1.8T vs 2.3V5
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.8T vs 2.3V5
Witam!!
Chciałbym poznać opinie na temat rzadko spotykanego w Polsce silnika 2.3V5 w Golfie mk4...Jak wypada porównanie tego silnika z 1.8T(150KM) pod względem dynamiki, trwałości, awaryjności itp. Jak współpracuje z instalacją gazową?
Za wszystkie informacje opinie i wypowiedzi w tym temacie z góry dziękuje
Pozdrawiam
Chciałbym poznać opinie na temat rzadko spotykanego w Polsce silnika 2.3V5 w Golfie mk4...Jak wypada porównanie tego silnika z 1.8T(150KM) pod względem dynamiki, trwałości, awaryjności itp. Jak współpracuje z instalacją gazową?
Za wszystkie informacje opinie i wypowiedzi w tym temacie z góry dziękuje
Pozdrawiam
[scroll] :wazup: [/scroll]
Witam
Ostatnio miałem okazje jeździć AUDI A3 1,8T 180KM jest to silnik nieco mocniejszy niz ten 150KM. Wrazenia z jazdy sa pozytywne lecz jest pewno ale... Autko fajnie przyspiesza od zera do ... ale jeśli chodzi o elastycznosc to jest bardzo słabo. Ja bym wybrał motor 2,3 V5 jest to jednostka mniej wysilona ma 5 garów nie posoada turbiny wiec nie martwisz sie czy ja zajedziesz. Wg mnie jest to motor bardzo wytrzymały i powiniem miec mniejsza awaryjność. Koszty ubezpieczenia bedą wyzsze. Jesli chodzi o onstalke LPG to sie nie oriętuje Spalanie w Audi wynosiło przy spokojnej jeździe 7-8 litórw jak sie cisło Misia to min 10 literków Vpower
Pozdrawiam
Ostatnio miałem okazje jeździć AUDI A3 1,8T 180KM jest to silnik nieco mocniejszy niz ten 150KM. Wrazenia z jazdy sa pozytywne lecz jest pewno ale... Autko fajnie przyspiesza od zera do ... ale jeśli chodzi o elastycznosc to jest bardzo słabo. Ja bym wybrał motor 2,3 V5 jest to jednostka mniej wysilona ma 5 garów nie posoada turbiny wiec nie martwisz sie czy ja zajedziesz. Wg mnie jest to motor bardzo wytrzymały i powiniem miec mniejsza awaryjność. Koszty ubezpieczenia bedą wyzsze. Jesli chodzi o onstalke LPG to sie nie oriętuje Spalanie w Audi wynosiło przy spokojnej jeździe 7-8 litórw jak sie cisło Misia to min 10 literków Vpower
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn kwie 17, 2006 23:24 przez Atomic10, łącznie zmieniany 1 raz.
Przegladając ogłoszenie sprzedazy na www.mobile.de zauwazyłem ze jest tam duzo ofert z silnikiem 2,3l V5 wiec uwazam jest to dobra jednostka jesli znalała tylu nabywców na rynku Niemieckim. Kazdy silnik ma swoje"+" i "-" Dla przecietnego uzytkownika powinie wystarczyć 2,3 V5 a dla ludzi o zyłce sportowej 1,8T. Spalenie to dla mnie rzecz wzgledna ...... w duzej mierze zalezy od kierowcy
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
Jeździłem sporo paskiem B5 z 1.8t 150KM to uczucia mam mieszane do tego silniczka. Z jednnej strony jest mocny od 3500rpm i przy normalnej jeździe pali niewiele (~8l na trasie). Z drugiej strony poniżej tych 3500rpm nic sie nie dzieje. Jak wleczesz się za tirem 10km/h i chcesz wyprzedzić z II biegu to piersze chwile wyglądają jak byś miał pod maską 1.4. Potem kopniak mocy i spalanie rośnieeeee Przy dynamicznej jeździe na trasie nie problem spalić 15l/100. Do tego wprawny kierownik wyczuje opóźnienie po wciśnięciu gazu a reakcją silnika. Nie duże ale jednak. Ja wybrał bym 2.3 V5 dla elastyczności, braku drogiej turbiny i kultury pracy 5 cylindrowca.
=-Pinhead-=
zbierał sie wolno z dolnych obortów bo turbina niebyła rozpedzona,ja tak miałem w vectrze b 2.0dti dopiero przy 2,5tyś obrotów turbina zaczynala krecic i auto sie zaczynało ostrzej zbierac,a co do 1,8t montowanych w Wolkswagenach niemam zadnego zlegoslowa otym silniku kolegi autem jechałem wlasnie gofrem 1,8t i rozedza sie nieziemsko w porównaniu do mojego gtd:D i dogolfa 1,6benzyna
Na to pytanie napewno odpowiedzieliby dokładnie na niemieckim forum ilość tych silników jest tak duża że porównanie byloby bardzo miarodajne.U nas ze względu na cene tych modeli jest raczej symboliczna i najczęściej są ściągnięte świerzo z Niemiec więc i opinie mogą być nie do końca trafione.Ja polecił bym napewno 1,8T nie dlatego że takiego mam ale napewno że dostęp do części jest bardziej dostępny ,ubezpieczenie i większa znajomość tego typu silnika.Turbo dziura jest bardzo mała ksiażka podaje od 1850 ja bym powiedział że gdzieś ok 1950 i wyprzedzanie staje sie prawdziwą przyjemnością.Spalanie jest bardzo umiarkowane jeśli dbamy o niskie obroty co potwierdza MFA a jeśli trzeba dodać gazu to mamy duży zapas mocy +Turbo.Silnik nie jest awaryjny nie miałem żadnych problemów.
No własnie 1.8 T w porównaniu z GTD.Można by porónywać 2.6 V6 TDI do 1.8 T.
A silnik 2.3 V5 nie wiem czy słusznie ale kojaży mi się z AUDI.wiem że Audi i VW to bratnie dusze ale jakoś ten silnik z Audi mnie się kojaży.
Chociaż na turbinke trza zawsze uważać.A silnik 2.3 jest jednostką widlastą i pewnie fajnie chodzi ten delikatny pomrók.
A silnik 2.3 V5 nie wiem czy słusznie ale kojaży mi się z AUDI.wiem że Audi i VW to bratnie dusze ale jakoś ten silnik z Audi mnie się kojaży.
Chociaż na turbinke trza zawsze uważać.A silnik 2.3 jest jednostką widlastą i pewnie fajnie chodzi ten delikatny pomrók.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 344 gości