Golf R20 vs. Saab 9-5 2.8 Turbo XWD
Uprzejmie się nie zgodzę. To super fura, tylko wygląd projektował ktoś z wiejskim kompleksem tuneralovwelas pisze:Focus RS to przereklamowana fura.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- napędu 4x4 (szpera nie pozwala do konca wyjechac 305 konikom) lub
- tylnego napędu (drifterzy rzuciliby wtedy japończyków dla tej furki)
- lepszej jakości wykończenia w środku
Nie od parady nowe auto z drugiej ręki nie kosztuje 126 tysia jak u dealera, tylko w okolicach 160 tysia. Czyli tyle, co nowiutkie BMW 130i. Lub średnio dopasiony Golf R
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wygląd za to super ma już RS500. Tylko gdzie to kupić, cała partia poszła na pniu...
Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Wyglad RSa na fotkach jeszcze jakos ujdzie ale na zywo w ruchu ulicznym to focus obiewszony na sile tuningiem i jeszcze jakoś strasznie kozowaty sie wydaje.gdyby choć odrobine niżej leżal byloby lepiej.
Jeśli chodzi o to jak sie porusza to ani na 1/4 mili ani na torze nie robi jakoś specjalnie roboty.
a to ze ceny uzywanych sa droższe niż nówek salonówek to sprawa tego że to auto limitowane.
Jeśli chodzi o to jak sie porusza to ani na 1/4 mili ani na torze nie robi jakoś specjalnie roboty.
a to ze ceny uzywanych sa droższe niż nówek salonówek to sprawa tego że to auto limitowane.
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
8:26 na Nordschleife to rzeczywiście marny wynik dla ośki, raptem lepszy niż takie padła jak Corvette, Honda NSX, Lotus Exige czy Porsche 911 Carrera (993)lovwelas pisze: na torze nie robi jakoś specjalnie roboty.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 18:53 przez xxxGlaDxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Golf R20 vs. Saab 9-5 2.8 Turbo XWD
W kwesti uzupełnienia danych. Saab miał w 9-3 V6 w różnej postaci:zlos pisze:Pacjent:
Srebrny Saab 9-5
2.8 V6 Turbo XWD
300 KM / 400 Nm
Skrzynia biegów: A6
Prędkość maks., km/h 250
0-100 km/h, s 6,9
Pan doktor: Goferek R20
Saaba Turbo X 280 KM, 4x4, 5.9 do setki, ~1550 kg (limitowany)
Saaba Turbo v6 255/250 KM, napęd na przednie koła, 6.9 do setki.
Temu pierwszemu to nie dużo brakuje do twojego auta (przed modyfikacjami), jakby nie patrzeć 5.9 do 100 łechta ego
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
lovwelas pisze:Focus RS to przereklamowana fura.
Widzę, że krucjaty przeciwko Focusowi RS ciąg dalszy. Drogi ekspercie, jak twoim zdaniem powinno jeździć:lovwelas pisze:Wyglad RSa na fotkach jeszcze jakos ujdzie ale na zywo w ruchu ulicznym to focus obiewszony na sile tuningiem i jeszcze jakoś strasznie kozowaty sie wydaje.gdyby choć odrobine niżej leżal byloby lepiej.
Jeśli chodzi o to jak sie porusza to ani na 1/4 mili ani na torze nie robi jakoś specjalnie roboty.
a to ze ceny uzywanych sa droższe niż nówek salonówek to sprawa tego że to auto limitowane.
auta o masie 1450 kg, mocy 305 km, napędem na jedną oś, konkretnej charakterystyce silnika ze zwykła skrzynią manualną i lekko zmodyfikowanym MacPhersonem na przedniej osi? Może wskażesz co tam jest złego? Przełożenia skrzyni, czy może reakcja turbiny? Brakuje 4x4 ? Wyobraź sobie, że auto było testowane z tym napędem. Nie trudno stwierdzić, że kolejne ~100kg nie poprawiło by prowadzenia, nie mówiąc o konieczności rezygnacji z całkiem niezłego tylniego zawieszenia w obecnym wydaniu. Przydatność trackdayowa Haldexa ?
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 23:04 przez JJacek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja tam krucjaty nie widzę, bo o ile pamiętam z lekcji do krucjaty trzeba tłumu, a my mamy do czynienia z lakoniczną wypowiedzią jednej osobyJJacek pisze:Widzę, że krucjaty przeciwko Focusowi RS ciąg dalszy. Drogi ekspercie, jak twoim zdaniem powinno jeździć:
auta o masie 1450 kg, mocy 305 km, napędem na jedną oś, konkretnej charakterystyce silnika ze zwykła skrzynią manualną i lekko zmodyfikowanym MacPhersonem na przedniej osi? Może wskażesz co tam jest złego? Przełożenia skrzyni, czy może reakcja turbiny? Brakuje 4x4 ? Wyobraź sobie, że auto było testowane z tym napędem. Nie trudno stwierdzić, że kolejne ~100kg nie poprawiło by prowadzenia, nie mówiąc o konieczności rezygnacji z całkiem niezłego tylniego zawieszenia w obecnym wydaniu. Przydatność trackdayowa Haldexa ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pomimo różnic w opinii odnośnie 4x4 zgadzam się jednak odnośnie ogółu - Focus RS to baaaardzo fajna fura. Oczywiście, że są lepsze, ale w tym przedziale cenowym (do 125.000) trudno wskazać jednoznacznie lepsze auto...
[ Dodano: 08 Cze 2010 12:46 ]
Zgadza się, jednak kill opisuje pacjenta w Saabie 9-5.JJacek pisze:W kwesti uzupełnienia danych. Saab miał w 9-3 V6 w różnej postaci
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
Co do Focus to chodziło mi o krucjatę kolegi lovwelas. Uważam, że RS kosztuje tyle ile powinien w porównaniu do innych hothatchy w klasie kompakt. Zresztą, chyba żaden z podstawowych HH kompaktów nie kosztuje jakoś astronomicznie dużo/za dużo (może poza RS500, ale tutaj dochodzi inna kwestia tak naprawdę). 200 KM Civic Type R, 225 KM Focus ST, 210 KM Golf GTI kosztują w okolicy 100 tys. 240 KM Astra OPC i 260 KM Mazda 3 MPS kosztowały/kosztują w okolicy 115 tys zł. Później mamy Focusa RS, Golfa R i Scirocco R w granicy 130 tys zł. Przejście jest dość płynne. Mocniejsze wersje to nie tylko dodatkowe konie, ale inne zawieszenie/napęd (Golf R i Focus RS), pewnie są też rzeczy z wyposażenia, które dostaje się w standardzie. Dość 'tania' jest Meganka RS (od 100 tys. zł).
Tak czy inaczej gratuluję super auta, marzy mi się takie.
Jeśli chodzi o tego Saaba
Były tylko, zwykłe z napędem na koła przednie:
3.0t V6, 200 KM
2.3t Aero R4, 230/250/260 KM. Ten 250/260 KM miał wg. fabryki 6.9 sek. do 100 km/h.
EDIT: każdy oczywiście może sobie dopisać S3 (tu trochę inna klasa cenowa, analogicznie jak BMW 130i lub 135i), Cupre, Alfe 147 GTA, Lancera Ralliart, Octavie RS, 308 GTi
Chodzi mi tylko o kilka przykładów. itp osobny rozdział można by zadedykować autom segmentu B.
Tak czy inaczej gratuluję super auta, marzy mi się takie.
Jeśli chodzi o tego Saaba
Saaba 9-5 w wersji XWD nie byłozlos pisze:Zgadza się, jednak kill opisuje pacjenta w Saabie 9-5.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
3.0t V6, 200 KM
2.3t Aero R4, 230/250/260 KM. Ten 250/260 KM miał wg. fabryki 6.9 sek. do 100 km/h.
EDIT: każdy oczywiście może sobie dopisać S3 (tu trochę inna klasa cenowa, analogicznie jak BMW 130i lub 135i), Cupre, Alfe 147 GTA, Lancera Ralliart, Octavie RS, 308 GTi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 14:36 przez JJacek, łącznie zmieniany 6 razy.
- silent killer
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 20:10
- Lokalizacja: Koszalin
Nie zapominajmy jeszcze o Leonie Cupra RJJacek pisze:200 KM Civic Type R, 225 KM Focus ST, 210 KM Golf GTI kosztują w okolicy 100 tys. 240 KM Astra OPC i 260 KM Mazda 3 MPS kosztowały/kosztują w okolicy 115 tys zł. Później mamy Focusa RS, Golfa R i Scirocco R w granicy 130 tys zł. Przejście jest dość płynne
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 14:11 przez silent killer, łącznie zmieniany 1 raz.
TDI The Devil Inside
TDI POWER
TDI POWER
Owszem, ale od maja jeździ kilka (nie wiem ile, widziałem jednego, być może auto dealera?). Więcej: http://saab.pl/docs/pl/95_sedan_paramet ... niczne.aspJJacek pisze:Saaba 9-5 w wersji XWD nie było
[ Dodano: 08 Cze 2010 18:36 ]
Chodzi mi o to, że w klasie poniżej 6 sekund do setki jest niewiele samochodów w rozsądnej cenie...JJacek pisze:EDIT: każdy oczywiście może sobie dopisać S3 (tu trochę inna klasa cenowa, analogicznie jak BMW 130i lub 135i), Cupre, Alfe 147 GTA, Lancera Ralliart, Octavie RS, 308 GTiChodzi mi tylko o kilka przykładów. itp osobny rozdział można by zadedykować autom segmentu B.
S3 - cena +160.000 (golasek)
130i - cena +160.000 (golasek)
135i - cena +190.000 (golasek)
Lancer Ralli... chyba nie ta klasa, przysp. 0-100 ok. 7 sek (http://www.mitsubishi.pl/dane-techniczn ... n-Ralliart) - ergo każdy w GTI zrobi to auto. Bardziej EVO X, ale tutaj pęka grubo większa kasa...
308 GTi - 0-100 7,7 sek
Octavia RS - 0-100 7,3 sek
EDIT: Leoś Cupra bliziutko
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
pozdrawiam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 18:40 przez zlos, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości