Wskazówka cieczy nie dochodzi do "pionu"
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wskazówka cieczy nie dochodzi do "pionu"
Witam Magików.
Mam Paska B5 kombi (zagazowana benzyna) oraz Golfa IV w dieslu. W obu autach wskazówka cieczy chlodzacej nie dochodzi do pionu (czesto po nagrzaniu skacze do 90st. i opada). Napiszcie co moglo strzelic w obu przypadkach (termostaty, czujniki - jakie??, albo moze cos innego).
Dzieki.
Mam Paska B5 kombi (zagazowana benzyna) oraz Golfa IV w dieslu. W obu autach wskazówka cieczy chlodzacej nie dochodzi do pionu (czesto po nagrzaniu skacze do 90st. i opada). Napiszcie co moglo strzelic w obu przypadkach (termostaty, czujniki - jakie??, albo moze cos innego).
Dzieki.
Kto się nie dziara ten fujara!
---------------------------------
www.battery-point.pl <--- baterie, aku, ładowarki, latarki, kasety etc. Zapraszam!
---------------------------------
www.battery-point.pl <--- baterie, aku, ładowarki, latarki, kasety etc. Zapraszam!
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
Jesli auto szybko sie nagrzewa i spalanie jest w normie to olej to ,szkoda czasu i zdrowia na rozwiazanie takiego problemu.Z reguły czujniki jak i licznik maja niewielkie przeklamania,jesli chcesz byc pewny co do temp to podepnij sie pod vaga.
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
Sprawdź VAG'iem czujnik temperatury i będziesz miał pewność, chociaż ja stawiam na termostat, który za szybko się otwiera
Ostatnio zmieniony sob cze 05, 2010 19:51 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.
w takich przypadkach zawsze Vagiem porównuje się wskazania z obydwu czujników umieszczonych w jednej obudowie czyli porównujemy Vagiem w 01 Engine, Meas Blocks 08, grupa 007 wskazania temperatury z czujnika G62 (dającego info do sterownika silnika) ze wskazaniami w 17 Instruments, Meas Blocks 08, grupa 003, pole pierwsze od lewej wskazania temperatury z czujnika G2 (dającego info do wskaźnika na zegarach) i jeśli wskazania z obydwu czujników (sprawdzane jedno zaraz po drugim) są identyczne lub mają różnicę w odczycie w zakresie 5*C a przy tym obydwa wskazują temperaturę mniejszą niż 80*C jak wskazówka na wskaźniku w zegarach nie dochodzi do środkowej pionowej kreski tylko opada w lewo to znakiem tego termostat przepuszcza a jeśli wskazania z czujnika G2 ma zaniżone wskazanie temperatury dość znacznie względem wskazań z G62, który wskazuje wtedy, że silnik jest nagrzany i temperatura oscyluje w granicach 90*C to uwalony jest czujnik G2 ale i tak trzeba wtedy wymienić obydwa (bo są w jednej nierozbieralnej obudowie).
[ Dodano: 05 Cze 2010 20:03 ]
Dodać muszę, że grupa 007 w 01 Engine dotyczy tylko Golfa z silnikiem TDI natomiast w Pasku w benzynie wartość z G62 sprawdza się chyba w grupie 001 lub 002 (nie pamiętam bo nie sprawdzam Vagiem benzyn).
[ Dodano: 05 Cze 2010 20:03 ]
Dodać muszę, że grupa 007 w 01 Engine dotyczy tylko Golfa z silnikiem TDI natomiast w Pasku w benzynie wartość z G62 sprawdza się chyba w grupie 001 lub 002 (nie pamiętam bo nie sprawdzam Vagiem benzyn).
Nie odchodzi poniewaz (wiem ze w golf IV) temp. musi wynosic w granicach od 83 do 86 Tak pisza w ksiazce ... Ale w tym grzaniem mialem i mam taka sytuacje tylko z tym ze u mnie grzeje sie bardziej ... i jest to spowodowane czujnikiem cieczy (tak bynajmniej twierdza chlopaki na forum) ... musze to zrobic ...
Dzieki za odzew w temacie.
Otoz Panie Wojtas, nie ma roznicy czy stoje czy jade - jest tak jak w opisie, chociaz czasem wskazowa dojdzie do poinu i stoi czaly czas
Krisss.79: spalanie w normie i nie ma z niczym wiekszych problemow ale sam fakt walnietego czujnika jest drazniacy. I zauwazylem ze Pasek nieco wolniej sie grzeje.
Sztomel: szacunek za elaborat
Pod VAGa podepne przy okazji oba bolidy, ale nie sadzicie, ze to troche dziwne ze padaki dostaly oba na raz?? Identyczna usterka?? Poki co szukam nowych czujnikow.
Pozdro serdeczne!
Otoz Panie Wojtas, nie ma roznicy czy stoje czy jade - jest tak jak w opisie, chociaz czasem wskazowa dojdzie do poinu i stoi czaly czas
Krisss.79: spalanie w normie i nie ma z niczym wiekszych problemow ale sam fakt walnietego czujnika jest drazniacy. I zauwazylem ze Pasek nieco wolniej sie grzeje.
Sztomel: szacunek za elaborat
Pod VAGa podepne przy okazji oba bolidy, ale nie sadzicie, ze to troche dziwne ze padaki dostaly oba na raz?? Identyczna usterka?? Poki co szukam nowych czujnikow.
Pozdro serdeczne!
Kto się nie dziara ten fujara!
---------------------------------
www.battery-point.pl <--- baterie, aku, ładowarki, latarki, kasety etc. Zapraszam!
---------------------------------
www.battery-point.pl <--- baterie, aku, ładowarki, latarki, kasety etc. Zapraszam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 361 gości