Pęknięty tłok, dwukrotnie uszkodzona turbina. 1.9 115km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Pęknięty tłok, dwukrotnie uszkodzona turbina. 1.9 115km

Post autor: k18t » śr cze 02, 2010 17:12

Witam.
Problem jak w temacie... niedawno został wymieniony tłok bo pękł a po wyjęciu okazało się że brakuje pierścienia olejowego, :panna: (pęknięcie nie sięgało rowka w którym powinien się znajdowac ów pierścień). Został założony nowy tłok z kompletem pierścieni. Wirnik turbiny ucierpiał więc cała turbosprężarka została zregenerowana. Czystość odmy sprawdzona, szczelność turbo --> kolektor ssący poprawna. Po niedługim czasie pękł wałek w turbo a firma regenerująca nie uznaje reklamacji. Co zrobić żeby po wymianie turbo nie było kolejnych nespodzianek?
Przeczytałem kilka artykułów i tematów na kilku forach ale nadal wydaje mi się że jeszcze mało wiem...
Ostatnio zmieniony śr cze 02, 2010 17:15 przez k18t, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr cze 02, 2010 19:28

a ten brakujacy pierścień odnalazł się ? trzeba by silnik rozebrać na elementy i dobrze poszukać


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » śr cze 02, 2010 22:28

RasPL pisze:a ten brakujacy pierścień odnalazł się ? trzeba by silnik rozebrać na elementy i dobrze poszukać
On nie miał prawa spaść, co więcej, jego tam wogóle nie było! Tłok był uszczerbany od góry po skosie do wysokości pierwszego pierścienia, a brakowało olejowego, czyli trzeciego. Ktoś tego pierścienia po prostu nie założył. To pewne na 100%

Obrazek

foto [rysunek poglądowy] pokazuje gdzie było pęknięcie i którego pierścienia brak.
JAKIEŚ POMYSŁY CO JEST ŹLE???
Ostatnio zmieniony śr cze 02, 2010 23:39 przez k18t, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Post autor: luis-22 » czw cze 03, 2010 11:33

Pęknięty tłok to podobno norma, jeśli założony tłok nie jest od dokładnie takiego modelu silnika, a jak zapewne wiesz 1,9 tdi w golfach IV jest chyba 12 typów silnika, więc jeśli ktoś kupił tłok bez podania kodu silnika to jest małe prawdopodobieństwo że trafił na dobry.
A brak pierścienia, bardzo dziwna sprawa, przecież on by brał więcej oleju niż paliwa :grin:
Ja osobiście już robiłem różne cuda w silnikach (np. pod panewki podkładałem żyletki żeby trzymał ciśnienie oleju :grin: ) ale żeby pierścienia nie założyć to naprawdę dobry zawodnik musiał być :grin:


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » czw cze 03, 2010 21:41

No dobra, ale czemu urwało wałek w turbo? Urwane wałki to widziałem przy nieszczelnym układzie doładowania, a tu powietrze nigdzie nie spierdziela.



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » czw cze 03, 2010 21:44

No dobra, ale czemu urwało wałek w turbo
regeneracja była zrobiona do du..., lub dawca już był do du...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 407 gości