Golf R20 vs. Saab 9-5 2.8 Turbo XWD

Opisy Waszych KILLów, tylko rzeczowe dyskusje, spam będzie tępiony.

lovwelas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 22:13

Post autor: lovwelas » ndz cze 06, 2010 23:39

Focus RS to przereklamowana fura.



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Post autor: zlos » pn cze 07, 2010 08:09

lovwelas pisze:Focus RS to przereklamowana fura.
Uprzejmie się nie zgodzę. To super fura, tylko wygląd projektował ktoś z wiejskim kompleksem tunera ;) Ale technicznie majstersztyk. Do pełni szczęścia brakuje w niej tylko:

- napędu 4x4 (szpera nie pozwala do konca wyjechac 305 konikom) lub
- tylnego napędu (drifterzy rzuciliby wtedy japończyków dla tej furki)
- lepszej jakości wykończenia w środku

Nie od parady nowe auto z drugiej ręki nie kosztuje 126 tysia jak u dealera, tylko w okolicach 160 tysia. Czyli tyle, co nowiutkie BMW 130i. Lub średnio dopasiony Golf R :)

Wygląd za to super ma już RS500. Tylko gdzie to kupić, cała partia poszła na pniu...


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » pn cze 07, 2010 12:08

oj wykończenie w środku nowych fordów to jest tragedia ;) byłem z ojcem w ASO Forda i pozwoliłem sobie wsiąść do Focusa podstawowego i ten środek był wprost odrażająco tandetny ;) Później sam będąc w ASO VW wsiadłem do Scirocco i byłem w 7 niebie :helm:



Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » pn cze 07, 2010 13:25

Ford jest wykonczony tragicznie. A co do tego focusa rs 500 co pisał Zlos to rzeczywiście super fura...
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 16:37 przez Majiic, łącznie zmieniany 1 raz.



lovwelas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 22:13

Post autor: lovwelas » pn cze 07, 2010 18:27

Wyglad RSa na fotkach jeszcze jakos ujdzie ale na zywo w ruchu ulicznym to focus obiewszony na sile tuningiem i jeszcze jakoś strasznie kozowaty sie wydaje.gdyby choć odrobine niżej leżal byloby lepiej.
Jeśli chodzi o to jak sie porusza to ani na 1/4 mili ani na torze nie robi jakoś specjalnie roboty.
a to ze ceny uzywanych sa droższe niż nówek salonówek to sprawa tego że to auto limitowane.



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » pn cze 07, 2010 18:51

lovwelas pisze: na torze nie robi jakoś specjalnie roboty.
8:26 na Nordschleife to rzeczywiście marny wynik dla ośki, raptem lepszy niż takie padła jak Corvette, Honda NSX, Lotus Exige czy Porsche 911 Carrera (993) ;) Bieda jak sie patrzy ;) koniec OT, nie zmienia to faktu że Ford gów** wort !
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 18:53 przez xxxGlaDxxx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn cze 07, 2010 19:19

xxxGlaDxxx pisze:koniec OT
no w koncu :bigok:



JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf R20 vs. Saab 9-5 2.8 Turbo XWD

Post autor: JJacek » pn cze 07, 2010 23:03

zlos pisze:Pacjent:
Srebrny Saab 9-5
2.8 V6 Turbo XWD
300 KM / 400 Nm
Skrzynia biegów: A6
Prędkość maks., km/h 250
0-100 km/h, s 6,9

Pan doktor: Goferek R20
W kwesti uzupełnienia danych. Saab miał w 9-3 V6 w różnej postaci:
Saaba Turbo X 280 KM, 4x4, 5.9 do setki, ~1550 kg (limitowany)
Saaba Turbo v6 255/250 KM, napęd na przednie koła, 6.9 do setki.
Temu pierwszemu to nie dużo brakuje do twojego auta (przed modyfikacjami), jakby nie patrzeć 5.9 do 100 łechta ego :bajer: Saab to chyba miła odmiana dla tych wszystkich BMW, Mercedesów i Audi (tylko darujmy sobie dyskusję ile to Saabowi brakuje do tych marek). Tak czy inaczej gratuluje wygranej. Miło się czyta te kille :)
lovwelas pisze:Focus RS to przereklamowana fura.
lovwelas pisze:Wyglad RSa na fotkach jeszcze jakos ujdzie ale na zywo w ruchu ulicznym to focus obiewszony na sile tuningiem i jeszcze jakoś strasznie kozowaty sie wydaje.gdyby choć odrobine niżej leżal byloby lepiej.
Jeśli chodzi o to jak sie porusza to ani na 1/4 mili ani na torze nie robi jakoś specjalnie roboty.
a to ze ceny uzywanych sa droższe niż nówek salonówek to sprawa tego że to auto limitowane.
Widzę, że krucjaty przeciwko Focusowi RS ciąg dalszy. Drogi ekspercie, jak twoim zdaniem powinno jeździć:
auta o masie 1450 kg, mocy 305 km, napędem na jedną oś, konkretnej charakterystyce silnika ze zwykła skrzynią manualną i lekko zmodyfikowanym MacPhersonem na przedniej osi? Może wskażesz co tam jest złego? Przełożenia skrzyni, czy może reakcja turbiny? Brakuje 4x4 ? Wyobraź sobie, że auto było testowane z tym napędem. Nie trudno stwierdzić, że kolejne ~100kg nie poprawiło by prowadzenia, nie mówiąc o konieczności rezygnacji z całkiem niezłego tylniego zawieszenia w obecnym wydaniu. Przydatność trackdayowa Haldexa ?
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 23:04 przez JJacek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
truckman
Varia(n)t
Varia(n)t
Posty: 11847
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 20:25

Post autor: truckman » wt cze 08, 2010 10:48

JJacek pisze:tylko darujmy sobie dyskusję ile to Saabowi brakuje do tych marek)
Nic nie brakuje :green_fuck:
JJacek pisze:Saaba Turbo X 280 KM, 4x4, 5.9 do setki, ~1550 kg (limitowany)
Soczyście :D


Obrazek

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Post autor: zlos » wt cze 08, 2010 12:45

JJacek pisze:Widzę, że krucjaty przeciwko Focusowi RS ciąg dalszy. Drogi ekspercie, jak twoim zdaniem powinno jeździć:
auta o masie 1450 kg, mocy 305 km, napędem na jedną oś, konkretnej charakterystyce silnika ze zwykła skrzynią manualną i lekko zmodyfikowanym MacPhersonem na przedniej osi? Może wskażesz co tam jest złego? Przełożenia skrzyni, czy może reakcja turbiny? Brakuje 4x4 ? Wyobraź sobie, że auto było testowane z tym napędem. Nie trudno stwierdzić, że kolejne ~100kg nie poprawiło by prowadzenia, nie mówiąc o konieczności rezygnacji z całkiem niezłego tylniego zawieszenia w obecnym wydaniu. Przydatność trackdayowa Haldexa ?
Ja tam krucjaty nie widzę, bo o ile pamiętam z lekcji do krucjaty trzeba tłumu, a my mamy do czynienia z lakoniczną wypowiedzią jednej osoby :)
Pomimo różnic w opinii odnośnie 4x4 zgadzam się jednak odnośnie ogółu - Focus RS to baaaardzo fajna fura. Oczywiście, że są lepsze, ale w tym przedziale cenowym (do 125.000) trudno wskazać jednoznacznie lepsze auto...

[ Dodano: 08 Cze 2010 12:46 ]
JJacek pisze:W kwesti uzupełnienia danych. Saab miał w 9-3 V6 w różnej postaci
Zgadza się, jednak kill opisuje pacjenta w Saabie 9-5. :)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JJacek » wt cze 08, 2010 13:24

Co do Focus to chodziło mi o krucjatę kolegi lovwelas. Uważam, że RS kosztuje tyle ile powinien w porównaniu do innych hothatchy w klasie kompakt. Zresztą, chyba żaden z podstawowych HH kompaktów nie kosztuje jakoś astronomicznie dużo/za dużo (może poza RS500, ale tutaj dochodzi inna kwestia tak naprawdę). 200 KM Civic Type R, 225 KM Focus ST, 210 KM Golf GTI kosztują w okolicy 100 tys. 240 KM Astra OPC i 260 KM Mazda 3 MPS kosztowały/kosztują w okolicy 115 tys zł. Później mamy Focusa RS, Golfa R i Scirocco R w granicy 130 tys zł. Przejście jest dość płynne. Mocniejsze wersje to nie tylko dodatkowe konie, ale inne zawieszenie/napęd (Golf R i Focus RS), pewnie są też rzeczy z wyposażenia, które dostaje się w standardzie. Dość 'tania' jest Meganka RS (od 100 tys. zł).
Tak czy inaczej gratuluję super auta, marzy mi się takie.
Jeśli chodzi o tego Saaba
zlos pisze:Zgadza się, jednak kill opisuje pacjenta w Saabie 9-5. :)
Saaba 9-5 w wersji XWD nie było :) Były tylko, zwykłe z napędem na koła przednie:
3.0t V6, 200 KM
2.3t Aero R4, 230/250/260 KM. Ten 250/260 KM miał wg. fabryki 6.9 sek. do 100 km/h.

EDIT: każdy oczywiście może sobie dopisać S3 (tu trochę inna klasa cenowa, analogicznie jak BMW 130i lub 135i), Cupre, Alfe 147 GTA, Lancera Ralliart, Octavie RS, 308 GTi :D Chodzi mi tylko o kilka przykładów. itp osobny rozdział można by zadedykować autom segmentu B.
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 14:36 przez JJacek, łącznie zmieniany 6 razy.



Awatar użytkownika
silent killer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn paź 12, 2009 20:10
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: silent killer » wt cze 08, 2010 14:11

JJacek pisze:200 KM Civic Type R, 225 KM Focus ST, 210 KM Golf GTI kosztują w okolicy 100 tys. 240 KM Astra OPC i 260 KM Mazda 3 MPS kosztowały/kosztują w okolicy 115 tys zł. Później mamy Focusa RS, Golfa R i Scirocco R w granicy 130 tys zł. Przejście jest dość płynne
Nie zapominajmy jeszcze o Leonie Cupra R :)
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 14:11 przez silent killer, łącznie zmieniany 1 raz.


TDI The Devil Inside
TDI POWER

GT88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt lis 27, 2007 16:12
Lokalizacja: DLU
Kontakt:

Post autor: GT88 » wt cze 08, 2010 14:29

i Audi S3 :bigok:



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Post autor: zlos » wt cze 08, 2010 18:19

JJacek pisze:Saaba 9-5 w wersji XWD nie było :)
Owszem, ale od maja jeździ kilka (nie wiem ile, widziałem jednego, być może auto dealera?). Więcej: http://saab.pl/docs/pl/95_sedan_paramet ... niczne.asp

[ Dodano: 08 Cze 2010 18:36 ]
JJacek pisze:EDIT: każdy oczywiście może sobie dopisać S3 (tu trochę inna klasa cenowa, analogicznie jak BMW 130i lub 135i), Cupre, Alfe 147 GTA, Lancera Ralliart, Octavie RS, 308 GTi :D Chodzi mi tylko o kilka przykładów. itp osobny rozdział można by zadedykować autom segmentu B.
Chodzi mi o to, że w klasie poniżej 6 sekund do setki jest niewiele samochodów w rozsądnej cenie...

S3 - cena +160.000 (golasek)
130i - cena +160.000 (golasek)
135i - cena +190.000 (golasek)
Lancer Ralli... chyba nie ta klasa, przysp. 0-100 ok. 7 sek (http://www.mitsubishi.pl/dane-techniczn ... n-Ralliart) - ergo każdy w GTI zrobi to auto. Bardziej EVO X, ale tutaj pęka grubo większa kasa...
308 GTi - 0-100 7,7 sek
Octavia RS - 0-100 7,3 sek

EDIT: Leoś Cupra bliziutko :) 6,4 sek (no ale to brejdak koncernowy)

pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 18:40 przez zlos, łącznie zmieniany 1 raz.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „KILLe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości