt wyprzedzenia wtrysku a o nieszczelnościach w układzie zasilania nie wspominam bp to chyba logiczne.


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1648
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt cze 15, 2010 18:06

Mam ten sam silniczek i oponki też 225, nogi nie mam lekkiej lubię szybko nabrać odpowiedniej prędkości. W zależności czy ktoś mi na tyłku siedzi... jeśli nic za mną nie widać to trzymam praktycznie zawsze 100-115km/h odcinki na jakich śmigam w trasie to około 200km średnie spalanie i z kompa i z obliczeń koło 5,3-5,5 w trasie (plus małe odcinki w mieście) Zimą palił mi mniej ale oponki miałem 195 więc pewnie dlatego.



Awatar użytkownika
Luqass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: wt lip 07, 2009 08:58
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Luqass » wt cze 15, 2010 19:31

marcin999 pisze:Szukasz dziury w całym.
Nie szukam proszę się nie spinać spalanie liczone z dystrybutora oczywiście
Sztomel pisze:na większe spożycie ropy mają wpływ m.in. wartości z czujników temperatury, zaniżająca wartości przepływka, wartość dawki paliwa, kąt wyprzedzenia wtrysku a o nieszczelnościach w układzie zasilania nie wspominam bp to chyba logiczne.
Postaram się zrobić logi i wrzucić na forum tak chyba najrozsądniej będzie proszę o cierpliwość :)
poolak2006 pisze:Mam ten sam silniczek i oponki też 225, nogi nie mam lekkiej lubię szybko nabrać odpowiedniej prędkości. W zależności czy ktoś mi na tyłku siedzi... jeśli nic za mną nie widać to trzymam praktycznie zawsze 100-115km/h odcinki na jakich śmigam w trasie to około 200km średnie spalanie i z kompa i z obliczeń koło 5,3-5,5 w trasie
Dokładnie w tych okolicach było 5,3 - 5,5 przy normalnej jeździe w trasie


MK IV TDI by luqass :dol: UKOŃCZONE [I][I][I][I][][][][][][] + 40%
Obrazek

Rossi_PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:26
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: Rossi_PL » wt cze 15, 2010 20:30

A jak wyglada u Ciebie temperatura wody ? Jest 90* ?

Troche by sie wydawalo dziwne ze przy takiej temperaturze na dworze jaka mamy obecnie, bedzie problem z wodami, termostatami i malymi temperaturkami;)
Do czego zmierzam - dokladnie pare dni temu, podlaczalem VAGa do szwagra Skody, tez motor ASV i mi pokazalo jak byk (na dworze ponad 30*), podczas jazdy normalnej (~100km/h) temperatura oscyluje 85*-86*, po podlaczeniu sie pod zegary, rowniez pokazuje 85*-86*. Podczas gdy w moim AFNie po wymianie termostatu (Wahler) temperatury w VAGu sa w granicach 90.9*-93*.



Awatar użytkownika
Luqass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: wt lip 07, 2009 08:58
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Luqass » wt cze 15, 2010 21:07

Rossi_PL pisze:A jak wyglada u Ciebie temperatura wody ? Jest 90* ?
Tak jest 90 ale sprawdzone jedynie na zegarach :(


MK IV TDI by luqass :dol: UKOŃCZONE [I][I][I][I][][][][][][] + 40%
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt cze 15, 2010 21:22

jacekPlacekkk pisze:może sprzęgło?
:bajer: Nie no nie róbcie sobie jaj , zużyte sprzęgło do spalania ma się ni jak


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości