grzeją się koła przednie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sebo19785
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 20:21
Lokalizacja: Będzin woj.Śląskie
Kontakt:

grzeją się koła przednie

Post autor: sebo19785 » sob cze 05, 2010 20:45

cześć koledzy mam pewien problem grzeją mi się koła z przodu w mk3 dzisiaj wymieniłem łożyska i nic to nie dało wiem że mogą być to hamulce ale jak to sprawdzić i ewentualnie jak usunąć tą usterkę.Klocki są grube nowe tarcze też nie zużyte więc jak mam to sprawdzić co tam jest nie tak?
Ostatnio zmieniony sob cze 05, 2010 20:47 przez sebo19785, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marcinus29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Marcinus29 » sob cze 05, 2010 21:05

Kolego jak hamulce to podnosisz jedno koło ktoś naciska w środku hamulec puszcza a ty próbujesz zakręcić jak jest duży opór to docisk nie odbija.Docisk się najczęściej blokuje na prowadnikach jak nie dałeś tam specjalnego smaru i masz zużyte lub wytarte te ślizgi co są w gumie gdzie chodzą prowadniki zacisku.
Ostatnio zmieniony sob cze 05, 2010 21:06 przez Marcinus29, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://img69.imageshack.us/i/r32ocsignpanelligna.jpg/][img]http://img69.imageshack.us/img69/2773/r32ocsignpanelligna.jpg[/img][/url]

sebo19785
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 20:21
Lokalizacja: Będzin woj.Śląskie
Kontakt:

Post autor: sebo19785 » sob cze 05, 2010 21:26

Będę musiał to sprawdzić być może te tłoki się nie cofają jak piszesz bo oba koła się grzeją i coś mi nie gra bo jak skręcam w lewo to słychać jak by coś tam w kole tarło ale co to nie mam pojęcia a zużyte mogą być bo to auto ma już 18 lat a ja w Polsce jestem drugim właścicielem.
Ostatnio zmieniony sob cze 05, 2010 21:28 przez sebo19785, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » sob cze 05, 2010 21:53

Witam
sebo19785 pisze:zużyte mogą być bo to auto ma już 18 lat
To nie ma znaczenia ,płyn zmienia się co dwa lata ,wymienia się klocki ,tarcze i za każdym razem sprawdza się czyści i smaruje zaciski . Tłoczki powinny się wciskać rękami,jak masz sporo siły.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

sebo19785
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 20:21
Lokalizacja: Będzin woj.Śląskie
Kontakt:

Post autor: sebo19785 » ndz cze 06, 2010 11:57

napiszesz mi kolego jak mam to zrobić od początku do końca i czy później trzeba odpowietrzyć hamulce?



vanbasa4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:35
Lokalizacja: Katowice

Post autor: vanbasa4 » ndz cze 06, 2010 14:55

Jeżeli przy wymianie łożyska ktoś za bardzo dokręcił ci śrubę od półośki też będzie się grzało łożysko. Tą śrubę dokręca się kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą i procedurami. Najlepiej to zrób tak ściągnij koło ściągnij zacisk wypchaj tłoczka naciskając na hamulec ale nie całego tak trochę potem podnieś tą gumkę śrubokrętem co osłania tłoczek i zobacz czy tłoczek nie jest zardzewiały jeżeli jest zardzewiały to musisz go wymienić na nowy (zregenerować zacisk bo nowego nie opłaca się kupować) jeżeli nie jest to nałóż mu trochę wazeliny pod tą gumkę. Potem sprawdź czy prowadniczki chodzą lekko jeżeli chodzą to jest ok jeżeli nie to wyciąg je i przesmaruj je wazeliną:) nie smarem!!!! składając zwróć uwagę na gumki czy nie są przedziurawione bo jeżeli są uszkodzone należało by kupić nowe bo po złożeniu pojedziesz chwile i problem dalej powróci. sprawdź czy tłoczek się wciska lekko jeżeli nie masz specjalistycznego klucza do tego to spróbuj wcisnąć stylem od młotka jeżeli wejdzie lekka a powinien to wszystko masz ok i składasz całość do kupy. Przy składaniu klocków sprawdź pierw czy chodzą luźno w siedlecku jeżeli nie to przypiłuj je trochę na rantach tak aby miały minimalny luz a nie siedziały ciasno:).

[ Dodano: 06 Cze 2010 15:00 ]
Jeżeli nie odkręcisz odpowietrznika to nie trzeba odpowietrzać hamulców. Jeżeli w płynie będziesz miał wodę to spowoduje to ze hamulce będą hamowały mniej efektywniej, wiec narazie jako tako płyn zostaw w spokoju no chyba ze jak jedziesz i naciskasz hamulec to koła ci nie łapią albo słabo hamuje

[ Dodano: 06 Cze 2010 15:03 ]
A to co ci trze to może być blacha która osłania tarcze sprawdź czy pomiędzy tarczą a tą blachom jest min 0,5 luz jeżeli nie ma to ja trochę podegnij do środka



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 06, 2010 15:09

najpierw by się przydało ustalić czy faktycznie się grzeją.
Ciepłe po zwykłej jeździe a nawet gorące po mocnych hamowaniach mają prawo być i jest to zupełnie normalne.
Jeśli jest podjerzenie, że się grzeją to najłatwiej sprawdzić jak jakiejś dłuższej prostej. Rozpędzamy auto do sporej prędkości (koła muszą być zimne), jedziemy tak jak najdłużej a potem zwalniamy nie używając hamulca nożnego. Wysiadamy i spradzamy ciepłotę felg. Jak są ciepłe to znaczy, że zacisk nie odbija.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » ndz cze 06, 2010 21:28

vanbasa4 pisze:specjalistycznego klucza
Do przodu wystarcza kawałek płaskownika nakrętka i śruba /nakrętkę można przyspawać do płaskownika /.Owszem tylne zaciski trzeba wciskać i pokręcać to do tego służy ten sam przyrząd plus żabka,mors i trzecia ręka kolegi aby to opanować :grin:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 254 gości