Trzęsie autem przy przyspieszaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- KoVal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 792
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:02
- Lokalizacja: ze wsząd
- Kontakt:
Trzęsie autem przy przyspieszaniu
Witam,
przeczytałem kilka tematów, jednak w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Mianowicie:
Silnik ALH
Kiedy jadę na 2 lub 3 biegu (mniej odczuwalne na 4) i daje mu but w podłogę, autem trzęsie (przypomina to jazdę na niewyważonych kołach). Kiedy puszczę gaz oczywiście wszystko jest ok. Zaczął częściej łapać notlaufy. Żadnych dziwnych dźwięków, sprzęgło się nie ślizga, próbowałem metody by wrzucić 4 i od 40 km/h go cisnąć. No trzęsie delikatnie, ale nie jakoś tak "mega". Powiedziałbym "zwyczajnie"
Pierwsze moje podejrzenia padły na dwumas, jednak nie jestem tego do końca pewien. Jutro planuję zrobić logi dynamiczne ewentualnie statyczne... które bloki warto by sprawdzić ?
Druga sprawa to taka, że pedał gazu dziwnie reaguje momentami, tzn. zdarza się tak że wcisnę go, puszczę i on tak jakby dopiero po chwili schodzi z obrotów. Co to może być? Jest tam jakiś czujnik pod pedałem gazu ?
I trzecie pytanie: auto czasami, szczególnie w ciepłe dni i na ciepłym silniku przy odpalaniu długo świeci się kontrolka świec żarowych, odpalam go i od razu wskakuje na nieco wyższe obroty, po czym po jakimś czasie one spadają. Zdarza się, że falują... Czyżby czujnik temperatury cieczy?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, szczególnie interesuje mnie problem dot. pytania pierwszego, aby wiedzieć które bloki silnika sprawdzić...
Pozdrawiam
KoVal
przeczytałem kilka tematów, jednak w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Mianowicie:
Silnik ALH
Kiedy jadę na 2 lub 3 biegu (mniej odczuwalne na 4) i daje mu but w podłogę, autem trzęsie (przypomina to jazdę na niewyważonych kołach). Kiedy puszczę gaz oczywiście wszystko jest ok. Zaczął częściej łapać notlaufy. Żadnych dziwnych dźwięków, sprzęgło się nie ślizga, próbowałem metody by wrzucić 4 i od 40 km/h go cisnąć. No trzęsie delikatnie, ale nie jakoś tak "mega". Powiedziałbym "zwyczajnie"
Pierwsze moje podejrzenia padły na dwumas, jednak nie jestem tego do końca pewien. Jutro planuję zrobić logi dynamiczne ewentualnie statyczne... które bloki warto by sprawdzić ?
Druga sprawa to taka, że pedał gazu dziwnie reaguje momentami, tzn. zdarza się tak że wcisnę go, puszczę i on tak jakby dopiero po chwili schodzi z obrotów. Co to może być? Jest tam jakiś czujnik pod pedałem gazu ?
I trzecie pytanie: auto czasami, szczególnie w ciepłe dni i na ciepłym silniku przy odpalaniu długo świeci się kontrolka świec żarowych, odpalam go i od razu wskakuje na nieco wyższe obroty, po czym po jakimś czasie one spadają. Zdarza się, że falują... Czyżby czujnik temperatury cieczy?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, szczególnie interesuje mnie problem dot. pytania pierwszego, aby wiedzieć które bloki silnika sprawdzić...
Pozdrawiam
KoVal
hm. zastanawiam się nad czujnikami obrotów wału, sprzęgło, albo przeładowywująca turbina. to bym sprawdzał, zruszał wpierw sztange z turbiny i sie przjechał , jesli bez zmian to bym szukał dalej...
filtr paliwa i filtr powietrza nowe?
przemyłbym przepływomierz i czujnik ciśnienia , to nic nie kosztuje...
[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 23:40 ]
filtr paliwa i filtr powietrza nowe?
przemyłbym przepływomierz i czujnik ciśnienia , to nic nie kosztuje...
[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 23:40 ]
to dziwne? potencjometr tam jest ale że nie odbija?KoVal90 pisze:Druga sprawa to taka, że pedał gazu dziwnie reaguje momentami, tzn. zdarza się tak że wcisnę go, puszczę i on tak jakby dopiero po chwili schodzi z obrotów. Co to może być? Jest tam jakiś czujnik pod pedałem gazu ?
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Sprawdź wskazania vagiem na zimnym i ciepłym silniku w 01-Engine: 007 i 17-Instruments: 003. Spisz wartości albo zrób screen'a.KoVal90 pisze:I trzecie pytanie: auto czasami, szczególnie w ciepłe dni i na ciepłym silniku przy odpalaniu długo świeci się kontrolka świec żarowych, odpalam go i od razu wskakuje na nieco wyższe obroty, po czym po jakimś czasie one spadają. Zdarza się, że falują... Czyżby czujnik temperatury cieczy?
Miałem to samo. Trzęsło budą, łapał mi notlauf. Okazało się, że grucha znowu się zacięła. Najprościej odpalić, zapiąć vaga'a i spowodować, żeby sam ruszał sztangą i obserwować. Jeśli sztanga się nie ruszy, trzeba będzie rozruszać..KoVal90 pisze:Kiedy jadę na 2 lub 3 biegu (mniej odczuwalne na 4) i daje mu but w podłogę, autem trzęsie (przypomina to jazdę na niewyważonych kołach).
co do podwyższonych obrotów i długiego świecenia kontrolki świec żarowych to jest to efektem chwilowego czyli sporadycznego braku sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego G62 do sterownika silnika (przeczyścić piny czujnika i jego wtyczki np. kontakt sprejem), co do wolnego schodzenia z obrotów to na czym polega ten "+" przy kodzie silnika - na power box'ie ?
Wejdź jeszcze Vagiem w 01 Engine, 08 Meas Blocks, grupa 006 i w polu gdzie masz trzy zera "000" naciśnij pedał sprzęgła - po naciśnięciu wartość powinna się zmienić na "100" a jeśli tak się nie dzieje to wyciągnij czujnik pedału sprzęgła, rozbierz go i nadlutuj lutownicą wypalony styk - platynkę i po zamontowaniu ponownie sprawdź jego działanie w grupie 006, pozostałe dwa zera to wskazania z czujnika pedału hamulca - po jego wciśnięciu obydwa ostatnie zera muszą się jednocześnie zmienić na (011) i po odpuszczeniu pedału hamulca ponownie/jednocześnie wrócić na wskazanie (000). Usterka czujnika G36 pedału sprzęgła nie jest sygnalizowana żadnym kodem błędu w sterowniku silnika a jego nieprawidłowe działanie miało u mnie wpływ na drgawki silnika podczas dojeżdżania do świateł na skrzyżowaniu - przypadek jest opisany w osobnym temacie - "drgawki silnika AHF".
Zrób zatem logi dynamiczne grup 000, 004, 003, 008, 010 i 011.
[ Dodano: 13 Cze 2010 05:20 ]
odczytaj również Vagiem zapisane kody błędów i je tutaj wklej.
Wejdź jeszcze Vagiem w 01 Engine, 08 Meas Blocks, grupa 006 i w polu gdzie masz trzy zera "000" naciśnij pedał sprzęgła - po naciśnięciu wartość powinna się zmienić na "100" a jeśli tak się nie dzieje to wyciągnij czujnik pedału sprzęgła, rozbierz go i nadlutuj lutownicą wypalony styk - platynkę i po zamontowaniu ponownie sprawdź jego działanie w grupie 006, pozostałe dwa zera to wskazania z czujnika pedału hamulca - po jego wciśnięciu obydwa ostatnie zera muszą się jednocześnie zmienić na (011) i po odpuszczeniu pedału hamulca ponownie/jednocześnie wrócić na wskazanie (000). Usterka czujnika G36 pedału sprzęgła nie jest sygnalizowana żadnym kodem błędu w sterowniku silnika a jego nieprawidłowe działanie miało u mnie wpływ na drgawki silnika podczas dojeżdżania do świateł na skrzyżowaniu - przypadek jest opisany w osobnym temacie - "drgawki silnika AHF".
Zrób zatem logi dynamiczne grup 000, 004, 003, 008, 010 i 011.
[ Dodano: 13 Cze 2010 05:20 ]
odczytaj również Vagiem zapisane kody błędów i je tutaj wklej.
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 06:16 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.
- KoVal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 792
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:02
- Lokalizacja: ze wsząd
- Kontakt:
Sztomel, nie nie, żadnego boxa nie ma, jest normalnie program zrobiony
z tymi pedałami zrobię tak jak piszesz, chociaż to raczej nie to co w tym temacie co podałeś, u mnie na postoju jest ok, autko sobie chodzi, ale kiedy przyspieszam w to w miejscach gdzie ma największy moment obrotowy trzęsie nim. Dzisiaj wieczorem będe miał logi to może coś się wyjasni...
z tymi pedałami zrobię tak jak piszesz, chociaż to raczej nie to co w tym temacie co podałeś, u mnie na postoju jest ok, autko sobie chodzi, ale kiedy przyspieszam w to w miejscach gdzie ma największy moment obrotowy trzęsie nim. Dzisiaj wieczorem będe miał logi to może coś się wyjasni...
Mi to opisane trzęsienie kojarzy sie z dużym przeładowywyaniem. Pare razy miałem przypadek że samochód jak wchodził na obroty trząsł się bo turbo przeładowywało.
To samo było gdy założyłem na życzenie klienta turbo z 1z do golfa z silnikiem ze zmienna geometrią...
gdy odłączyłem wężyk od wg to samochód trząsł się bo turbo przęładowywało, po podłączeniu wg nie było problemów. jeszcze przypomina mi się przypadek kumpla co miał kręconego AFN.
Coś mi opowiadał że samochód mu sie dziwnie zachowywał , waśnie w przedziale ok 2000-2500 trząsł się, to on mu but itp. aż w końcu coś się z tłokiem stało , wypaliło czy bokiem stanął, nie pamiętam...
To samo było gdy założyłem na życzenie klienta turbo z 1z do golfa z silnikiem ze zmienna geometrią...
gdy odłączyłem wężyk od wg to samochód trząsł się bo turbo przęładowywało, po podłączeniu wg nie było problemów. jeszcze przypomina mi się przypadek kumpla co miał kręconego AFN.
Coś mi opowiadał że samochód mu sie dziwnie zachowywał , waśnie w przedziale ok 2000-2500 trząsł się, to on mu but itp. aż w końcu coś się z tłokiem stało , wypaliło czy bokiem stanął, nie pamiętam...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
on miał tak samo, samochód jeździł super do czasu, teraz zmienił blok, wtryski, pompe, turbo i samochód na tym samym programie jeździ ok...
porzemyj może benzyna ekstrakcyjną czujnik ciśnienia bo może zaniża ciśnienie a turbo dmucha dalej...
nie turbo chyba zostawił to samo, tylko przeczyścił przy okazji.
Więc wychodzi na to że uszkodzenie mechaniczne spowodowało awarie. może to samo jest u Ciebie.
porzemyj może benzyna ekstrakcyjną czujnik ciśnienia bo może zaniża ciśnienie a turbo dmucha dalej...
nie turbo chyba zostawił to samo, tylko przeczyścił przy okazji.
Więc wychodzi na to że uszkodzenie mechaniczne spowodowało awarie. może to samo jest u Ciebie.
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 13:46 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 268 gości