90KM diesel wyłączenie turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bckt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 12, 2010 15:40
Lokalizacja: zabrze

90KM diesel wyłączenie turbiny

Post autor: Bckt » pt cze 04, 2010 08:39

Witam !
Ostatnio kupiłem sobie golfa czwórkę 90PS silnik bodajże alh i chyba turbo vnt :) nie jestem pewien :)
fajnie jeździ żadnych kłopotów, ale wczoraj pojawił sie jeden mały problem.... wybrałem sie nim w trase i w pewnym momencie przy dużej prędkości turbina sie wyłaczyła :/ zajechałem na stacje, odczekałem kilka minut, zgasiłem silnik,zapaliłem ... i było ok
przejechałem kilka km znów z dużą prędkościa i znów to samo :/ znowu stacja, kilka minut, zapalenie ... i znów działa
co mogło być przyczyną że sie turbo wyłączyło a potem śwista po odpaleniu jak ta lala ?
czyjnika egr nie ma



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pt cze 04, 2010 08:47

tzw "notlauf" - użyj wyszukiwarki.

Najprawdopodobniej zapieczone łopaty



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt cze 04, 2010 08:48

notlauf - przeladowanie turbiny
wystarczy zgasic auto i je odpalic - nie muisz czekac kilku minut
masz uzkodzony zaworek N75 badz zapieczone kierownice w turbinie
przydaloby sie zrobic logi dynamiczne 003, 008 011 i 011BS



Bckt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 12, 2010 15:40
Lokalizacja: zabrze

Post autor: Bckt » pt cze 04, 2010 08:53

hm...
autko kupione jest od użytkownika forum i mówił, ze turbo było czyszczone, a zaworek n75 wymieniony na nowy :-)
no to teraz nie wiem ;/ znalazłem nawet posty jak opisuje czyszczenie turbiny ...
ten notlauf występuje przy okreslonych zdarzeniach ? np musze miec 160 na blacie albo 3tyś obrotów ? czy po prostu turbo cos nie podpasuje i sie wyłączy ?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt cze 04, 2010 09:10

tu chodzi o cisnienie doladowania i jest ono zalezne raczej od obrotow
mozesz zlapac notlauf nawet na jedynce
komputer mierzy cisnienie doladowania w kolektorze ssacym i gdy przekroczy ono wymagana wartosc to komputer wylacza turbine przez N75
moglo sie znow zabrudzic a zaworek zawsze moze sie uszkodzic



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 143 gości