Wymiana oleju w skrzyni automatycznej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn cze 14, 2010 22:03
- Lokalizacja: Gostyń
Wymiana oleju w skrzyni automatycznej
Mam mam małe pytanko do was jestem nowy i zamierzam wymienić w moim golfie 2 silnik 1.8 1990 r skrzynia automatyczna filtr oleju. Więc tak odkręciłem srubkę pod pułoską taka na duży imbus i wyleciał olej i odkręciłem miskę która była na 4 srubkach na 13 klucz:). Póżniej odkręciłem ten filter. Więc za tym chciałbym wiedzieć gdzie się nalewa oleju do skrzyni (jakiś rysunek, zdjęcie albo dobre wytłumaczenie) i jaki olej się tam powinno wlać bo słyszałem że tam trzeba wleć dwa rodzaje oleju i czy go się wlewa w to samo miejsce. Główne sprawa jest taka że auto nie chce wejść na 3 bieg i kolega z pracy powiedział że moze to być wina filtra, jak go wyjołem to był naprawde brudny.
Proszę o naprawde szczegółowe wytłumaczenie.
Z góry dzięki za pomoc
Proszę o naprawde szczegółowe wytłumaczenie.
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 13:02 przez maciej131993, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn cze 14, 2010 22:03
- Lokalizacja: Gostyń
W mk3 jeżeli chodzi o olej do przekładni hydrokinetycznej to leje się atf ( u siebie osobiście mam klasy dexron 3, ale do dwójeczki to raczej będzie dexron 2 (np mobil atf 220)), natomiast do atf nie ma ani korka spustowego (wymienia się dynamicznie), ani napełniającego (lejesz przez bagnet).Mako pisze:mk3 wlewa się 75w-90 gl-4, a w skrzyni są dwa wejścia na imbusy jeden do wlewania drugi do spuszczania, może tak i w mk2 jest
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 , może to troszkę pomoże, przynajmniej co do ilości i klasy olejów.
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 20:42 przez mishabest, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
Moze pomoze, wrzucilem zdjecie w tym temacie o wymianie oleju
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2957498
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2957498
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn cze 14, 2010 22:03
- Lokalizacja: Gostyń
skoro to mkII to wnoszę że skrzynia 3 biegowa ? , u mnie są 4 biegi i jak skrzynia ma tryb awaryjny to chodzi tylkko na 3 biegu więc skoro u ciebie jeździ tylko na 2 to może to samo ? Nie wiem jak to było w automatach w mkII ale pewnie jest możliwość sprawdzenia VAG-iem , możesz też spróbować resetu (aku na jakiś czas odpiąć..) , jeżeli masz jakieś wtyczki przy skrzyni to odepnij, przeczyść styki.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 01:27
- Lokalizacja: Warszawa
krótko i na temat Panowie Wam powiem, jesli w ASB jest bagnet w komorze silnika olej nalezy wymieniac w zaleznosci od zalecen producenta skrzyni, jesli bagnetu nie ma, nie wymieniamy oleju, dlaczego??? otoz po wymianie oleju na nowy wyplukujemy syf nagromadzony podczas eksploatacji skrzyni i tym samym skrzynia zaczyna nam dziwnie się zachowywac...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 287 gości