[MK4] .:R line
Moderator: G0 Karcio
[MK4] .:R line
- Marka: Volkswagen
- Model: Golf IV
- Rok produkcji: 2002 (mod. 2003)
- Kolor: ciemny niebieski
- Pojemność: 1.9
- Moc: 101KM/240Nm
- Silnik: TDI PD
- Wyposażenie: podstawowe
MODYFIKACJE:
- Osiągi: turbina GT1749VA hybryda, MAP sensor 3 barowy, dolot z filtra od 130/150, dolot do filtra z R32 DSG, sprzegło SBC Stage 2 Endurance, większy intercooler FMIC, dłuższa skrzynia biegów, większa chłodnica oleju, zaślepiony EGR, kontrola startu (launch control), zlikwidowany przepływomierz, zmiana oprogramowania pod wszystko
- Car Audio: MFD + JBL + Hertz
- Felgi: BBS CH 19x8,5
- Opony: Goodyear F1 Asymmetric 225/35
- Zawieszenie: gwintowane KW Variant 1 Inox + rozpórka
- Hamulce: kompletne Brembo 4 tłoczkowe 323 mm
- Stylistyka: R Line
- Wnętrze: R Line
Opis w skrócie:
Ściągnięty w 2008 roku w całkowitej serii. Priorytetem był stan auta, silniki TDI PD i obowiązkowo 3-drzwi.
Oprócz lakierowania pakietu, podłączenia intercoolera i zakładania opon na felgi, wszystkie modyfikacje i doposażenie zostały wykonane przeze mnie. Podczas przeróbek na początku była lekka swołocz, tak do sezonu 2009 włącznie. Motto jakie z tego wyszło to lepiej nic nie robić niż robić coś tanim kosztem, na nieoryginalnych częściach lub tylko do połowy.
Założeniem był R-Line TDI. Nie miała to być replika R32. Głównym celem było pogodzić wszystko. Przykładem jest pogodzenie maksymalnego dopuszczalnego obniżenia z możliwością bezproblemowej jazdy po zakrętach i nierównościach do tego. Kładąc nacisk na nietypową jazdę poszły za tym normalne opony, gwintowane zawieszenie i hamulce. Jeżeli chodzi o stylistykę zewnętrzną i wewnętrzną to po prostu lekko zmodyfikowany R-Line.
Fotostory:
Wiele modyfikacji jakie były przeprowadzane pominąłem. Na chwilę obecną nie mają one większego znaczenia, bądź są na aucie ale o nich zapomniałem.
- Sezon 2008:
Po kupnie:
Na początku wymiana lamp, przednie na soczewkowe po HIDy i na tył już trochę lepiej Hella Red:
Zawieszenie gwintowane FK:
Rozpórka górna przód:
Muzyka, cały nowy zestaw JBL + Pioneer 9800BT:
Lekko przyciemnione szyby z przejściem:
Doprowadzenie do normalnego stanu zacisków:
Pierwsze koło, Dezent 18x8,0 ET35 + Falken F452 215/35 + dystans tył 10 mm:
Malowanie listew i klamek w nadwoziu:
Początki R pakietu wewnętrznego, wymiana kosza pod komplet dekorów konsoli środkowej, rączki drzwi, kierownica z poduszką:
Gałka zmiany biegów:
Nakładki pedałów i podstopnica:
Zmiana opon na trochę wyższe, Nankang NS2 215/40 (na suchym jak na cenę jeszcze ok, na mokrym tragedia):
- Sezon 2009:
Początki pakietu zewnętrznego, oryginalny zderzak R:
Zmiana koła, Tomasony TN4 18x8,5 ET30 (cholernie ciężkie 13,5 kg sztuka bez opony, kupując jeszcze wtedy nie brałem pod uwagę osiągów) + nowe opony Continental Contisportcontact 3 225/40:
Kompletne oryginalne spryskiwacze:
Tempomat:
Zegary Sport Edition:
Zmiana na Navi MFD:
- Sezon 2010:
Klamki R oryginalne, do całości alu wykończenia:
Zbiorniczek spryskiwaczy pod Xenon 5.5 L:
W między czasie czyszczenie EGR + wyłączenie na razie elektroniczne:
Oryginalne fotele R:
Kratki R32/Bora podświetlane:
Czarny sufit:
Podgrzewanie foteli:
Lusterko fotochrom:
Środek złożony:
Zmiana na oryginalny Xenon:
Wycieraczka Aero na tył:
Oryginalny tylny zderzak R, oryginalna dokładka Cupra do przedniego zderzaka:
Oryginalne progi R:
Czarne znaczki:
Prawie skończony pakiet zewnętrzny:
Czarne słupki:
Grill R własnej roboty:
Zmiana na lampy USA:
Zmiana oprogramowania, tyle udało się uzyskać z niego w bezpiecznych zakresach dla turbiny i sprzęgła które były seryjne:
Hamulce, zaciski Brembo 4 tłoczkowe, oryginalne tarcze Brembo 323 mm, klocki i przewody + wymiana tyłu standard:
Zmiana na zegary Sport Edition duży FIS (R-Line własnego pomysłu):
- Sezon 2011:
Zmiana koła na oryginał BBS CH 19x8,5 ET30 z oponami 235/35 do wymiany na inny rozmiar i firmę, dystans przód 3mm, tył 10mm:
Halogeny R:
Wymiana na duże lusterka, oba z asferycznymi szkłami, elektrycznie składane, z oryginalną funkcją living home (doświetlanie przed drzwiami) podłączone w oryginale pod sterowniki drzwi wraz z przeprogramowaniem modułu komfortu:
Albo pełna zabudowa albo coś skromnego żeby był czysty bagażnik, zabudowa w boczek oryginał HERTZ wraz z głośnikiem ES200:
Zmiana zawieszenia na KW V1 Inox Line:
Nowy klucz trzyprzyciskowy ze względu na brak klamki:
Do zmiany:
Dla skończenia pakietu daszek oryginał R32:
Wymiana opon na 225/35 Goodyear F1 Asymmetric oraz wycięte wewnętrzne ranty błotników:
Pełne gumy S3/Cupra/R32:
Nowe klocki oryginalne pod zestaw:
Większa chłodnica oleju od 130/150/160 TDI PD:
Po foliach:
Większa chłodnica powietrza:
Dorzucenie reszty skóry:
Turbina GT1749VB/VA mała hybryda:
Sprzęgło South Bend Clutch Stage 2 Endurance (228 mm):
Skrzynia biegów, dłuższa GGU. Porównanie z poprzednią EUH przy 4500 obr i 225/35 R19:
1 bieg = 42 km/h / 45 km/h
2 bieg = 77 km/h / 83 km/h
3 bieg = 119 km/h / 131 km/h
4 bieg = 165 km/h / 190 km/h
5 bieg = 208 km/h / 245 km/h
Zmiana podświetlenia i skali:
- Sezon 2012:
Oryginalny podłokietnik w naturalnej skórze:
Wymiana na nowy włącznik świateł Volkswagen Polo 6R:
Wymiana na climatronic:
Deska rozdzielcza R32/Bora polift:
Ostatnie części:
Część kosmetyków:
Ostatni pomiar:
Dolot R32 DSG:
Lampka W8 przerobiona na wersję czarną:
Ostatnie zdjęcia z sezonu 2011, ze względu na drobne zmiany wewnątrz obecnie nieaktualne:
Przed/Po:
Pozostałe:
- Model: Golf IV
- Rok produkcji: 2002 (mod. 2003)
- Kolor: ciemny niebieski
- Pojemność: 1.9
- Moc: 101KM/240Nm
- Silnik: TDI PD
- Wyposażenie: podstawowe
MODYFIKACJE:
- Osiągi: turbina GT1749VA hybryda, MAP sensor 3 barowy, dolot z filtra od 130/150, dolot do filtra z R32 DSG, sprzegło SBC Stage 2 Endurance, większy intercooler FMIC, dłuższa skrzynia biegów, większa chłodnica oleju, zaślepiony EGR, kontrola startu (launch control), zlikwidowany przepływomierz, zmiana oprogramowania pod wszystko
- Car Audio: MFD + JBL + Hertz
- Felgi: BBS CH 19x8,5
- Opony: Goodyear F1 Asymmetric 225/35
- Zawieszenie: gwintowane KW Variant 1 Inox + rozpórka
- Hamulce: kompletne Brembo 4 tłoczkowe 323 mm
- Stylistyka: R Line
- Wnętrze: R Line
Opis w skrócie:
Ściągnięty w 2008 roku w całkowitej serii. Priorytetem był stan auta, silniki TDI PD i obowiązkowo 3-drzwi.
Oprócz lakierowania pakietu, podłączenia intercoolera i zakładania opon na felgi, wszystkie modyfikacje i doposażenie zostały wykonane przeze mnie. Podczas przeróbek na początku była lekka swołocz, tak do sezonu 2009 włącznie. Motto jakie z tego wyszło to lepiej nic nie robić niż robić coś tanim kosztem, na nieoryginalnych częściach lub tylko do połowy.
Założeniem był R-Line TDI. Nie miała to być replika R32. Głównym celem było pogodzić wszystko. Przykładem jest pogodzenie maksymalnego dopuszczalnego obniżenia z możliwością bezproblemowej jazdy po zakrętach i nierównościach do tego. Kładąc nacisk na nietypową jazdę poszły za tym normalne opony, gwintowane zawieszenie i hamulce. Jeżeli chodzi o stylistykę zewnętrzną i wewnętrzną to po prostu lekko zmodyfikowany R-Line.
Fotostory:
Wiele modyfikacji jakie były przeprowadzane pominąłem. Na chwilę obecną nie mają one większego znaczenia, bądź są na aucie ale o nich zapomniałem.
- Sezon 2008:
Po kupnie:
Na początku wymiana lamp, przednie na soczewkowe po HIDy i na tył już trochę lepiej Hella Red:
Zawieszenie gwintowane FK:
Rozpórka górna przód:
Muzyka, cały nowy zestaw JBL + Pioneer 9800BT:
Lekko przyciemnione szyby z przejściem:
Doprowadzenie do normalnego stanu zacisków:
Pierwsze koło, Dezent 18x8,0 ET35 + Falken F452 215/35 + dystans tył 10 mm:
Malowanie listew i klamek w nadwoziu:
Początki R pakietu wewnętrznego, wymiana kosza pod komplet dekorów konsoli środkowej, rączki drzwi, kierownica z poduszką:
Gałka zmiany biegów:
Nakładki pedałów i podstopnica:
Zmiana opon na trochę wyższe, Nankang NS2 215/40 (na suchym jak na cenę jeszcze ok, na mokrym tragedia):
- Sezon 2009:
Początki pakietu zewnętrznego, oryginalny zderzak R:
Zmiana koła, Tomasony TN4 18x8,5 ET30 (cholernie ciężkie 13,5 kg sztuka bez opony, kupując jeszcze wtedy nie brałem pod uwagę osiągów) + nowe opony Continental Contisportcontact 3 225/40:
Kompletne oryginalne spryskiwacze:
Tempomat:
Zegary Sport Edition:
Zmiana na Navi MFD:
- Sezon 2010:
Klamki R oryginalne, do całości alu wykończenia:
Zbiorniczek spryskiwaczy pod Xenon 5.5 L:
W między czasie czyszczenie EGR + wyłączenie na razie elektroniczne:
Oryginalne fotele R:
Kratki R32/Bora podświetlane:
Czarny sufit:
Podgrzewanie foteli:
Lusterko fotochrom:
Środek złożony:
Zmiana na oryginalny Xenon:
Wycieraczka Aero na tył:
Oryginalny tylny zderzak R, oryginalna dokładka Cupra do przedniego zderzaka:
Oryginalne progi R:
Czarne znaczki:
Prawie skończony pakiet zewnętrzny:
Czarne słupki:
Grill R własnej roboty:
Zmiana na lampy USA:
Zmiana oprogramowania, tyle udało się uzyskać z niego w bezpiecznych zakresach dla turbiny i sprzęgła które były seryjne:
Hamulce, zaciski Brembo 4 tłoczkowe, oryginalne tarcze Brembo 323 mm, klocki i przewody + wymiana tyłu standard:
Zmiana na zegary Sport Edition duży FIS (R-Line własnego pomysłu):
- Sezon 2011:
Zmiana koła na oryginał BBS CH 19x8,5 ET30 z oponami 235/35 do wymiany na inny rozmiar i firmę, dystans przód 3mm, tył 10mm:
Halogeny R:
Wymiana na duże lusterka, oba z asferycznymi szkłami, elektrycznie składane, z oryginalną funkcją living home (doświetlanie przed drzwiami) podłączone w oryginale pod sterowniki drzwi wraz z przeprogramowaniem modułu komfortu:
Albo pełna zabudowa albo coś skromnego żeby był czysty bagażnik, zabudowa w boczek oryginał HERTZ wraz z głośnikiem ES200:
Zmiana zawieszenia na KW V1 Inox Line:
Nowy klucz trzyprzyciskowy ze względu na brak klamki:
Do zmiany:
Dla skończenia pakietu daszek oryginał R32:
Wymiana opon na 225/35 Goodyear F1 Asymmetric oraz wycięte wewnętrzne ranty błotników:
Pełne gumy S3/Cupra/R32:
Nowe klocki oryginalne pod zestaw:
Większa chłodnica oleju od 130/150/160 TDI PD:
Po foliach:
Większa chłodnica powietrza:
Dorzucenie reszty skóry:
Turbina GT1749VB/VA mała hybryda:
Sprzęgło South Bend Clutch Stage 2 Endurance (228 mm):
Skrzynia biegów, dłuższa GGU. Porównanie z poprzednią EUH przy 4500 obr i 225/35 R19:
1 bieg = 42 km/h / 45 km/h
2 bieg = 77 km/h / 83 km/h
3 bieg = 119 km/h / 131 km/h
4 bieg = 165 km/h / 190 km/h
5 bieg = 208 km/h / 245 km/h
Zmiana podświetlenia i skali:
- Sezon 2012:
Oryginalny podłokietnik w naturalnej skórze:
Wymiana na nowy włącznik świateł Volkswagen Polo 6R:
Wymiana na climatronic:
Deska rozdzielcza R32/Bora polift:
Ostatnie części:
Część kosmetyków:
Ostatni pomiar:
Dolot R32 DSG:
Lampka W8 przerobiona na wersję czarną:
Ostatnie zdjęcia z sezonu 2011, ze względu na drobne zmiany wewnątrz obecnie nieaktualne:
Przed/Po:
Pozostałe:
Ostatnio zmieniony pn kwie 09, 2012 20:39 przez Diagi, łącznie zmieniany 172 razy.
Pierwszy (chyba)
Fantastyczne autko! Zmiany nie ma co! Bardzo podobają mi się te skórzane fotele i felgi natomiast nie przemawia do mnei jakos ta kratka z przodu.. Ale modyfikacje jak najbardziej na wielki + !!!! Pozdrawiam!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4082347#4082347
Fantastyczne autko! Zmiany nie ma co! Bardzo podobają mi się te skórzane fotele i felgi natomiast nie przemawia do mnei jakos ta kratka z przodu.. Ale modyfikacje jak najbardziej na wielki + !!!! Pozdrawiam!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4082347#4082347
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 00:24 przez Gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: wt lip 01, 2008 21:51
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
- Włodary88
- Gadatliwa bestia
- Posty: 626
- Rejestracja: pn sie 10, 2009 15:50
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Piękne wozidło i widzę czarną podsufitkę mógłbyś podać parę szczegółów odnośnie jej wykonania ?
Jesteś z Płocka lub okolic koniecznie zajrzyj!!
Sprzedam : SCHOWEK (BOX) CD FISCHER VW GOLF 4 BORA PASSAT B5
- navwiedzony
- 777
- Posty: 680
- Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Golf 7R
- Silnik: CJXC
Faktycznie, dałeś czadu.. z tym wnętrzem szczególnie Choć zewnętrznie też się nieźle golfer prezentujetruckman pisze:No to chyba pierwszy prawdziwy Rline na forum Jak zobaczyłem środek to słowo niecenzuralne + kopara w dół
A z AXR-em co tam pomodziłeś, bo taki wygląd przecież zobowiązuje?
Gratuluje autka i pozdravwiam
Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG
- sagano88
- Only VW
- Posty: 1267
- Rejestracja: pt lip 17, 2009 15:22
- Lokalizacja: Strzelno / Poznań
- Kontakt:
MASAKRATOR! Podziwiam i tu wielki szacunek za ogrom pracy jaki wlozyles w to autko. Chcialbym zeby kiedys moj tak wygladal Uzupelnij jak najpredzej opis modyfikacji z historia, a z przyjemnoscia poczytam tak interesujaca lekture. Pierwsze co mi sie rzucilo w oczy i zapewne masz to na liscie modow bo jak sam piszesz "autko cały czas w trakcie modyfikacji" to brak Climatronica. Do tak wypasionego wnetrza bylby w sam raz. Ogolnie BAJKA!
Włodary88, PW
sagano88, oczywiście climatronic i mnie boli i on mi został, ale to nie prędko ponieważ a propo tego co napisał
navwiedzony, jeżeli chodzi o silnik to na razie niestety jest tylko soft. Chciałem skończyć wizualizacje do końca żeby móc zacząć cokolwiek technicznie robić czyli silnik i hamulce. A raczej odwrotnie, najpierw hamulce.
Ciężko pogodzić wszystko na raz, jak widać po wielu autkach albo kładziemy nacisk na moc, albo na wizualizacje zewnętrzną albo na wewnętrzną, w większości przypadków to widać. Rzadko wszystko idzie w parze od A do Z no ale do tego wszyscy dążymy.
sagano88, oczywiście climatronic i mnie boli i on mi został, ale to nie prędko ponieważ a propo tego co napisał
navwiedzony, jeżeli chodzi o silnik to na razie niestety jest tylko soft. Chciałem skończyć wizualizacje do końca żeby móc zacząć cokolwiek technicznie robić czyli silnik i hamulce. A raczej odwrotnie, najpierw hamulce.
Ciężko pogodzić wszystko na raz, jak widać po wielu autkach albo kładziemy nacisk na moc, albo na wizualizacje zewnętrzną albo na wewnętrzną, w większości przypadków to widać. Rzadko wszystko idzie w parze od A do Z no ale do tego wszyscy dążymy.
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 12:38 przez Diagi, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości