Pompa wodna. Demontaż.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Pompa wodna. Demontaż.

Post autor: Toshiba » ndz cze 13, 2010 16:15

Witam.

Czy żeby wyjąć pompę wodną, a raczej jej część (śruby szóstki na klucz 10) to trzeba rozpinać rozrząd i zdjąć koło pasowe od wału? Osłona rozrządu dolna mi przeszkadza a mniemam, że pod nią są jeszcze jakieś śruby od pompy.
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 18:41 przez Toshiba, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » ndz cze 13, 2010 16:36

nie nie trzeba odkręcasz tylko alternator i łapę altka i pompa jest do bloku przykręcona na 3 albo 4 śrubach już nie pamiętam, jak ją będziesz miał na stole to wtedy sobie ją rozkręcisz na pół


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » ndz cze 13, 2010 16:57

Ale, żeby łapę zdjąć trzeba wyjąć pompę wtryskową. A tego robić nie chcę... Bo po prostu nie potrafię. A żadnemu mechanikowi dawał nie będę.
Rozrząd mogę rozpiąć, jeśli będzie trzeba bo już to robiłem kilka razy...
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 16:57 przez Toshiba, łącznie zmieniany 1 raz.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Q_mac » ndz cze 13, 2010 18:44

Nie trzeba rozpinać rozrządu, wystarczy że ściągniesz koło pasowe od paska alternatora i pompy wody. Ściągniesz tedy osłonę i będziesz miał dostęp do pozostałych śrub



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » ndz cze 13, 2010 21:06

w żadnym wypadku nie trzeba pompy wtryskowej wymontowywać, fakt dostęp do jednej śruby jest trudny ale nie niemożliwy, uwierz mi już to przerabiałem jakieś pół roku temu, jak spróbujesz to na pewno dasz sobie rade :bigok:
i na pewno nie trzeba rozpinać rozżądu
a i będziesz potrzebował przegubu 1/4" do odkręcenia właśnie tej śruby pod pompą wtrysk.
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 21:11 przez Bartek_R, łącznie zmieniany 2 razy.


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » wt cze 15, 2010 16:50

Q_mac pisze:Nie trzeba rozpinać rozrządu, wystarczy że ściągniesz koło pasowe od paska alternatora i pompy wody. Ściągniesz tedy osłonę i będziesz miał dostęp do pozostałych śrub
Altek zdjęty całkowicie, koło od pompy wody też i jakoś ta dolna osłona nie chce wyjść ;) Trzeba zdjąć koło pasowe od wału, żeby wyszło. Bo inaczej ni ch...
VireWolf88 pisze:jak spróbujesz to na pewno dasz sobie rade
Próbowałem już wszystkim. A najbardziej przeszkadza mi "wspornik" trzymający rurkę od bagnetu.
VireWolf88 pisze:przegubu 1/4"
A możesz mi pokazać jak to wygląda? Przegubowych kluczy też używałem, ale żaden się nie mieścił. Tam jest za mało miejsca na takie klucze...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 15, 2010 17:56

Toshiba, chcąc wyjąć całą pompę wodną,to musisz zdjąć pompę wtryskową.Nie ma innej opcji.
Natomiast jak chcesz wyjąć sam wkład pompy wodnej,to odkręcasz to co stoi na przeszkodzie przed nią i heja.
Jak nie boisz się rozpinać rozrządu,to dlaczego czujesz bobu przd zdjęciem pompy wtryskowej?Przecież to bułka z masłem.Odkręcasz rurki metalowe,następnie pompę od wspornika i odsuwasz ją na bok bez potrzeby odpinania linek itd. :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » wt cze 15, 2010 17:57

Toshiba pisze:VireWolf88 napisał/a:
przegubu 1/4"


A możesz mi pokazać jak to wygląda? Przegubowych kluczy też używałem, ale żaden się nie mieścił. Tam jest za mało miejsca na takie klucze...
prosze: Obrazek Obrazek Obrazek
tym to odkreciłem tylko zamiast tej rączki śrubokrętowej miałem taką w kształt litery T i kawał rury było ciężko ale poszło, przegub można kupić w większości motoryzacyjnych ok 6PLN :bigok:


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 15, 2010 17:57

Toshiba pisze:Próbowałem już wszystkim. A najbardziej przeszkadza mi "wspornik" trzymający rurkę od bagnetu.
Niczym nie dostaniesz się do dwóch śrub pod pompą wtryskową.Zapomnij o tym. :bajer:

[ Dodano: 15 Cze 2010 17:59 ]
VireWolf88, niewykonalne.
Ja też z tym walczyłem i odpuściłem.Zdjąłem p. wtryskową i z głowy.
Ponoć jest to do zrobienia w Audi 80,bo ma inny wspornik.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » wt cze 15, 2010 18:01

Michaś_1977 pisze:chcąc wyjąć całą pompę wodną,to musisz zdjąć pompę wtryskową.Nie ma innej opcji.
Widzę że mi nie wierzycie że nie trzeba wyciągać pompy wtr...
ok :cry:

[ Dodano: 15 Cze 2010 18:03 ]
Szkoda że nie zrobiłem zdjęć ale myślcie sobie co chcecie...OT


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt cze 15, 2010 18:12

Tylko pytanie czemu umijać jak ognia zdejmowania pompy? Toż to 5 min pracy więcej, dłużej zejdzie z tym kombinowaniem, a wspornik trzeba naprawdę mocno dopirdzielić bo się odkręci.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » wt cze 15, 2010 18:20

Michaś_1977 pisze:dwóch śrub pod pompą wtryskową
Dwóch? :helm: Ja tam widzę jedną... No chyba, że się mylę.
Co do zdjęcia pompy wtryskowej. Z książką sam naprawiam sobie poradzę czy macie jakieś wskazówki co do tego? Rozumiem, że jej koło trzeba zdjąć. Nie będzie problemów z założeniem później? Trzeba potem je założyć tak jak było na znakach?
Boj się, bo nigdy jej nie zdejmowałem...
Mechanikowi nie mam zamiaru dawać ;)



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » wt cze 15, 2010 18:26

Dwóch? :helm: Ja tam widzę jedną... No chyba, że się mylę.
nie mylisz się chodzi tylko o tą przy bagnecie

koło jest na klinie więc źle go nie założysz tylko rozrząd ustawiasz na znakach i ma grać


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » wt cze 15, 2010 18:40

Jak wymontować dobrze pompę wtryskową? Bo w książce niestety tego nie ma :(
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 18:40 przez Toshiba, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości