Czyszczenie przepustnicy czy koniecznie nastawiać?

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Czyszczenie przepustnicy czy koniecznie nastawiać?

Post autor: interno » czw cze 10, 2010 22:25

Witam mam takie pytanie:
Muszę (a może bardziej chce) wyczyścić przepustnice, bo zawsze to lepiej jak nie ma tego pyłu i chce to zrobić sam psikając specjalnym sprayem do czyszczenia przepustnic, ale nie wiem jak to zrobić aby nie musieć nastawiać potem przepustnicy.
Czy jeśli odkręcę ją od kolektora ale nie odepnę żadnej wtyczki to czy będę musiał nastawiać?
Chcę uniknąć nastawiania bo w serwisie to Skody mi nie zrobią (ok 120zł) a w audi/vw 300zł co wydaje mi się za dużo jak za taką pierdołę.

Jeszcze takie pytanie, jak odkręcę przepustnice (nie odpinając jej) to kolektor juz mi potem wyjdzie cały bez problemu, bo będę chciał go wypolerować albo prysnąć jakimś kolorkiem.
Z góry dzięki za odpowiedzi

Aha silnik jakby co to AJQ
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 22:25 przez interno, łącznie zmieniany 1 raz.


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » czw cze 10, 2010 22:43

i tak bedziesz musial zrobic adaptacje i tak... ;) znajdz kogos kto ma VAG'a.. 2min roboty i po krzyku :bajer:



Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » czw cze 10, 2010 22:47

Nawet bez odpinania przepustnicy?


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » czw cze 10, 2010 22:50

ja czyszcze z reguły raz na 3-4 miesiace... do momentu az zacznie mi falowac na jałowym ;) - nie wykrecam jej - sciagam po prostu rure gumowe od IC i czyszcze nitro w srodku ;)



Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » czw cze 10, 2010 23:01

I po takim zabiegu musisz ją adaptować?

[ Dodano: 11 Cze 2010 07:22 ]
Już wszystko wiem, dzięki za odpowiedź


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » pt cze 11, 2010 12:39

Scientist, czyli sciagasz tylko ta rure :

Obrazek

I myjesz NITRO sobie jakas sciereczka przepustnice ? I wystarczy ? :) Nie trzeba po tym nic ustawiac ?



Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » pt cze 11, 2010 15:01

Z tego co dostałem odpowiedzi to po czyszczeniu przepustnicy w jakikolwiek sposó musisz adaptować ją bo komputer będzie cały czas "układał" przepustnice z tego powodu że jest czysta.


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » pt cze 11, 2010 15:03

hunterek, tak, tylko ta rure, sciereczka nitro i jedziesz :goof:



Awatar użytkownika
kyfy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:47
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: kyfy » pn cze 14, 2010 11:05

Do adaptacji przepustnicy VAG-COM nie jest potrzebny. Po jej podpięciu wystarczy włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika) na jakieś 2 minuty - sama się zaadaptuje. Słychać wtedy fajnie jej silniczek, gdy się wyłączy to można odpalać autko.


Golf GTI Mk4 1.8T powered by TD05 12T GSR turbo

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1875464#1875464

367/458

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » pn cze 14, 2010 11:25

kyfy, dzieki za info ;) trzeba bedzie to zrobic ;)



Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » pn cze 14, 2010 17:06

kyfy, mój temat i poszło pomógł, w lipcu będę czyścił - mam nadzieję żę się nie mylisz :)


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
kyfy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:47
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: kyfy » pn cze 14, 2010 20:14

interno pisze:kyfy, mój temat i poszło pomógł, w lipcu będę czyścił - mam nadzieję żę się nie mylisz :)
Adaptowałem już kilka razy. Za każdym razem z powodzeniem.


Golf GTI Mk4 1.8T powered by TD05 12T GSR turbo

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1875464#1875464

367/458

Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » pn cze 14, 2010 22:03

kyfy, a czy to jakas różnica czy ktoś ma na linkę czy bez?
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 22:04 przez interno, łącznie zmieniany 1 raz.


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
kyfy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:47
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: kyfy » wt cze 15, 2010 12:45

interno pisze:kyfy, a czy to jakas różnica czy ktoś ma na linkę czy bez?
A tego nie wiem. Zrób tak jak napisałem i się przejedź. Jeśli obroty będą falować to albo VAG-COM albo kilka kilometrów jazdy na falujących obrotach i powinno być OK.


Golf GTI Mk4 1.8T powered by TD05 12T GSR turbo

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1875464#1875464

367/458

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości