Jaki altenator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dzazgol1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 21:07
Lokalizacja: BYTOM

Jaki altenator

Post autor: dzazgol1 » pt cze 11, 2010 19:08

Witam. Mam pytanie do znających się na rzeczy. W moim golfie 1.4 z 92r mam alternator bosch o numerach 030 903 023 B. Czy zamiast takiego będzie pasował inny o numerze 028 903 025 h. jest on chyba z nowszego modelu ?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt cze 11, 2010 19:31

Elektrycznie - znakomicie, natomiast o ile kojarzę to inne będą chyba mocowania (bo ten zastępczy jest od klimy/serwa) i mocowanie przewodów (030... to Bosch a 028... Valeo).
Jeśli jest możliwość przyrównania obu w sklepie - tak najlepiej jest zrobić.



dzazgol1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 21:07
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: dzazgol1 » pt cze 11, 2010 20:21

No właśnie obydwa są boscha



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt cze 11, 2010 20:28

No, tak... jedna baza danych podaje inaczej niż druga.
Ale pozostaje rada: sprawdzić obudowę czyli mocowanie do silnika, odstęp koła pasowego od mocowań itd. - chodzi o to by nie było niespodzianek.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt cze 11, 2010 21:33

dzazgol1, tu masz zestawienie alternatorów do mk3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166565



dzazgol1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 21:07
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: dzazgol1 » pt cze 11, 2010 22:28

dzięki Jaszczur.to mi się przyda.



tomxx92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 11, 2010 22:21
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: tomxx92 » pt cze 11, 2010 22:32

Witam
Korzystając z tematu mam teoretyczne pytanie. Co się stanie jeżeli seryjny alternator w samochodzie ma dane techniczne : 14V i 70A, a zamiast niego wsadzę 14V 90A. Czy cos się może stać złego ??
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 22:35 przez tomxx92, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt cze 11, 2010 22:40

Może zabraknąć kiedyś prądu na starcie... a to dlatego, że 90-tki wkładano zwykle w samochody bardziej doposażone: szyby el., klima, lampy czterożarówkowe, grzane foteliki itd. tak więc z przewidywanym niemałym poborem prądu.
Tak więc nic się natychmiast nie zepsuje ale klopoty mogą być i rozwiązanie to raczej ostateczne.
Natomiast zamiana "w górę" nigdy nie jest ryzykowna, silnik da sobie radę z większym o 20A alternatorem a prądu, szczególnie zimą, nigdy za dużo!
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 22:41 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt cze 11, 2010 22:40

kompletnie nic się nie stanie złego



tomxx92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 11, 2010 22:21
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: tomxx92 » pt cze 11, 2010 23:11

a to jeszcze tak z ciekawości sie zapytam : jeżeli seryjny alternator miałby 14V i 90 A a chciałbym wsadzić 12V i 90A to byłby problem nie?? lepiej by było chyba na odwrót czyli zamiast 12V wsadzić 14V bo wtedy regulator napięcia by ograniczył napięcie do odpowiedniej watrości ,
no ale co bedzie jak zamiast 14V dam 12V??
dziękuje
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 23:13 przez tomxx92, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt cze 11, 2010 23:22

Kolego! Czy to są pytania aby nie akademickie?
Sprawa napięć w instalacji pojazdu wygląda tak: Nominalnie w większości jest podawana wartość 12V i np tak "pisze" w opisie technicznym pojazdu, na żarówkach, akumulatorach. Praktycznie jednak cały sprzęt pracuje pod napięciem od 14,1 do 14,5V. Takie wartości są podawane na regulatorach napięcia czy alternatorach i sporadycznie można spotkać sprzęt tej grupy, mało znanych firm "na 12V" bo każdy Bosch czy Valeo jest oznaczany 14V/70A - to jego napięcie pracy! A wszystko to pasuje i pracuje w jednych pojazdach i jest O.K.!
Tak więc, wracając do Kolegi pytania, raczej nie uda się Koledze znaleźć pasujący do Golfa alternator z naklejką "12V"... A nawet gdyby, to napięcie pracy, podkreślam, będzie i tak te 14 V.
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 23:26 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości