Pękła sprężyna z przodu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pękła sprężyna z przodu
Witam.
Dzisiaj mi pękła lewa przednia sprężyna amortyzatora. Stało się to podczas cofania ze skręconymi na maksa kołami w prawo. Teraz do rzeczy. Chcę kupić nówkę w sklepie (oczywiście jakiś zamiennik za około 70zł/szt.). Czy mam kupić od razu także na drugą stronę? Czy nie ma potrzeby wymiany drugiej sprężyny? Nie będzie to miało jakiegoś wpływu na pracę amorków?.
PS. Macie jakieś sugestie odnośnie przyczyny pęknięcia sprężyny? Na moje oko ona nie jest skorodowana...
Pojazd: Golf3 1.8 92'
Dzisiaj mi pękła lewa przednia sprężyna amortyzatora. Stało się to podczas cofania ze skręconymi na maksa kołami w prawo. Teraz do rzeczy. Chcę kupić nówkę w sklepie (oczywiście jakiś zamiennik za około 70zł/szt.). Czy mam kupić od razu także na drugą stronę? Czy nie ma potrzeby wymiany drugiej sprężyny? Nie będzie to miało jakiegoś wpływu na pracę amorków?.
PS. Macie jakieś sugestie odnośnie przyczyny pęknięcia sprężyny? Na moje oko ona nie jest skorodowana...
Pojazd: Golf3 1.8 92'
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 18:31 przez lavix, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcinus29
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
- Lokalizacja: Rumia
Kolego sprężyny powinno się wymieniać parami.Nowa sprężyna może mieć trochę inne właściwości nie będzie złużyta jak stara będzie auto krzywo stało, może potem ściągać.
Podobne tematy poczytaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r%EA%BFyna
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r%EA%BFyna
Podobne tematy poczytaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r%EA%BFyna
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r%EA%BFyna
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 18:51 przez Marcinus29, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://img69.imageshack.us/i/r32ocsignpanelligna.jpg/][img]http://img69.imageshack.us/img69/2773/r32ocsignpanelligna.jpg[/img][/url]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Tak jak kolega napisał wyżej sprężyny amortyzatory - wymieniamy parami
Inna charakterystyka - różnica w stopniu zużycia, to żadna tajemnica, że sprężyny po czasie "siadają" więc nie ma co oszczędzać. Pękają w wyniku wad materiałowych- oraz pod wpływem naturalnego zużycia.
Wymień obie będzie po kłopocie. Mi pękła też sprężyna przednia dokładnie ostatni górny zwój- podczas przejeżdżania przez próg zwalniający- wymieniłem obie - a koszt to jakieś 150zł za dwie, zamiennik z allegro.
Inna charakterystyka - różnica w stopniu zużycia, to żadna tajemnica, że sprężyny po czasie "siadają" więc nie ma co oszczędzać. Pękają w wyniku wad materiałowych- oraz pod wpływem naturalnego zużycia.
Wymień obie będzie po kłopocie. Mi pękła też sprężyna przednia dokładnie ostatni górny zwój- podczas przejeżdżania przez próg zwalniający- wymieniłem obie - a koszt to jakieś 150zł za dwie, zamiennik z allegro.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
zależy jak daleko jest mechanik i czy auto mocno siedzi, czy coś ociera czy nie, jeśli nie ociera nic to powolutku możesz te kilka km przejechać i nic się nie powinno stać
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
powiedz jeszcze ile zwojow straciles
i czy sprezyna nadal siedzi na talezyku amora
ogolnie jezeli nie trze nic i sprezyna w amorze siedzie to tak jak rysiektr, pisal powienis moc dojechac byle nie nadwyrezac kolumny
jeszcze jest opcjia zostawic na troszke samochod na kobylce i zawiezc sama kolumne jak nie masz sciagaczy zebuy zmienic sprezyne
i czy sprezyna nadal siedzi na talezyku amora
ogolnie jezeli nie trze nic i sprezyna w amorze siedzie to tak jak rysiektr, pisal powienis moc dojechac byle nie nadwyrezac kolumny
jeszcze jest opcjia zostawic na troszke samochod na kobylce i zawiezc sama kolumne jak nie masz sciagaczy zebuy zmienic sprezyne
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM
sprężyna pękła na drugim zwoju od dołu i nic nie trze. siedzi w tym korytku że tak powiem. chyba zaryzykuje i pojade 2km przez miasto tempem rowerowym.
[ Dodano: 12 Cze 2010 10:09 ]
PS. [KOSZT] zawsze chodzę przed oddaniem samochodu do mechanika i robie ranking cen. wybierą średnią, tj nie najtańsza i nie najdroższą. w tym wypadku zrobią mi to za 80zł (dwie strony). dodatkowo kupiłem jakieś duńskie niby nówki spręzyny za 150zł (dwie).
[ Dodano: 12 Cze 2010 10:09 ]
no niestety. gdybym miał ściągacze i podnośnik (skradziony) to wziąłbym się za to sam. trudno kaskę stracę no coś co można przy odrobienie wysiłku i paru godzin zrobić samemu.wasiak pisze:jeszcze jest opcjia zostawic na troszke samochod na kobylce i zawiezc sama kolumne jak nie masz sciagaczy zebuy zmienic sprezyne
PS. [KOSZT] zawsze chodzę przed oddaniem samochodu do mechanika i robie ranking cen. wybierą średnią, tj nie najtańsza i nie najdroższą. w tym wypadku zrobią mi to za 80zł (dwie strony). dodatkowo kupiłem jakieś duńskie niby nówki spręzyny za 150zł (dwie).
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
AUDI, VW klucz do amortyzatorów , nioe wiem u nas biorą 100 zł za obie strony - klucz kosztuje 50
AUDI, VW klucz do amortyzatorów
moje zdanie jest takie że amory też polecą bo jednego dobiło
Nier duńskie a holenderskie - jamex
policz sobie 50 zł sciagacze 50 klucz , i masz juz zestaw
AUDI, VW klucz do amortyzatorów
moje zdanie jest takie że amory też polecą bo jednego dobiło
Nier duńskie a holenderskie - jamex
policz sobie 50 zł sciagacze 50 klucz , i masz juz zestaw
Ostatnio zmieniony sob cze 12, 2010 10:14 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
a kąty??
Ostatnio zmieniony sob cze 12, 2010 13:43 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
tak zgadza się tylko nasuwa mi się pytanie czy nie lepiej jechać do kogoś kto od razu ustawi kąty i policzy za całość (wymiana + kąty) niż oddzielnie do 2 mechaniorów i oni policzą sobie oddzielnie i wyjdzie drożejPaweł Marek pisze:kąty to niezależny wydatek bo mało który warsztat poza najdroższymi ma do tego sprzet.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Niedawno przerabiałem ten sam wątek w moim Polo. Wszyscy tu podają ilość pękniętych zwojów - mój wynik słaby, pół zwoju;)
Ze spraw naprawczych. Z narzędzi specjalnych - ściągacz do sprężyn. Bardzo uprzyjemnia prace, przynajmniej nie masz obawy o zęby.
Pozostałe narzędzia, klucz 24 odgięty i nasadka do świec 21 oraz imbus (6 albo 7).
Demontaż kolumny rozsypie Ci geometrie, najlepiej od razu umów się na regulację.
Z niespodzianek to o ile podczas skrętu słychać huk przeskakiwanej sprężyny to znaczy, ze zeszła z talerzyka i przed ponownym montażem warto zabezpieczyć wnętrze kielicha przed korozją. Także ściągacz może być przydatny bo kiedy sprężyna zsunie się z talerzyka to natychmiast odpycha wahacz w dół. Wtedy wyjęcie kolumny trochę sie komplikuje i musiałem ją nieco ścisnąć.
Sprężyny naturalnie kup dwie, warto też od razu obejrzeć stan łożyska kolumn.
Zasadne też jest zerknięcie na stan amortyzatorów (wszystko przez koszt geometrii).
I to tyle, w zasadzie niczego nowego nie odkryłem:)
Ze spraw naprawczych. Z narzędzi specjalnych - ściągacz do sprężyn. Bardzo uprzyjemnia prace, przynajmniej nie masz obawy o zęby.
Pozostałe narzędzia, klucz 24 odgięty i nasadka do świec 21 oraz imbus (6 albo 7).
Demontaż kolumny rozsypie Ci geometrie, najlepiej od razu umów się na regulację.
Z niespodzianek to o ile podczas skrętu słychać huk przeskakiwanej sprężyny to znaczy, ze zeszła z talerzyka i przed ponownym montażem warto zabezpieczyć wnętrze kielicha przed korozją. Także ściągacz może być przydatny bo kiedy sprężyna zsunie się z talerzyka to natychmiast odpycha wahacz w dół. Wtedy wyjęcie kolumny trochę sie komplikuje i musiałem ją nieco ścisnąć.
Sprężyny naturalnie kup dwie, warto też od razu obejrzeć stan łożyska kolumn.
Zasadne też jest zerknięcie na stan amortyzatorów (wszystko przez koszt geometrii).
I to tyle, w zasadzie niczego nowego nie odkryłem:)
PozdraVWiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości