Witam szanowne grono.Ślędzę forum od dłuższego czasu, jednak teraz dopiero znalazłem temat, który nie jest wyczerpująco opisany.
Sam temat mojego posta trochę ubarwiony by przyciągał uwagę
Do rzeczy:
Posiadam golfa 3 z silnikiem 1.9TD, który dzięki forum zysakał nowe życie. W obecnym stanie posiada:
-Chłodnicę paliwa, nie wiem co daje ,ale miałem z rozbitego a4 w 2.0 TDI wójka.
-boost pin.
-MBC a co za tym idzie turbo zregenerowane (kkk03) na lepszych łożyskach (jakieś japońskie).Dzięki nim ciśnienie bezpiecznie
mogłem ustawić na 1.4 Bar'a. Wiadomo z wszkaznikiem boost'a.
-dawka.
-Ulepszona pompa. Szykuje Gov'moda póki co powiększenie kanałów, polerka.
-IC i wlot na masce na jego chłodzenie.
-Pozbawiony EGR'a dolot, oraz wyczyszczony kolektor ssący (normalnie węgiel przez to świństwo tam się zbierał).
-Za przeróbkami poszło mocniejsze sprzęło i hamulce.
Obecnie stoję przed następującymi problemami.
1. Wymiana wydechu - słyszałem, czytałem - nie pamiętam ,że najlepszy wydech pod turbo można uzyskać poprzez zespawanie
kolanek z kwasówki po kątem 45* (w taki kształt (mniej więcej) : _/\/\/-).
2. Skrzynia biegów - nie wiem czy moje odczucia są tylko subiektywne ,ale 5 biegowa skrzynia źle przekazuje wyższą moc tego silnika. Biegi są za krótkie przez co część uzyskanej mocy nie przekłada się na osiągi auta. (przełożenia wyraźnie są pod inny
tryb pracy silnika.). Czy istnieje możliwość założenia skrzyni z TDi do TD??
3.Co to takiego ta fala z tdi i w jakim celu się ją montuje??
Maszyna ma 250 tys. km 95r. Kupiona przez mojich rodziców w 2003r. Nie chce się zmieniać samochodu - bo jestem pewien jego przeszłości i stanu. Wszystko robione na czas (przede wszystkim był jeżdżony na długie trasy i olej zmieniany co 15 tys.km).
4.Chce wymienić alternator na jakiś słabszy (wiem ze to oznacza mniejszy akumulator). Mam oświetlenie full led + ksenony co
daje 30% oszczędność w mocy pobieranej przez samochód. Zabieg ma na celu zmniejszenie obciążenia silnika.
Proszę o pomoc i ewentualne komentarze.
[1.9TD] Porozmawiajmy o Dużych modyfikacjach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[1.9TD] Porozmawiajmy o Dużych modyfikacjach
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 16:13 przez laser4skc, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do elektrowni posuniecie nie zalecane, przekonasz sie jak zrobi sie chlodno(no chyba ze caly czas stoi w garazu).
Jak dasz mniejszy alternator bedzie pracowal pod wiekszym obciazeniem i bedzie stawial wiekszy opor, wiec silnik bedzie mial ciezej.
Tak wiec pomijajac kwestie nie doboru pradu wez pod uwage, ze bardziej wysilone szybciej sie zuzywa.
A jesli chodzi Ci o fale to tyczy sie pompy.
Jak dasz mniejszy alternator bedzie pracowal pod wiekszym obciazeniem i bedzie stawial wiekszy opor, wiec silnik bedzie mial ciezej.
Tak wiec pomijajac kwestie nie doboru pradu wez pod uwage, ze bardziej wysilone szybciej sie zuzywa.
A jesli chodzi Ci o fale to tyczy sie pompy.
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 16:23 przez glus, łącznie zmieniany 1 raz.
olej w TD zmienia się co 7500km nie co 15000km.laser4skc pisze:(przede wszystkim był jeżdżony na długie trasy i olej zmieniany co 15 tys.km
da się ale wiąże się z tym całkiem sporo pracy i wymiana pedałów oraz układu przełączania biegów.laser4skc pisze:Czy istnieje możliwość założenia skrzyni z TDi do TD??
ma inne kąty wzniosów i samą wysokość wznoszenia krzywek.3.Co to takiego ta fala z tdi i w jakim celu się ją montuje??
u Ciebie najprawdopodobniej nie będzie pasować to raz a dwa sama fala nic nie da.
jak chcesz pompę poprawić to szukaj tłoko-rozdzielacza 10 lub 11mm.
to nic Ci nie da. alternator pobiera moc w zależności od obciążenia czyli w zależności od stopnia rozładowania akumulatora i zapotrzebowania na moc ( czyli im więcej odbiorników włączamy to tym większe obciążenie alternatora.)laser4skc pisze:4.Chce wymienić alternator na jakiś słabszy (wiem ze to oznacza mniejszy akumulator). Mam oświetlenie full led + ksenony co
daje 30% oszczędność w mocy pobieranej przez samochód. Zabieg ma na celu zmniejszenie obciążenia silnika.
zatem dbaj żeby nie był aku rozładowany. włączaj jak najmniej odbiorników elektrycznych,możesz też jeśli masz przekaźnik sterująco-prądowy od świec żarowych w skrzynce bezpieczników zastąpić go przekaźnikiem o symbolu "60"
wyłącza się on w klika sekund po tym jak uruchomisz silnik a nie tak jak teraz dopiero po 2,5min po odpaleniu lub po osiągnięciu 60stopni Celcjusza przez płyn chłodniczy.
ja mam 70A alternator ale tylo dlateog że taki był pod ręką i dlatego że rozruch nawet -20 stopni jest bardzo łatwy bo przy takiej temp nawet nie muszę go podgrzewać świecami..
ty masz TD i ten numer nie przejdzie.
generalnie zasada jest taka że czym średnica większa i mniej zakrętów po drodze tym lepiej, nie polecam jednak na długości 1m od turbiny robić większej średnicy jak masz na wyjściu z turbiny, bo będezie słaby w dolnych obrotach.laser4skc pisze:Wymiana wydechu - słyszałem, czytałem - nie pamiętam ,że najlepszy wydech pod turbo można uzyskać poprzez zespawanie
kolanek z kwasówki po kątem 45* (w taki kształt (mniej więcej) : _/\/\/-).
1.4 bara to zdecydowanie za dużo jak na K03. wiedziałyś o czym mówię jeśli byś rozebrał np K03 i K14 i porównał grubości wałków.laser4skc pisze:-MBC a co za tym idzie turbo zregenerowane (kkk03) na lepszych łożyskach (jakieś japońskie).Dzięki nim ciśnienie bezpiecznie
mogłem ustawić na 1.4 Bar'a. Wiadomo z wszkaznikiem boost'a.
dla K14 granica max doładowania na silniku 1.9 TD którą myślę że można nazwać bezpieczną to około 1,2bara.
jeśli kierownik jest naprawdę świadomy i żadko używa gazu do spodu można ustawić ciśnienia i na 1.5bara ( ale to będzie zatykać na wydechu przy wyższych obrotach)
i przede wszystkim nie ma zapędów do sprawdzania prędkości max bo wtedy bardzo łatwo o śmierś turbiny.
jak masz K03 to ją sprzedaj tym bardziej że masz po regeneracji komuś kto ma VW T4 z silnikiem 1.9 TD ABL bo do tych aut turbiny są znacznie droższe, a sobie kup albo minimu T2 lub K14 a najlepiej jeśli chcesz pompować takie ciśnienia to poszukaj T3 najmocniejsze bydlę seryjnie stosowane silnikach TD ze stajni VW.
znajdziesz jaw silnikach 1.6TD JR 70KM w Golfach i Jettach MK2 lub też w starych passatach B2 (szczupak)
podobna gabarytowo ale o troszkę mniej wytrzymałej konstrukcji jest K24.
na nich można ze spokojem umysłu pompowć na silniku 1.9TD 1.8bara.
ja na takowym ciśnieniu toczyłem się swoim AAZ'em.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości