Bora 1.6 SR Model silnika AKL Brak ssania! proszę o pomoc
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Panowie. W sprawie braku ssania wymieniłem już:
1. Czujnik halla g40 ten przy rozrządzie,
2. Czujnik prędkości silnika g28,
3. Cewkę zapłonową,
4. Czyściłem przepustnicę i adoptowałem,
5. Czyściłem przepływomierz powietrza,
6. Świece zapłonowe NGK,
7. Kable wysokiego napięcia.
I dalej to samo, nic z wyżej wymienionych rzeczy nie pomogło. Na vag-u pokazuje brak sygnału na czujniku halla g40! Przed wymiana i po wymianie czujnika to samo! Może to jest wina związana z tym czujnikiem, ale dlaczego po wymianie dalej jest to samo na vag-u! Jeśli jest ktoś w posiadaniu schematu instalacji do sinika 1.6 sr AKL 74 PS 101 KM. To bardzo proszę o namiary na ten schemat. Potrzebuję go ponieważ nie wiem gdzie są złączki kabli związane z tym czujnikiem. Może być zaśniedziały styk na kostce łączącej kable. A szukając po kablach, dotarłem do wiązki styków, znajdujących się pod plastikową obudową, przy silniczku wycieraczek i tam sie ślad urwal! Pozdrawiam.
1. Czujnik halla g40 ten przy rozrządzie,
2. Czujnik prędkości silnika g28,
3. Cewkę zapłonową,
4. Czyściłem przepustnicę i adoptowałem,
5. Czyściłem przepływomierz powietrza,
6. Świece zapłonowe NGK,
7. Kable wysokiego napięcia.
I dalej to samo, nic z wyżej wymienionych rzeczy nie pomogło. Na vag-u pokazuje brak sygnału na czujniku halla g40! Przed wymiana i po wymianie czujnika to samo! Może to jest wina związana z tym czujnikiem, ale dlaczego po wymianie dalej jest to samo na vag-u! Jeśli jest ktoś w posiadaniu schematu instalacji do sinika 1.6 sr AKL 74 PS 101 KM. To bardzo proszę o namiary na ten schemat. Potrzebuję go ponieważ nie wiem gdzie są złączki kabli związane z tym czujnikiem. Może być zaśniedziały styk na kostce łączącej kable. A szukając po kablach, dotarłem do wiązki styków, znajdujących się pod plastikową obudową, przy silniczku wycieraczek i tam sie ślad urwal! Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 20:19 przez cinek_mk, łącznie zmieniany 1 raz.
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Minimalne napięcie do poprawnej pracy instrukcja określa na poziomie 11,5V. Zżerać mogą kable i złącza, np. kostka stacyjki, przekaźniki, wtyczki zaśniedziałe, stare kable itd. Można sprawdzić kable masowe i punkty masowe na karoserii.hossearkadio26 pisze:Kolego a masz moze jakies podejrzenia co do tego ze silnik po odpaleniu schodzi na 800 obrotów i nizej to tak jakby nie mial ssania. Wszystkie czujniki pomierzone.wszystko ok za wyjatkiem tego iz na wtyczce ktora sie podpina do przepustnicy napiecie mam tak jak powinno byc 5V a a po podlaczeniu jednego konca miernika pod minus w akumulatorze a drugiego do odpowiedniego pina we wtyczce powinno byc napiecie rowne napieciu akumulatora (12,20) a ja mam 11,60. i tak jest na dwoch pinach nie pamietam teraz ktorych ale napiecia powinny byc takie jak AKU. Wiesz moze kolego co moze byc przyczyna??? co moge jeszcze sprawdzic??? Z gory DZIEX
Aha, panowie którzy robili adaptację ponowną przepustnicy wykonali skasowanie poprzednich wartości? Usunąć błąd, skasować ustawienia i zaadoptować ponownie
Skasować zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). Przycisk adaptacji w menu silnika.
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 15:24 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kolego robiłem wszystko dokładnie jak opisałeś wyżej. W trzecim okienku na trzeciej pozycji od prawej pojawia sie 1.Mam teraz druga przepustnice założoną i jest to samo podczas adaptacji. Wiesz może co oznacza ta jedynka w tym ciągu binarnym??? w czwartym okienku mam (00) Dzieki na info.
[ Dodano: 08 Cze 2010 14:58 ]
Temu wszystkiemu towarzyszą błedy 557 537 i standardowo 533. Mam zamiar wymienić czujnik wspomagania. I zauważyłem że przewody od świec mam trzech różnych firm. Już je zamówiłem. Czy ma to jakiś wpływ?
[ Dodano: 08 Cze 2010 14:58 ]
Temu wszystkiemu towarzyszą błedy 557 537 i standardowo 533. Mam zamiar wymienić czujnik wspomagania. I zauważyłem że przewody od świec mam trzech różnych firm. Już je zamówiłem. Czy ma to jakiś wpływ?
Marcin
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
która grupa? albo wklej obrazek z vag. czujnik moze być, przewody odpadają. Adaptację robisz na zgaszonym silniku wiec co moga do tego miec kable do swiec? inna sprawa ze powinny byc wszystkie z jednego kompletu a nie sztukowane.
557 od czujnika wspomagania
537 i 533 moga byc tez spowodowane przepływką.
557 od czujnika wspomagania
537 i 533 moga byc tez spowodowane przepływką.
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 15:39 przez Jacek75, łącznie zmieniany 2 razy.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
grupa 098. Nie mam ssania wiec pytałem sie czy te przewody moze problem robia.
okienko po adaptacji wygląda tak jak tu tylko z ta różnicą ze ja mam jedynke w trzecim okienku na miejscu trzecim od prawej strony a cała reszt to same zera.
okienko po adaptacji wygląda tak jak tu tylko z ta różnicą ze ja mam jedynke w trzecim okienku na miejscu trzecim od prawej strony a cała reszt to same zera.
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 18:20 przez hossearkadio26, łącznie zmieniany 2 razy.
Marcin
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wymieniłem czujnik ciśnienia F88 na pompie. Obroty nie faluja już po rozgrzaniu silnika. Jednak jak rano odpalam to nie ma ssania nie wykasowałem jeszcze błędów z kompa. Może to go trzyma.???
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 08:59 przez hossearkadio26, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Witam. Mam ten sam problem z silnikiek 1.6 sr w golfie z 1998r. Byłem u wielu mechaników elektryków z serwisem VW włącznie. Wszyscy powiedzieli, że elektrycznie wszystko jest ok. Czyściłem i wymieniałem przepustnicę (adaptacja) - bez zmian. Najbardziej prawdopodobna diagnoza: pobieranie "lewego" powietrza. Na razie nie znalazłem mechanika, który chciałby to zrobić, bo z tym wiąże się dużo pracy (sprawdzenie wszystkich przewodów) a efektów może nie być.
Nie wiem, co mam robić? Oczekuję rady najlepiej od osób, które poradziły sobie z tym problemem. Z góry dziękuję.
Nie wiem, co mam robić? Oczekuję rady najlepiej od osób, które poradziły sobie z tym problemem. Z góry dziękuję.
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kolego tak jak wyżej napisałem sprawdz uszczelki kolektora ssącego (podaj maila na PW to ci opisze jak to zrobić) miałem ten sam problem.teen pisze:Witam. Mam ten sam problem z silnikiek 1.6 sr w golfie z 1998r. Byłem u wielu mechaników elektryków z serwisem VW włącznie. Wszyscy powiedzieli, że elektrycznie wszystko jest ok. Czyściłem i wymieniałem przepustnicę (adaptacja) - bez zmian. Najbardziej prawdopodobna diagnoza: pobieranie "lewego" powietrza. Na razie nie znalazłem mechanika, który chciałby to zrobić, bo z tym wiąże się dużo pracy (sprawdzenie wszystkich przewodów) a efektów może nie być.
Nie wiem, co mam robić? Oczekuję rady najlepiej od osób, które poradziły sobie z tym problemem. Z góry dziękuję.
Marcin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 307 gości