Jaki altenator
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki altenator
Witam. Mam pytanie do znających się na rzeczy. W moim golfie 1.4 z 92r mam alternator bosch o numerach 030 903 023 B. Czy zamiast takiego będzie pasował inny o numerze 028 903 025 h. jest on chyba z nowszego modelu ?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Witam
Korzystając z tematu mam teoretyczne pytanie. Co się stanie jeżeli seryjny alternator w samochodzie ma dane techniczne : 14V i 70A, a zamiast niego wsadzę 14V 90A. Czy cos się może stać złego ??
Korzystając z tematu mam teoretyczne pytanie. Co się stanie jeżeli seryjny alternator w samochodzie ma dane techniczne : 14V i 70A, a zamiast niego wsadzę 14V 90A. Czy cos się może stać złego ??
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 22:35 przez tomxx92, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Może zabraknąć kiedyś prądu na starcie... a to dlatego, że 90-tki wkładano zwykle w samochody bardziej doposażone: szyby el., klima, lampy czterożarówkowe, grzane foteliki itd. tak więc z przewidywanym niemałym poborem prądu.
Tak więc nic się natychmiast nie zepsuje ale klopoty mogą być i rozwiązanie to raczej ostateczne.
Natomiast zamiana "w górę" nigdy nie jest ryzykowna, silnik da sobie radę z większym o 20A alternatorem a prądu, szczególnie zimą, nigdy za dużo!
Tak więc nic się natychmiast nie zepsuje ale klopoty mogą być i rozwiązanie to raczej ostateczne.
Natomiast zamiana "w górę" nigdy nie jest ryzykowna, silnik da sobie radę z większym o 20A alternatorem a prądu, szczególnie zimą, nigdy za dużo!
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 22:41 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
a to jeszcze tak z ciekawości sie zapytam : jeżeli seryjny alternator miałby 14V i 90 A a chciałbym wsadzić 12V i 90A to byłby problem nie?? lepiej by było chyba na odwrót czyli zamiast 12V wsadzić 14V bo wtedy regulator napięcia by ograniczył napięcie do odpowiedniej watrości ,
no ale co bedzie jak zamiast 14V dam 12V??
dziękuje
no ale co bedzie jak zamiast 14V dam 12V??
dziękuje
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 23:13 przez tomxx92, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kolego! Czy to są pytania aby nie akademickie?
Sprawa napięć w instalacji pojazdu wygląda tak: Nominalnie w większości jest podawana wartość 12V i np tak "pisze" w opisie technicznym pojazdu, na żarówkach, akumulatorach. Praktycznie jednak cały sprzęt pracuje pod napięciem od 14,1 do 14,5V. Takie wartości są podawane na regulatorach napięcia czy alternatorach i sporadycznie można spotkać sprzęt tej grupy, mało znanych firm "na 12V" bo każdy Bosch czy Valeo jest oznaczany 14V/70A - to jego napięcie pracy! A wszystko to pasuje i pracuje w jednych pojazdach i jest O.K.!
Tak więc, wracając do Kolegi pytania, raczej nie uda się Koledze znaleźć pasujący do Golfa alternator z naklejką "12V"... A nawet gdyby, to napięcie pracy, podkreślam, będzie i tak te 14 V.
Sprawa napięć w instalacji pojazdu wygląda tak: Nominalnie w większości jest podawana wartość 12V i np tak "pisze" w opisie technicznym pojazdu, na żarówkach, akumulatorach. Praktycznie jednak cały sprzęt pracuje pod napięciem od 14,1 do 14,5V. Takie wartości są podawane na regulatorach napięcia czy alternatorach i sporadycznie można spotkać sprzęt tej grupy, mało znanych firm "na 12V" bo każdy Bosch czy Valeo jest oznaczany 14V/70A - to jego napięcie pracy! A wszystko to pasuje i pracuje w jednych pojazdach i jest O.K.!
Tak więc, wracając do Kolegi pytania, raczej nie uda się Koledze znaleźć pasujący do Golfa alternator z naklejką "12V"... A nawet gdyby, to napięcie pracy, podkreślam, będzie i tak te 14 V.
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 23:26 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 95 gości