Swiatła przeciwmgielne jako dodatkowy stop?
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
Swiatła przeciwmgielne jako dodatkowy stop?
Witam. Zauważyłem u kumpla w golfie że podpiął sobie światła przeciwmgielne tylne jako dodatkowy stop. Dość ładnie to wygląda.
Czy to legalne?
Do czego najlepiej podpiąć się by nie popalić żarówek i z jakim opornikiem?
Jak zrobić by światła przeciwmgielne świeciły wtedy słabiej? bo wyróżniają się bardzo.
Pozdrawiam.
Czy to legalne?
Do czego najlepiej podpiąć się by nie popalić żarówek i z jakim opornikiem?
Jak zrobić by światła przeciwmgielne świeciły wtedy słabiej? bo wyróżniają się bardzo.
Pozdrawiam.
- BartekGib
- Gadatliwa bestia
- Posty: 947
- Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
- Lokalizacja: NIL/WB
- Kontakt:
Podstawa - Golf MK3 ma tylko standardowo jedną żarówkę światła przeciwmgielnego po lewej stronie.
64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]
- stevo
- Grupa Pomorze
- Posty: 246
- Rejestracja: czw lip 16, 2009 13:21
- Lokalizacja: Koszalin Słupsk
- Kontakt:
Wystarczy trochę poszukać :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 7557c95a00
tyle że dla wersji mkII, ale jeśli chodzi o przepisy to bez zmian...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 7557c95a00
tyle że dla wersji mkII, ale jeśli chodzi o przepisy to bez zmian...
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 21:45 przez stevo, łącznie zmieniany 1 raz.
proponuję najpierw poczytac troche o rodzajach żarówek, 12/21W- co to za kosmos? chodzi o P21/5W czyli żarowki dwuwłóknowe sie kłaniają. Na forum Vento taki pomysł powstał już ho ho ho. W temacie chodzi o zmostkowanie przeciwmgielnych ze stopem. Przepisy mówią jasno i wyraźnie co do przeciwmgielnych tylnych- jeżeli jest jedno to z lewej strony lub na środku( patrz P 206), jeżeli dwa to po obu stronach. Dodatkowo można w przeciwmgielnych zrobić pozycję i wtedy potrzebna jest żarówka dwuwłóknowa.
Jeżeli chodzi o homologację na lampie to:
R, (D) - tylne światła pozycyjne
S1, S2, S3, (D) - światła hamowania
(D) - oznacza, że homologacja dotyczy pary świateł
F - tylne światła przeciwmgłowe dla samochodów i ich przyczep
AR - światła cofania dla samochodów i ich przyczep
Mogą wystąpić kombinacje literowe np.:
RD, S1D, S2D, S3D
I tak na koniec w mk3 żarówki pozycyjne tylne mają 5W, stop i przeciwmgielne mają 21W.
Żeby zrobić najprostszą przeróbkę czyli stop w przeciwmgielnych trzeba wpiąć diodę prostowniczą w obód po to aby przy włączeniu przeciwmgielnych nie włączył się stop
Jeżeli chodzi o homologację na lampie to:
R, (D) - tylne światła pozycyjne
S1, S2, S3, (D) - światła hamowania
(D) - oznacza, że homologacja dotyczy pary świateł
F - tylne światła przeciwmgłowe dla samochodów i ich przyczep
AR - światła cofania dla samochodów i ich przyczep
Mogą wystąpić kombinacje literowe np.:
RD, S1D, S2D, S3D
I tak na koniec w mk3 żarówki pozycyjne tylne mają 5W, stop i przeciwmgielne mają 21W.
Żeby zrobić najprostszą przeróbkę czyli stop w przeciwmgielnych trzeba wpiąć diodę prostowniczą w obód po to aby przy włączeniu przeciwmgielnych nie włączył się stop
- RafaelloW007
- Forum Master
- Posty: 1341
- Rejestracja: sob sty 17, 2009 16:48
^ Up w podpisie masz historię swojego autka. a w niej zdjęcie właśnie czegoś takiego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ece ... d95d7.html
Ewentualne problemy z policją zostawie już dla siebie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ece ... d95d7.html
Ewentualne problemy z policją zostawie już dla siebie.
Ostatnio zmieniony śr cze 09, 2010 10:36 przez CMK, łącznie zmieniany 2 razy.
- RafaelloW007
- Forum Master
- Posty: 1341
- Rejestracja: sob sty 17, 2009 16:48
- BartekGib
- Gadatliwa bestia
- Posty: 947
- Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
- Lokalizacja: NIL/WB
- Kontakt:
No całkiem ciekawieRafaelloW007 pisze:hahaha fajnie sie flesz aparatu odbił co?
64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]
Jeżeli chodzi o legalność takiej przeróbki to ograniczają ją homologacje na tylnej lampie.
