Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 17, 2006 11:16

tu klin wyglada na dosc dobry stan - ciekawe dlaczego sie gibalo - jezeli luzne to wystraczylo dokrecic, albo bylo skrzywione? A tak wogole - czemu w tak krytycznych miejscach nie daje sie np. 3 kliny? przeciez koszt produkcji bylby podobny a niezawodnosc wieksza.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn kwie 17, 2006 12:00

dziechu pisze:tu klin wyglada na dosc dobry stan - ciekawe dlaczego sie gibalo - jezeli luzne to wystraczylo dokrecic, albo bylo skrzywione? A tak wogole - czemu w tak krytycznych miejscach nie daje sie np. 3 kliny? przeciez koszt produkcji bylby podobny a niezawodnosc wieksza.
Gibało się może dlatego że ktoś wymienił koło a śrubę przykęcił starą :D :hmm:

Śruba stara ma już przekroczoną granicę plastyczności po jednym dokręceniu i nadaje się do śmiecia :hmm:

Na zdjęciu widać zresztą, że została ścięta :panna:

Mogło narobić koszmaru w motorku - o tym pewnie kolega Seba napisze

WSPÓŁCZUJE


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pn kwie 17, 2006 12:48

Razal pisze:
dziechu pisze:tu klin wyglada na dosc dobry stan - ciekawe dlaczego sie gibalo - jezeli luzne to wystraczylo dokrecic, albo bylo skrzywione? A tak wogole - czemu w tak krytycznych miejscach nie daje sie np. 3 kliny? przeciez koszt produkcji bylby podobny a niezawodnosc wieksza.
Gibało się może dlatego że ktoś wymienił koło a śrubę przykęcił starą :D :hmm:

Śruba stara ma już przekroczoną granicę plastyczności po jednym dokręceniu i nadaje się do śmiecia :hmm:

Na zdjęciu widać zresztą, że została ścięta :panna:

Mogło narobić koszmaru w motorku - o tym pewnie kolega Seba napisze

WSPÓŁCZUJE
U mnie tak prawdopodobnie było. Bo wymieniałem to koło pasowe i nie sądze, żeby mechanik śrube wymienił. A nowe(tzn używane) też się gibało i mechanik mówił, że mniej sie giba i żeby jeździć. Jak sie okażę, że to po części jego wina to mu chyba głowe urwe!



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn kwie 17, 2006 13:12

Michnik pisze:
Razal pisze:
dziechu pisze:tu klin wyglada na dosc dobry stan - ciekawe dlaczego sie gibalo - jezeli luzne to wystraczylo dokrecic, albo bylo skrzywione? A tak wogole - czemu w tak krytycznych miejscach nie daje sie np. 3 kliny? przeciez koszt produkcji bylby podobny a niezawodnosc wieksza.
Gibało się może dlatego że ktoś wymienił koło a śrubę przykęcił starą :D :hmm:

Śruba stara ma już przekroczoną granicę plastyczności po jednym dokręceniu i nadaje się do śmiecia :hmm:

Na zdjęciu widać zresztą, że została ścięta :panna:

Mogło narobić koszmaru w motorku - o tym pewnie kolega Seba napisze

WSPÓŁCZUJE
U mnie tak prawdopodobnie było. Bo wymieniałem to koło pasowe i nie sądze, żeby mechanik śrube wymienił. A nowe(tzn używane) też się gibało i mechanik mówił, że mniej sie giba i żeby jeździć. Jak sie okażę, że to po części jego wina to mu chyba głowe urwe!
W mózgu niech mu się giba :panna: - a Ty zmień mechanika - szkoda auta!!


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 17, 2006 15:14

tez tak mysle - w tym miejscu powinno byc wszystko wzorcowo, nowe kolo, nowa sruba (firmowa), dokrecone dynamometrycznie, zadnego gibania, zadnych luzow.



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pn kwie 17, 2006 18:59

Razal pisze:
Michnik pisze:
Razal pisze: Gibało się może dlatego że ktoś wymienił koło a śrubę przykęcił starą :D :hmm:

Śruba stara ma już przekroczoną granicę plastyczności po jednym dokręceniu i nadaje się do śmiecia :hmm:

Na zdjęciu widać zresztą, że została ścięta :panna:

Mogło narobić koszmaru w motorku - o tym pewnie kolega Seba napisze

WSPÓŁCZUJE
U mnie tak prawdopodobnie było. Bo wymieniałem to koło pasowe i nie sądze, żeby mechanik śrube wymienił. A nowe(tzn używane) też się gibało i mechanik mówił, że mniej sie giba i żeby jeździć. Jak sie okażę, że to po części jego wina to mu chyba głowe urwe!
W mózgu niech mu się giba :panna: - a Ty zmień mechanika - szkoda auta!!

