Witam wszystkich a zarazem proszę o poradę.
Ostatnio w moim VW 1,4 16 V zaobserwowałem że, strasznie długo chodzi po odpaleniu na ssaniu. W moim odczuciu obserwuje również wzrost zużycia paliwa, ale może być to odczucie mylne.
Poniżej przedstawiam dwa zdjęcia, które są robione w dwóch różnych dniach. Fotki przedstawiają temperaturę cieczy w silniku gdzie jeszcze działa ssanie (obroty około 1200 obr/min)
Poniżej przedstawiam zdjęcia kiedy dokładnie ssanie przestaje działać.
W mojej ocenie to wina termostatu. Kiedy ssanie działa to węże od obiegu cieczy do chłodnicy są zimne, ale kiedy tylko ssanie kończy swoje działanie węże robią się ciepłe. Proszę o podpowiedz gdzie jest czujnik temperatury cieczy na podstawie którego komp decyduje czy ssanie ma działać czy też nie. Również proszę o podpowiedzi co to może być jeśli nie termostat.
Za każdą pomoc dziękuje z góry.
Ssanie - działa zbyt długo.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
.jeżeli obydwa węże chłodnicy są ciepłe/gorące już przy 70 stopniach, to termostat nadaje się do wymiany
W moim przypadku górny waż zaczyna puszczać kiedy sanie się wyłącza - wg zdjęcia 3 oraz 4. czyli od silnika w kierunku chłodnicy wąż zaczyna robić się ciepły - nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem tzn. czy on (termostat) nadal ma być zamknięty? Ja myślałem, że mój termostat się za późno otwiera. Jak to jest, przy jakiej temperaturze termostat powinien puścić ciecz w pełny obieg? No i co decyduje o włączeniu/wyłączeniu się ssania - pewnie czujnik temperatury wody, ale gdzie on jest w części silnika czy też po stronie chłodnicy czyli tej części kiedy termostat się otwiera?
Może zadaje proste i głupie pytania, ale staram się zrozumieć zasadę działania ssania.
[ Dodano: 14 Cze 2010 09:44 ]
Jeszcze jedno pytanie, a może to wina właśnie czujnika temperatury?
[ Dodano: 14 Cze 2010 23:06 ]
Może jest tu ktoś kto może mi pomóc?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 130 gości