Np. na:
- kierunkowskazie masz wybite 2a
- pozycji i stopie (jeżleli są razem, czyli źródłem tych świateł jest żarówka dwuwłóknowa) bedzie R-S1
- cofania AR
- przeciwmgielnym F
Homologacje masz wybite w miejscach gdzie świecą odpowiednie światła. Oznacza to że w tym miejscu powinno świecić takie a nie inne światło.
Rozporządzenie ministra dopuszcza ilość świateł hamowania "stop": " Co najmniej 2, jednak nie więcej niż 4 dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 30 czerwca 2003 r."
Ale co z tego jak lampa nie ma homologacji.
Np. na:
- kierunkowskazie masz wybite 2a
- pozycji i stopie (jeżleli są razem, czyli źródłem tych świateł jest żarówka dwuwłóknowa) bedzie R-S1
- cofania AR
- przeciwmgielnym F
Homologacje masz wybite w miejscach gdzie świecą odpowiednie światła. Oznacza to że w tym miejscu powinno świecić takie a nie inne światło.
Rozporządzenie ministra dopuszcza ilość świateł hamowania "stop": " Co najmniej 2, jednak nie więcej niż 4 dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 30 czerwca 2003 r."
Ale co z tego jak lampa nie ma homologacji.
- pegasus_sis
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 20:13
- Lokalizacja: Łódzkie
4 kabelki + 2 diody + koszulki termokurczliwe - u mnie jest bez żadnego cięcia kabli - wystarczyło wpiąć w odpowiednie piny wolnych gniazdek (jest 5 lub 4). Jedyna poważniejsza ingerencja to wycięcie otworu na żarówkę w lampie od pasażera.
Wszystko jest tak zrobione, że można w kilka sekund wszystko wypiąć i powrócić do stanu fabrycznego.
Przy czym traktuje to jako rozwiązanie tymczasowe - nie mam 3 światła stop i szukam czegoś sensownego - nie chcę chińskich diódek (ledwo widać) czy światła od maluch/Tico...
Jedyny minus - po naciśnięciu hamulca świecie się sygnalizacja włączonych świateł przeciwmgielnych - aby to rozwiązać potrzebna jest dodatkowa dioda, ale mi nie przeszkadza.
Świtało od kierowcy daje nieco mocniej, bo jest tam lustro - a w drogiej tylko srebrne malowanie - ale różnica nie jest duża. Dla innych kierowców nie stanowi to raczej problemu - tak jak w nowych SUV-ach gdzie diodowe lampy dosłownie wypalają siatkówkę jeszcze jak ma automat - to musi trzymać nogę na hamulcu cały czas...
Co do legalności :enesen wyjaśnił wszystko - to nie jest legalne, ale na pewno mniej szkodliwe niż samodzielnie montowane ksenomy (a w zwykłych lamach w szczególności ), niebieskie diody w postojówkach, czy wreszcie zapaćkanie czarnym sprejem lapmm...
Jak ktoś zainteresowany mogę wrzucić później fotkę mojej mini-instalacji
Wszystko jest tak zrobione, że można w kilka sekund wszystko wypiąć i powrócić do stanu fabrycznego.
Przy czym traktuje to jako rozwiązanie tymczasowe - nie mam 3 światła stop i szukam czegoś sensownego - nie chcę chińskich diódek (ledwo widać) czy światła od maluch/Tico...
Jedyny minus - po naciśnięciu hamulca świecie się sygnalizacja włączonych świateł przeciwmgielnych - aby to rozwiązać potrzebna jest dodatkowa dioda, ale mi nie przeszkadza.
Świtało od kierowcy daje nieco mocniej, bo jest tam lustro - a w drogiej tylko srebrne malowanie - ale różnica nie jest duża. Dla innych kierowców nie stanowi to raczej problemu - tak jak w nowych SUV-ach gdzie diodowe lampy dosłownie wypalają siatkówkę jeszcze jak ma automat - to musi trzymać nogę na hamulcu cały czas...
Co do legalności :enesen wyjaśnił wszystko - to nie jest legalne, ale na pewno mniej szkodliwe niż samodzielnie montowane ksenomy (a w zwykłych lamach w szczególności ), niebieskie diody w postojówkach, czy wreszcie zapaćkanie czarnym sprejem lapmm...
Jak ktoś zainteresowany mogę wrzucić później fotkę mojej mini-instalacji
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 15:38 przez pegasus_sis, łącznie zmieniany 2 razy.
- pegasus_sis
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 20:13
- Lokalizacja: Łódzkie
Tu akurat wersja bez wtyczek. Trzeba KONIECZNIE pamiętać o zabezpieczeniu sąsiednich pinów - ja założyłem na nie izolację ściągniętą z grubego kabla.
W drugiej lampie zakładamy tak samo - zmieniamy tylko kierunek diody. No i pewnie trzeba będzie wyciąć otwór.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e3f1f.html
W drugiej lampie zakładamy tak samo - zmieniamy tylko kierunek diody. No i pewnie trzeba będzie wyciąć otwór.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e3f1f.html
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 00:05 przez pegasus_sis, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości