WYKRĘCAJĄCA SIĘ (LUŹNA) SZPILKA POKRYWY ZAWORÓW
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
szkoda ze nie napisales od razu, ze się obkręca.
Tak masz zerwany gwint.
Masz kilka opcji naprawy.
-Zaspawać otwór, przewiercić, nagwintować. (dać nową szpilkę i nakrętkę i masz nprawione profesjolnalnie)
- Rozwiercić gwint, wsadzić zwykłą śrubę (chyba tam jest 6mm) i dać od sposdu nakrętkę. (już nie będzie to szpilka)
-samo przegiwntowanie raczej już nie pomoże bo mówisz, że się szpilka obraca.
Szpilki wkręca się specjalnymi nasadkami lub sposobem tj nakręcasz dwie nakrętki i je do siebie kontrujesz a potem wkręcasz taką szpilkę.
Tak masz zerwany gwint.
Masz kilka opcji naprawy.
-Zaspawać otwór, przewiercić, nagwintować. (dać nową szpilkę i nakrętkę i masz nprawione profesjolnalnie)
- Rozwiercić gwint, wsadzić zwykłą śrubę (chyba tam jest 6mm) i dać od sposdu nakrętkę. (już nie będzie to szpilka)
-samo przegiwntowanie raczej już nie pomoże bo mówisz, że się szpilka obraca.
Szpilki wkręca się specjalnymi nasadkami lub sposobem tj nakręcasz dwie nakrętki i je do siebie kontrujesz a potem wkręcasz taką szpilkę.
szpilka jest oryginalna. zamieniłem ją na śrubę to się okazało iż śruba się po 3 dniach sama wykręciła. a mozliwe by olej mi się lał bo zastosowałem nie taką uszczelkę pod pokrywę zaworów??? Pierowotnie miałem gumową oryg vw (ale sie zastarzała i zaczęła cieknąć), zamieniłem ją na korkową i po 15 000 skończyła zywot. Kupiłem uszczelkę gumową firmy Febi i od tego zaczeły się problemy z przeciekaniem - dzieki ciągłemu odkręcaniu pokrywy podejrzewam iż pojawiły się problemy ze szpilkami.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:33 przez Jajcek, łącznie zmieniany 2 razy.
Normalnie dokręciłem i trzymała ok a dziś ją dosłownie wyjąłem palcami taka luźna była. Możesz mi powiedzieć na ile obrotów wkręcić nakrętki na szpilki. Nie mam odpowiedniego klucza stąd to pytaniesas_gti pisze:ŚRUBĘ I NAKRĘTKĘ OD SPODU???? Jak to możliwe ze sie samo wykręciło? Palcami dokręcałeś??
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
stary Ty mnie chyba nie rozumiesz.
Jesli dales na przelot śrubę a od spodu nakrętkę to jakim cudem się to odkręciło pytam sie ja Ciebie ? Palcami dokręcałeś?
Wkręcenie samej śruby to się niczym nie różni od wkręcenia szpilki. Jak masz uyebany gwint to i szpilka i śruba nie będą trzymały, logiczne.
Dlatego napisalem Ci zebyś rozwiercił otwór (usunął pozostałości giwntu), przez otwór w głowicy i pokrywę przełożył śrubę i skręcił to nakrętką OD SPODU.
[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 14:40 ]
główny problem, żeby Ci pomóc to komunikacja z Tobą, bo takie uszkodzone gwinty się naprawia w 5 min.
Jesli dales na przelot śrubę a od spodu nakrętkę to jakim cudem się to odkręciło pytam sie ja Ciebie ? Palcami dokręcałeś?
Wkręcenie samej śruby to się niczym nie różni od wkręcenia szpilki. Jak masz uyebany gwint to i szpilka i śruba nie będą trzymały, logiczne.
Dlatego napisalem Ci zebyś rozwiercił otwór (usunął pozostałości giwntu), przez otwór w głowicy i pokrywę przełożył śrubę i skręcił to nakrętką OD SPODU.
Nie wiem o co CI chodzi. Wiesz co to znaczy skontrować dwie nakrętki na szpilce?Jajcek pisze:Możesz mi powiedzieć na ile obrotów wkręcić nakrętki na szpilki. Nie mam odpowiedniego klucza stąd to pytanie
[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 14:40 ]
główny problem, żeby Ci pomóc to komunikacja z Tobą, bo takie uszkodzone gwinty się naprawia w 5 min.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:41 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
My się chyba nie rozumiemy - mi się nic nie ukręciło w środku w otworze. Cała szpilka mi się wykręca i wkręca palcami przy odrobinie dobrej woli. Wkręciłem śrubę bo myslałem iż może gwint w szpilce się zj... (chodź takie rzeczy powinny być widoczne). Efekt wkręcenia śruby jest identyczny jak przy wkręceniu szpilki. Pytam się tylko co teraz zrobić??? Wkręcić o rozmiar większa szpilkę i po problemie czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa. Co do kontrowania to nie jestem na tyle zielony by nie wiedzieć o co biega z kontrowaniem nakręteksas_gti pisze:stary Ty mnie chyba nie rozumiesz.
Wkręcenie samej śruby to się niczym nie różni od wkręcenia szpilki. Jak masz uyebany gwint to i szilka i śruba nie będą trzymały, logiczne.
Dlatego napisalem ci zeby rozwiercił otwór (usunął pozostałości giwntu), przez otwór w głowicy i pokrywę przełożył śrubę i skręcił to nakrętką OD SPODU.
Nie wiem o co CI chodzi. Wiesz co to znaczy skontrować dwie nakrętki na szpilce?Jajcek pisze:Możesz mi powiedzieć na ile obrotów wkręcić nakrętki na szpilki. Nie mam odpowiedniego klucza stąd to pytanie
[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 14:40 ]
główny problem, żeby Ci pomóc to komunikacja z Tobą, bo takie uszkodzone gwinty się naprawia w 5 min.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:47 przez Jajcek, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie ? to czemu piszesz ze...Jajcek pisze: mi się nic nie ukręciło w środku w otworze.
Jak się obraca w gnieździe to znaczy, że skacze po gwincie.Jajcek pisze:Kręcę i wchodzi normalnie a po kilku obrotach zauważam że zaczyna się obracać w gnieździe.
nie dziwne, że się wkręca palcami jak masz zorany gwint w otworze.Jajcek pisze:. Cała szpilka mi się wykręca i wkręca palcami przy odrobinie dobrej woli
juz o to pytales. Wieksza szpilka się tam nie wkręci, nie masz pojęcia o czym piszesz najwyraźniej. Jakim cudem śruba 7 mm ma się wkręcićw otwór 6mm? Próba wkręcenia za dużej śruby doprowadzi do rosadzenia tego "ucha" .Jajcek pisze: Wkręcić o rozmiar większa szpilkę
mozna tak zrobic ale nie trzeba, o czym pisalem. Najprosciej jest zrobić to na zwykłą śrubę i nakrętkę. Piszę to już chyba piąty raz ale wydajesz się tego nie zauważac. Podalem ci czarno na bialym na poczatku rozne sposoby. Przeczytaj na spokojnie, doklanie przemysl i wybierz sposob ktory Ci bardziej odpowiada.Jajcek pisze:czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa
Wiesz co rozmowa z Tobą jest trochę dziwna.
Ja ci piszę.....
A Ty na to....sas_gti pisze:Masz kilka opcji naprawy.
-Zaspawać otwór, przewiercić, nagwintować.
Tak to se można latami gadać.....bez skutku.Jajcek pisze:Wkręcić o rozmiar większa szpilkę i po problemie czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa?
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:58 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Okazało się iz nie otwór jest zorany tylko gwint na szpilce (analogiczna sytuacja ze śrubą tylko nie zwróciłem uwagi). Masz rację iż wieksza szpilka nie wejdzie w otwór (to było głupie co chciałem zrobić). Wsadziłem nową niezoraną śrubę (odpowiadjącą długości szpilki) i dokręciłem mocno i narazie jest OK. Zobaczymy rano czy olej sie nie będzie sączył. Tak czy owak rano ide kupić do VW nową szpilkę (nie lubie półśrodków) i postaram się ją wkręcićsas_gti pisze:nie ? to czemu piszesz ze...Jajcek pisze: mi się nic nie ukręciło w środku w otworze.Jak się obraca w gnieździe to znaczy, że skacze po gwincie.Jajcek pisze:Kręcę i wchodzi normalnie a po kilku obrotach zauważam że zaczyna się obracać w gnieździe.
nie dziwne, że się wkręca palcami jak masz zorany gwint w otworze.Jajcek pisze:. Cała szpilka mi się wykręca i wkręca palcami przy odrobinie dobrej wolijuz o to pytales. Wieksza szpilka się tam nie wkręci, nie masz pojęcia o czym piszesz najwyraźniej. Jakim cudem śruba 7 mm ma się wkręcićw otwór 6mm? Próba wkręcenia za dużej śruby doprowadzi do rosadzenia tego "ucha" .Jajcek pisze: Wkręcić o rozmiar większa szpilkęmozna tak zrobic ale nie trzeba, o czym pisalem. Najprosciej jest zrobić to na zwykłą śrubę i nakrętkę. Piszę to już chyba piąty raz ale wydajesz się tego nie zauważac. Podalem ci czarno na bialym na poczatku rozne sposoby. Przeczytaj na spokojnie, doklanie przemysl i wybierz sposob ktory Ci bardziej odpowiada.Jajcek pisze:czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa
Wiesz co rozmowa z Tobą jest trochę dziwna.
Ja ci piszę.....A Ty na to....sas_gti pisze:Masz kilka opcji naprawy.
-Zaspawać otwór, przewiercić, nagwintować.Tak to se można latami gadać.....bez skutku.Jajcek pisze:Wkręcić o rozmiar większa szpilkę i po problemie czy otwór trzeba zaspawać i nagwintować od nowa?
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 17:57 przez Jajcek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 197 gości