[MK3] Obrotomierz 2.0 GTI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 01:27
- Lokalizacja: Warszawa
[MK3] Obrotomierz 2.0 GTI
Witam, mam standardowy problem ktory dotyczyl rowniez silnikow 1.8 i 1.9 diesla, mianowicie obrotomierz stoi kontrolka cisnienia oleju miga. Odbylem rozmowe z elektronikiem samochodowym, powiedzial, ze w tych silnikach obrotami nie steruje czujnik na alternatorze, (moze sie mylic, nie wiem, dlatego pisze) prosze o pomoc co sprawdzac bo zasugerowal mi ze moze byc kostka na zegarach (lub pin) przysniedzialy i dlatego taki objaw sie pojawil, dodam jeszcze ze raz dziala (jak mu sie chce, albo jade po wyboistej drodze) a raz nie.
sprawdzalem juz wspomniana wczesniej wtyczke na alternatorze, oczywiscie byla zasniedziala ale czyszczenie nic nie pomoglo, sprawdzalem rowniez napiecie z alternatora, wskazuje sztywne 14V.
Prosze o pomoc w rozwiklaniu tej ciekawostki, za co z gory serdeczne dzieki.
P.S. problem wystepuje w golfie III 2.0 GTI
sprawdzalem juz wspomniana wczesniej wtyczke na alternatorze, oczywiscie byla zasniedziala ale czyszczenie nic nie pomoglo, sprawdzalem rowniez napiecie z alternatora, wskazuje sztywne 14V.
Prosze o pomoc w rozwiklaniu tej ciekawostki, za co z gory serdeczne dzieki.
P.S. problem wystepuje w golfie III 2.0 GTI
Zgazda się, w starszych dieslach sygnał może być podany tylko z diody alternatora.robaczykiewicz pisze:Odbylem rozmowe z elektronikiem samochodowym, powiedzial, ze w tych silnikach obrotami nie steruje czujnik na alternatorze, (moze sie mylic, nie wiem, dlatego pisze)
Tu sygnał nie idzie z altka. Idzie z układu zapłonowego dającego impulsy na obrotka.robaczykiewicz pisze:P.S. problem wystepuje w golfie III 2.0 GTI
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 01:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sygnał na obrotomierz idzie z ze sterownika silnika do obrotomierz. Sterownik wytwarza ten sygnał na podstawie czujnika halla albo czujnika obrotów wału korbowego (nie napisałeś typu silnika). Więc trzeba by zacząc od okablowania pomiędzy sterownikiem a licznikiem, gdyby nie to że masz tez kłopot z kontrolkami, to pewnie coś jest nie tak z kablami do licznika albo w samym liczniku.
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 13:24 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 01:27
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 01:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości