Co to jest i dlaczego sie poci???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt paź 13, 2009 13:21
Lokalizacja: Lubin

Co to jest i dlaczego sie poci???

Post autor: rafg » czw cze 10, 2010 16:49

Dzis zauwazylem, ze z tego elementu wycieka mi olej. Znajduje sie za oslona silnika tuz przy czujniku cisnienia klimy.
Ktos wie co to jest?


Obrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw cze 10, 2010 17:08

jest to dźwignia obrotu klapy gaszącej znajdującej się we wlocie obudowy zaworu EGR, olej przecieka pomiędzy ośką tej klapy a jej gniazdem w obudowie zaworu EGR. Jedyne rozwiązanie zlikwidowania tego wycieku (bez konieczności wymiany EGR) to wywalenie odmy z dolotu i dokładne wymycie dolotu powietrza przed turbosprężarką, poprzez węże za turbo, intercooler i resztę dolotu przed kolektorem ssącym z resztek zalegającego tam oleju.
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 17:09 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

rafg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt paź 13, 2009 13:21
Lokalizacja: Lubin

Post autor: rafg » czw cze 10, 2010 17:24

Brzmi tak jakbym mial nic nie poplynac jesli chodzi o kase. :bigok:
Gdzie ta odma jest? Jakas foto porada by byla mile widziana lub jakies szczegolowe nakierowanie;)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw cze 10, 2010 17:51

wypięcie odmy z dolotu oznacza tyle co wyjęcie rurki z rury powietrznej idącej od filtra powietrza do turbosprężarki a ta rurka, którą masz z tej rury wypiąć wychodzi z pokrywy zaworów i albo puścisz ją po dołączeniu do niej węża pod silnik albo zastosujesz tzw. Oil Catch Tank ale cała reszta wymaga demontażu rury powietrza idącej do turbiny, rur i węży idących z turbo do intercoolera, demontażu intercoolera oraz tych z intercoolera do obudowy zaworu EGR i dokładne ich wymycie/wypłukanie z resztek oleju - trzeba skorzystać z kanału lub najazdu by mieć do nich dostęp.
Wpisz sobie hasła w wyszukiwarkę google : "olej w dolocie", "Oil Catch Tank", "wyciek oleju z EGR" i będziesz wiedział o co biega.

[ Dodano: 10 Cze 2010 17:54 ]
tu masz jeden z wielu przykładów :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195


Obrazek

rafg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt paź 13, 2009 13:21
Lokalizacja: Lubin

Post autor: rafg » czw cze 10, 2010 18:03

Dobra dzięki szefie, postudiuje to sobie i coś pokombinuje :helm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości