Problem z dostajacym sie olejem do interculera
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- świstak82
- Mały gagatek
- Posty: 131
- Rejestracja: wt sty 26, 2010 20:26
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Problem z dostajacym sie olejem do interculera
Mam pytanie co moze byc przyczyna dostawania sie oleju do interculera poprostu wymieniałem pasek rozrzadu i wymontowałem rure łaczenia turbiny z interculerem i wylało sie z tego troszke oleju
- cosmoo
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
- Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
- Kontakt:
Re: Problem z dostajacym sie olejem do interculera
Albo turbina puszcza Ci olej, albo odmą za dużo ucieka.LUKASZO82 pisze:Mam pytanie co moze byc przyczyna dostawania sie oleju do interculera
Odepnij odmę od dolotu i podepnij jakiś wężyk i wypuść go pod auto. Po tym zabiegu, będziesz mógł stwierdzić którędy się tam dostawał.
[b]The discipline of writing something down is the first step toward making it happen.[/b]
ważne jest ile było tego oleju... Zawsze w dolocie będzie trochę właśnie z odmy, i nie da się tego wyeliminować - tak po prostu odma działa, - powoduje ona że zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej dostaje się do dolotu i zostaje przepalone przez silnik. A że to co odmą leci to w większości przypadków opary oleju, to skraplają się one później w dolocie i stąd tam olej. Jak jest go dużo to może oznaczać problem, ale odrobinę zawsze tam będzie.
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 09:21 przez wiktorsam, łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072
Lejąca odma nie oznacza wcale końca turbo > powodów może być wiele > praktycznie każda nieszczelność silnika to powoduje.
Jeżeli zdejmie się rury od zasysania i wydechu > to można sprawdzić luzy wirnika > po stronie wydechowej nie może być mokrych plam olejowych.
Tylko wypięcie odmy wyeliminuje zaleganie oliwy w IC > ale pod warunkiem że oliwa nie pochodzi z turbinki.
Do tego należy sprawdzić drożność EGR oraz kolektora ssącego.
Ten samochodzik wymaga paru przeróbek po fabryce > kat, odma, stan wtrysków, sterowanie VNT, przekaźnik 109 >>>> a resztę zrobi silnik diesla.
Lejąca odma nie oznacza wcale końca turbo > powodów może być wiele > praktycznie każda nieszczelność silnika to powoduje.
Jeżeli zdejmie się rury od zasysania i wydechu > to można sprawdzić luzy wirnika > po stronie wydechowej nie może być mokrych plam olejowych.
Tylko wypięcie odmy wyeliminuje zaleganie oliwy w IC > ale pod warunkiem że oliwa nie pochodzi z turbinki.
Do tego należy sprawdzić drożność EGR oraz kolektora ssącego.
Ten samochodzik wymaga paru przeróbek po fabryce > kat, odma, stan wtrysków, sterowanie VNT, przekaźnik 109 >>>> a resztę zrobi silnik diesla.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Logi dynamiczne 003, 008, 011.LUKASZO82 pisze:ciagnie na 3 biegu to po pewnym czasie traci moc ale za chwilke idzie dobrze
Statycznie wartości z grup:
000 na ciepłym silniku i zablokowanych nastawach > pole 1 i 2.
001 dawka paliwa na jałowym.
004 > pola 3 i 4
007 > temp paliwa > pomiar z rana na zimnym i na gorącym silniku.
013 > korekcje
Spisać kody błędów.
Sprawdzić działanie VNT (nie wiem jaki masz silnik > na WG czy na VNT >? podaj oznaczenie {3 litery} > osłona paska lub wlepka w bagażniku).
Stan wężyków od podciśnienia > luzy na króćcu vacum.
Przekaźniki > umieszczone pod tablicą bezpieczników > cewki elektromagnetyczne:LUKASZO82 pisze: powiedz mi jesli chodzi ote przekazniki pewnie cos daja
Klima > odpina kompresor podczas przyśpieszania.
Świece > z rana, przy mrozach ,słyszalne piknięcie > odpinanie grzania świec podczas przyśpieszania.
Przekaźnik 109 > zasilanie kompa (ECU), zaworu odcięcia paliwa na pompie, zaworów wykonawczych podciśnienia (N-ki).
Przekaźnik nr 100 > zasilanie wycieraczek, klimy, kierunkowskazów > ogólnie odpowiada za osprzęt.
To co czujesz to cięcie się VNT, błędy w jego sterowaniu lub przepływka >>>>> wnioski będą możliwe dopiero jak podasz dane odczytane z VAG-a.
[ Dodano: 17 Cze 2010 04:16 ]
No i jeszcze zapominałem dodać > porównanie temperatury z grupy silnika oraz licznika > tolerancja do 5 stopni > bo idą z tego samego czujnika.
Mógłbyś sprecyzować jak to ma wyglądać? Co trzeba sprawdzić ja mam wrażenie że jak mam włączoną klimę to auto się dużo słabsze robi.fleshu pisze:Klima > odpina kompresor podczas przyśpieszania.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 144 gości