Wskazówka cieczy nie dochodzi do "pionu"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Nacki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 17, 2009 23:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Wskazówka cieczy nie dochodzi do "pionu"

Post autor: Nacki » sob cze 05, 2010 08:39

Witam Magików.
Mam Paska B5 kombi (zagazowana benzyna) oraz Golfa IV w dieslu. W obu autach wskazówka cieczy chlodzacej nie dochodzi do pionu (czesto po nagrzaniu skacze do 90st. i opada). Napiszcie co moglo strzelic w obu przypadkach (termostaty, czujniki - jakie??, albo moze cos innego).

Dzieki.


Kto się nie dziara ten fujara!
---------------------------------
www.battery-point.pl <--- baterie, aku, ładowarki, latarki, kasety etc. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » sob cze 05, 2010 08:43

sprawdź czujnik cieczy chłodzącej, czasem pomaga wyjęcie i przeczyszczenie styków ale pewnie trzeba będzie go wymienić koszt ok 35 zeta, jeżeli nie możesz go zagrzać sprawdź też termostat


[b]148KM/326Nm[/b]

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » sob cze 05, 2010 14:06

Jeżeli na postoju dochodzi do 90 a wczasie jazdy spada to stawiałbym na termostat



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob cze 05, 2010 14:09

Nacki pisze:czesto po nagrzaniu skacze do 90st. i opada
czujnik temperatury cieczy



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » sob cze 05, 2010 15:57

Jesli auto szybko sie nagrzewa i spalanie jest w normie to olej to ,szkoda czasu i zdrowia na rozwiazanie takiego problemu.Z reguły czujniki jak i licznik maja niewielkie przeklamania,jesli chcesz byc pewny co do temp to podepnij sie pod vaga.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » sob cze 05, 2010 19:50

Sprawdź VAG'iem czujnik temperatury i będziesz miał pewność, chociaż ja stawiam na termostat, który za szybko się otwiera :bajer:
Ostatnio zmieniony sob cze 05, 2010 19:51 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 05, 2010 20:02

w takich przypadkach zawsze Vagiem porównuje się wskazania z obydwu czujników umieszczonych w jednej obudowie czyli porównujemy Vagiem w 01 Engine, Meas Blocks 08, grupa 007 wskazania temperatury z czujnika G62 (dającego info do sterownika silnika) ze wskazaniami w 17 Instruments, Meas Blocks 08, grupa 003, pole pierwsze od lewej wskazania temperatury z czujnika G2 (dającego info do wskaźnika na zegarach) i jeśli wskazania z obydwu czujników (sprawdzane jedno zaraz po drugim) są identyczne lub mają różnicę w odczycie w zakresie 5*C a przy tym obydwa wskazują temperaturę mniejszą niż 80*C jak wskazówka na wskaźniku w zegarach nie dochodzi do środkowej pionowej kreski tylko opada w lewo to znakiem tego termostat przepuszcza a jeśli wskazania z czujnika G2 ma zaniżone wskazanie temperatury dość znacznie względem wskazań z G62, który wskazuje wtedy, że silnik jest nagrzany i temperatura oscyluje w granicach 90*C to uwalony jest czujnik G2 ale i tak trzeba wtedy wymienić obydwa (bo są w jednej nierozbieralnej obudowie).

[ Dodano: 05 Cze 2010 20:03 ]
Dodać muszę, że grupa 007 w 01 Engine dotyczy tylko Golfa z silnikiem TDI natomiast w Pasku w benzynie wartość z G62 sprawdza się chyba w grupie 001 lub 002 (nie pamiętam bo nie sprawdzam Vagiem benzyn).


Obrazek

Awatar użytkownika
Buyashaka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:11
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: Buyashaka » ndz cze 06, 2010 21:49

Nie odchodzi poniewaz (wiem ze w golf IV) temp. musi wynosic w granicach od 83 do 86 :) Tak pisza w ksiazce :) ... Ale w tym grzaniem mialem i mam taka sytuacje tylko z tym ze u mnie grzeje sie bardziej ... i jest to spowodowane czujnikiem cieczy (tak bynajmniej twierdza chlopaki na forum) ... musze to zrobic ...



Nacki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 17, 2009 23:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Nacki » ndz cze 06, 2010 22:42

Dzieki za odzew w temacie.
Otoz Panie Wojtas, nie ma roznicy czy stoje czy jade - jest tak jak w opisie, chociaz czasem wskazowa dojdzie do poinu i stoi czaly czas :)
Krisss.79: spalanie w normie i nie ma z niczym wiekszych problemow ale sam fakt walnietego czujnika jest drazniacy. I zauwazylem ze Pasek nieco wolniej sie grzeje.
Sztomel: szacunek za elaborat :bigok:
Pod VAGa podepne przy okazji oba bolidy, ale nie sadzicie, ze to troche dziwne ze padaki dostaly oba na raz?? Identyczna usterka?? Poki co szukam nowych czujnikow.

Pozdro serdeczne!


Kto się nie dziara ten fujara!
---------------------------------
www.battery-point.pl <--- baterie, aku, ładowarki, latarki, kasety etc. Zapraszam!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 361 gości