NO mechanika nie problem zmienić. Tylko co z kosztami naprawy? Przecież to w sumie więcej jego wina niż moja , że zrobił jak zrobił! Ufff



Awatar użytkownika
Marqs84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 28, 2005 10:58
Lokalizacja: MikołóVW [poVWiat]
Kontakt:

Post autor: Marqs84 » wt kwie 18, 2006 12:03

mozna jakos sprawdzić czy trzeba koniecznie zmienic pasek?
w grudniu sprowadzilem mk3 tdi no i jeszcze nie zmienilem paska...narazie nie mam kaski... mechanik zaspiewal cene ok 600zl :|
O jakim gibaniu byla mowa? czego?
Troche sie boje zeby mi nie pier*** pasek :/ Podobno poprzedni wlasciciel powiedzial ze jeszcze na nim mozna zrobic ok 10tys km :| ...


http://www.vwslask.pl/

greg

Post autor: greg » wt kwie 18, 2006 12:25

Marqs84, jak jesteś bogaty to jeździj dalej na starym pasku, a jak masz mało kasy to pożycz i zmieniaj pasek w holerę, bo jak pęknie to koszt będzie 600x 2 lub 3.

[ Dodano: Wto Kwi 18, 2006 12:29 pm ]
co do auta Michnika - właśnie oglądałem, - rozrząd jak na razie się nie przestawil a kółko to się gibie jak pijany w tańcu... Gorzej bo ten sam mechanik mu cos kombinowal z cisnieniem turbo i teraz słychać takie wycie na wolnych obrotach właśnie z okolic turbiny - jak obroty przekroczą 2tys przestaje wyć zaczyna świszczeć, w dodatku samochód na wolnych obrotach szarpie i przerywa - niebieskie spaliny al enie olejowe tylko raczej takie jak nie spalone paliwo... Zastanawiam się - skoro stalo się to nagle a rozrząd nie przestawiony - uszczelka pod głowica czy pompa..



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt kwie 18, 2006 18:31

Być może sie okaże jednak pierdoła, czyli jakaś dźwigienka zacięta ta z tyłu turbiny....Co do koła pasowego to i tak wymienie tylko zastanawiam sie czy razem z tym zębatym?



Awatar użytkownika
miki15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn mar 27, 2006 22:51
Lokalizacja: Mińsk maz
Kontakt:

Re: Tak się kończy 'gibanie' koła pasowego

Post autor: miki15 » wt kwie 18, 2006 21:57

sebanr1 pisze:Witam.
Mechanik powiedział, że lekko gibające się koło pasowe na wale to nic poważnego.
Teraz wiem, że mechanik też za bardzo poważny nie jest.
Oto świeże zdjęcia z dzisiejszej wycieczki za miasto.
Trzeba będzie chyba nowego silnika szukać.
PS. Ma ktoś do sprzedania 1.9 AAZ?
Obrazek
Obrazek

Najnowsze wieści:
Pęknięty na dwie części wałek rozrządu, roztrzaskana szklanka, dwie kolejne mocno walnięte.
Jutro ściąganie głowicy.
Miałem ten sam przypadek. Mam MK3 2.0GTI 115KM tak samo się gibało i tak samo się urwało
tylko że nic się nie stało złożyłem i śmigam dalej ale koło pomimo wymiany na nowe dalej się troszkę gibie DLACZEGO POMOCY
jak to opanować?



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt kwie 18, 2006 22:36

mnie przestraszyliscie i juz dzis zmienilem wszystkie poaski i rolke. dobre sa paski conti??? po jakim czasie mam pewnosc przynajmniej moge przypuszczac ze wszystko jest oki i nei spadnie albo nei strzeli???



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt kwie 18, 2006 23:27

A ja jutro do sklepu i do znajomego mechanika i tak długo zwlekałem! :satan:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

sanky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:38
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: sanky » wt kwie 18, 2006 23:52

z własnego doświadczenia- mam 1.9 AAZ- przy wymianie kółka sprawdzić klin na czole wału u mnie poszło 2 razy nowe kółka nic nie dały dopiero regeneracja wału i zrobienie go tak by pasowało kółko od TDI i kółko nie "gibie" sie w ogóle. Mechanik powiedział słuszne stwierdzenie " za te kliny to VW powinni dać Nobla" :-)



Awatar użytkownika
miki15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn mar 27, 2006 22:51
Lokalizacja: Mińsk maz
Kontakt:

Post autor: miki15 » śr kwie 19, 2006 08:50

sanky pisze:z własnego doświadczenia- mam 1.9 AAZ- przy wymianie kółka sprawdzić klin na czole wału u mnie poszło 2 razy nowe kółka nic nie dały dopiero regeneracja wału i zrobienie go tak by pasowało kółko od TDI i kółko nie "gibie" sie w ogóle. Mechanik powiedział słuszne stwierdzenie " za te kliny to VW powinni dać Nobla" :-)
Jaki jest koszt takiej naprawy ? :crazy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości