Najlelpiej schemat lub skan z jakiegos service manuala albo ksiazki typu sam naprawiam, o ile dobrze kojarze te silniki bylu takze w ostatnich LTkach
Musimy ustawic rorzad bo rozbierajacy nie zaznaczyl cech i przekrecil kolem ;(
Wymiana rozrządu 2,5 TDI silnik BJL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Proszę z literatury fachowej.
jak sobie życzyłeś

Obrócić wał korbowy zgodnie z kierunkiem obrotów podczas pracy silnika w położenie GZP 1. cylindra.
Obrócić przy tym wał korbowy na tyle, aby oznaczenie na kole wałka rozrządu pokrywało się z oznaczeniem na tylnej części osłony paska zębatego -strzałki-. RYS 2
– Wykręcić korek z bloku silnika -strzałka-. Otwór GZP wału korbowego musi być widoczny. RYS 3
– Umieścić trzpień ustalający -T50009- w otworze. Dzięki temu wał korbowy zostanie zabezpieczony przed obracaniem. RYS 4
Jeśli nie można zablokować wału korbowego, obrócić nieco wał korbowy w obie strony.
t Nie wolno przenosić momentu obrotowego na trzpień ustalający -T50009-.
– Zablokować wałek rozrządu za pomocą liniału ustalającego -2065 A-. RYS 1
– Ustawić liniał ustalający -2065 A- w następujący sposób: tak obrócić zablokowany wałek rozrządu, aż jeden koniec liniału ustalającego będzie przylegał do głowicy silnika. Na drugim końcu liniału ustalającego zmierzyć powstały luz za pomocą szczelinomierza. Wsunąć szczelinomierz nastawiony na połowę luzu między liniał ustalający a głowicę silnika. Obracać wałek rozrządu, aż liniał ustalający oprze się na szczelinomierzu. Drugi nastawiony tak samo szczelinomierz wprowadzić na drugim końcu między liniał ustalający a głowicę silnika.
– -.

– Aby napiąć pasek zębaty, obrócić rolkę napinającą kluczem oczkowym SW 32 -3355- zgodnie z ruchem wskazówek zegara (kierunek strzałki) na tyle, aby prawa krawędź wskazówki -A- pokryła się z prawą krawędzią wskazówki -B-.
Wskazówkat Prawa krawędź wskazówki -A- nie może zostać obrócona poza prawą krawędź wskazówki -B-, w przeciwnym razie istnieje niebezpieczeństwo wstępnego uszkodzenia rolki napinającej.
t W przypadku obrócenia poza zakres rolka napinająca musi zostać całkowicie odciążona i ponownie napięta. Nie wolno cofnąć mimośrodu o przekroczony wymiar.
– Dokręcić śrubę mocującą rolkę napinającą momentem 20 Nm.
– Dokręcić śrubę mocującą koło wałka rozrządu za pomocą wspornika -3036-. Moment dokręcenia: 100 Nm
– Usunąć liniał nastawczy -2065 A- i trzpień ustalający -T50009-.
– Zamontować osłonę paska zębatego → Poz..






Obrócić wał korbowy zgodnie z kierunkiem obrotów podczas pracy silnika w położenie GZP 1. cylindra.
Obrócić przy tym wał korbowy na tyle, aby oznaczenie na kole wałka rozrządu pokrywało się z oznaczeniem na tylnej części osłony paska zębatego -strzałki-. RYS 2
– Wykręcić korek z bloku silnika -strzałka-. Otwór GZP wału korbowego musi być widoczny. RYS 3
– Umieścić trzpień ustalający -T50009- w otworze. Dzięki temu wał korbowy zostanie zabezpieczony przed obracaniem. RYS 4
Jeśli nie można zablokować wału korbowego, obrócić nieco wał korbowy w obie strony.
t Nie wolno przenosić momentu obrotowego na trzpień ustalający -T50009-.
– Zablokować wałek rozrządu za pomocą liniału ustalającego -2065 A-. RYS 1
– Ustawić liniał ustalający -2065 A- w następujący sposób: tak obrócić zablokowany wałek rozrządu, aż jeden koniec liniału ustalającego będzie przylegał do głowicy silnika. Na drugim końcu liniału ustalającego zmierzyć powstały luz za pomocą szczelinomierza. Wsunąć szczelinomierz nastawiony na połowę luzu między liniał ustalający a głowicę silnika. Obracać wałek rozrządu, aż liniał ustalający oprze się na szczelinomierzu. Drugi nastawiony tak samo szczelinomierz wprowadzić na drugim końcu między liniał ustalający a głowicę silnika.
– -.

– Aby napiąć pasek zębaty, obrócić rolkę napinającą kluczem oczkowym SW 32 -3355- zgodnie z ruchem wskazówek zegara (kierunek strzałki) na tyle, aby prawa krawędź wskazówki -A- pokryła się z prawą krawędzią wskazówki -B-.
Wskazówkat Prawa krawędź wskazówki -A- nie może zostać obrócona poza prawą krawędź wskazówki -B-, w przeciwnym razie istnieje niebezpieczeństwo wstępnego uszkodzenia rolki napinającej.
t W przypadku obrócenia poza zakres rolka napinająca musi zostać całkowicie odciążona i ponownie napięta. Nie wolno cofnąć mimośrodu o przekroczony wymiar.
– Dokręcić śrubę mocującą rolkę napinającą momentem 20 Nm.
– Dokręcić śrubę mocującą koło wałka rozrządu za pomocą wspornika -3036-. Moment dokręcenia: 100 Nm
– Usunąć liniał nastawczy -2065 A- i trzpień ustalający -T50009-.
– Zamontować osłonę paska zębatego → Poz..
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości