Duże spalanie w tdi jaka przyczyna???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Duże spalanie w tdi jaka przyczyna???
Witam wszystkich zaznaczam że nie mam czym zrobić logów i wiem że tak by było najszybciej
Ale do rzeczy auto vw golf 4 2001 TDI silnik ASV średnie spalanie w trasie 7, miasto 8,5 chyba za dużo jak sądzicie przd zimą miałem około 5 .
Od poniedziałku zostało:
- rozruszana sztanga
- wymieniony filtr powietrza
- niema wycieków
- ciśnienie w kołach w normie (opony 225/45/17)
- notlaufa nie zaobserwowałem ładnie idzie praktycznie do v-max
- hamulce nie przyhamowują auta sprawdziłem
Zauważyłem także że dopuki nie przekroczę 2000 obr/min to spalanie jest zadowalające ale powyżej rośnie dwukrotnie
Wiem że to może i jest wróżenie z fusów ale jedyne co mogę u siebie to sprawdzić błedy ale to jutro
Jak ktoś ma jakieś pomysły (sensowne) pisać
Dziś 14.06.2010 byłem u mechanika ale mojego nie było więc pojechałem gdzie indziej ( ten mój i tak mi podpadł ) i wyszło że :
kat wtrysku 47 stopni ale to chyba niema wpływu na spalanie
jeśli dobrze napisze był jeden błąd przekroczenie wartości doładowania w dolnej granicy coś takiego
Następnie owi mechanicy stwierdzili że sztanga chodzi w za krótkim zakresie i to jest spowodowane zapieczonymi kierownicami a one powodują zwiększone spalanie
jak sądzicie może tak być ???
Za czyszczenie turbo wołają 350,- wiec chyba w normie pytanie tylko czy chcą mnie naciągnąć z tym czyszczeniem ?????????
zauważyłem także że auto dużo mi pali przy mniejszych prędkościach przy 90km/h jest takie jak powinno być na 5 biegu obroty około 2000/min
doradźcie coś
Ale do rzeczy auto vw golf 4 2001 TDI silnik ASV średnie spalanie w trasie 7, miasto 8,5 chyba za dużo jak sądzicie przd zimą miałem około 5 .
Od poniedziałku zostało:
- rozruszana sztanga
- wymieniony filtr powietrza
- niema wycieków
- ciśnienie w kołach w normie (opony 225/45/17)
- notlaufa nie zaobserwowałem ładnie idzie praktycznie do v-max
- hamulce nie przyhamowują auta sprawdziłem
Zauważyłem także że dopuki nie przekroczę 2000 obr/min to spalanie jest zadowalające ale powyżej rośnie dwukrotnie
Wiem że to może i jest wróżenie z fusów ale jedyne co mogę u siebie to sprawdzić błedy ale to jutro
Jak ktoś ma jakieś pomysły (sensowne) pisać
Dziś 14.06.2010 byłem u mechanika ale mojego nie było więc pojechałem gdzie indziej ( ten mój i tak mi podpadł ) i wyszło że :
kat wtrysku 47 stopni ale to chyba niema wpływu na spalanie
jeśli dobrze napisze był jeden błąd przekroczenie wartości doładowania w dolnej granicy coś takiego
Następnie owi mechanicy stwierdzili że sztanga chodzi w za krótkim zakresie i to jest spowodowane zapieczonymi kierownicami a one powodują zwiększone spalanie
jak sądzicie może tak być ???
Za czyszczenie turbo wołają 350,- wiec chyba w normie pytanie tylko czy chcą mnie naciągnąć z tym czyszczeniem ?????????
zauważyłem także że auto dużo mi pali przy mniejszych prędkościach przy 90km/h jest takie jak powinno być na 5 biegu obroty około 2000/min
doradźcie coś
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 13:39 przez Luqass, łącznie zmieniany 1 raz.
a klima chodzi? jaj to samo zauważyłem, ale wcześniej była nie nabita klima i się prawdopodobnie nie włączała(brak czynnika), teraz w te upały też mi dużo pali. nie wiem jaka jest norma u reszty kolegów trzeba się zorientować, ale te Twoje wartości to trochę faktycznie duże.
ps. komputerowy licznik spalania jakie zbiera informacje na podstawie których wylicza spalanie?
ps. komputerowy licznik spalania jakie zbiera informacje na podstawie których wylicza spalanie?
- Fenomen89
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
gdzie te wycieki sprawdzałeś? swego czasu wężyk zbiorczy miałem pęknięty (sparciały)i na samym końcu nie było widać tego, ale paliwo uciekało i wtedy paliwo uciekało dosyć szybkoLuqass pisze:- niema wycieków
zdejmij osłonę od silnika, koło wtryskiwaczy patrząc z przodu ostatni wężyk po lewej - a profilaktycznie można wymienić wszystkie, koszt ok 10 zł
8,5 w miescie w korkach i z klimą to jest normalny wynik jak dla tego samochodu. W trasie 7 to troche duzo no chyba ze max opor caly czas. Nie wiem jak jezdzisz, ale moim zdaniem te wartości nie odbiegają znacząco od normy.
Poza tym jeżeli palił mało a zaczął dużo to gdzieś to paliwo musi uciekac. Zobacz czy nie ma kopciucha z tyłu przy przyśpieszaniu.
Poza tym jeżeli palił mało a zaczął dużo to gdzieś to paliwo musi uciekac. Zobacz czy nie ma kopciucha z tyłu przy przyśpieszaniu.
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 16:19 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.
- jacekPlacekkk
- zbieram na tjuning
- Posty: 435
- Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
- Lokalizacja: Siedlce/okolice
- Kontakt:
może sprzęgło? tez ma znaczenie? ale i te Laczki 225! też je miałeś przed zimą?
zrób logi może przepływka daje dup... rozrządu nie ruszałeś?
a ha... jakośc Ropy?
zrób logi może przepływka daje dup... rozrządu nie ruszałeś?
a ha... jakośc Ropy?
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 13:56 przez jacekPlacekkk, łącznie zmieniany 1 raz.
jacekPlacekkk pisze:może sprzęgło? tez ma znaczenie? ale i te Laczki 225! też je miałeś przed zimą?
zrób logi może przepływka daje dup... rozrządu nie ruszałeś?
a ha... jakośc Ropy?
Witam sprzęgło oki sprawdzone (metodą 3 bieg ręczny i ruszamy....)jest ok zgasł
tak miałem 225 po wymianie rozrządu było wszystko ok jakieś 40 tyś zrobiłem od wymiany przed zimą jedynie co wyszło teraz kąt wtrysku 47 stopni więc zaniżony będę musiał to zrobić
no chyba niema innego wyjścia więc logi pojawią się niedługo
co do jakości to verva orlenu only miałem już przygody w innym aucie z jakością paliwa nigdy więcej
dziś byłem w trasie i jak dawałem mu w pendzel to średnia 7,5 a jak psj to 4,6
MOJE pytanie czy zapieczone kierownice w turbo w pozycji 4000 / obr powoduą podawanie większej dawki paliwa i w konsekwencji większe spalanie ????
Szukasz dziury w całym.Luqass pisze:dziś byłem w trasie i jak dawałem mu w pendzel to średnia 7,5 a jak psj to 4,6
Te spalania to bierzesz z kompa czy liczone z dystrybutora?
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
przy zapieczonej zmiennej geometrii turbo nie osiągnąłbyś takich obrotów (chyba tylko na niskich biegach),Luqass pisze:MOJE pytanie czy zapieczone kierownice w turbo w pozycji 4000 / obr powoduą podawanie większej dawki paliwa i w konsekwencji większe spalanie ????
tutaj to tylko pomiar wartości cetanowej i zawartości wody lub innych domieszek ale nie w warunkach domowychjacekPlacekkk pisze:a ha... jakośc Ropy?
na większe spożycie ropy mają wpływ m.in. wartości z czujników temperatury, zaniżająca wartości przepływka, wartość dawki paliwa, kąt wyprzedzenia wtrysku a o nieszczelnościach w układzie zasilania nie wspominam bp to chyba logiczne.
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Mam ten sam silniczek i oponki też 225, nogi nie mam lekkiej lubię szybko nabrać odpowiedniej prędkości. W zależności czy ktoś mi na tyłku siedzi... jeśli nic za mną nie widać to trzymam praktycznie zawsze 100-115km/h odcinki na jakich śmigam w trasie to około 200km średnie spalanie i z kompa i z obliczeń koło 5,3-5,5 w trasie (plus małe odcinki w mieście) Zimą palił mi mniej ale oponki miałem 195 więc pewnie dlatego.
Nie szukam proszę się nie spinać spalanie liczone z dystrybutora oczywiściemarcin999 pisze:Szukasz dziury w całym.
Postaram się zrobić logi i wrzucić na forum tak chyba najrozsądniej będzie proszę o cierpliwośćSztomel pisze:na większe spożycie ropy mają wpływ m.in. wartości z czujników temperatury, zaniżająca wartości przepływka, wartość dawki paliwa, kąt wyprzedzenia wtrysku a o nieszczelnościach w układzie zasilania nie wspominam bp to chyba logiczne.
Dokładnie w tych okolicach było 5,3 - 5,5 przy normalnej jeździe w trasiepoolak2006 pisze:Mam ten sam silniczek i oponki też 225, nogi nie mam lekkiej lubię szybko nabrać odpowiedniej prędkości. W zależności czy ktoś mi na tyłku siedzi... jeśli nic za mną nie widać to trzymam praktycznie zawsze 100-115km/h odcinki na jakich śmigam w trasie to około 200km średnie spalanie i z kompa i z obliczeń koło 5,3-5,5 w trasie
A jak wyglada u Ciebie temperatura wody ? Jest 90* ?
Troche by sie wydawalo dziwne ze przy takiej temperaturze na dworze jaka mamy obecnie, bedzie problem z wodami, termostatami i malymi temperaturkami;)
Do czego zmierzam - dokladnie pare dni temu, podlaczalem VAGa do szwagra Skody, tez motor ASV i mi pokazalo jak byk (na dworze ponad 30*), podczas jazdy normalnej (~100km/h) temperatura oscyluje 85*-86*, po podlaczeniu sie pod zegary, rowniez pokazuje 85*-86*. Podczas gdy w moim AFNie po wymianie termostatu (Wahler) temperatury w VAGu sa w granicach 90.9*-93*.
Troche by sie wydawalo dziwne ze przy takiej temperaturze na dworze jaka mamy obecnie, bedzie problem z wodami, termostatami i malymi temperaturkami;)
Do czego zmierzam - dokladnie pare dni temu, podlaczalem VAGa do szwagra Skody, tez motor ASV i mi pokazalo jak byk (na dworze ponad 30*), podczas jazdy normalnej (~100km/h) temperatura oscyluje 85*-86*, po podlaczeniu sie pod zegary, rowniez pokazuje 85*-86*. Podczas gdy w moim AFNie po wymianie termostatu (Wahler) temperatury w VAGu sa w granicach 90.9*-93*.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie no nie róbcie sobie jaj , zużyte sprzęgło do spalania ma się ni jakjacekPlacekkk pisze:może sprzęgło?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości