Witam, przeczytałem kupę wątków o termostatach ale u mnie sytuacja wygląda nieco inaczej. Otóż mój golf 1,9 TDI AJM - w prawdzie po programie na 150 KM, ale pali zdecydowanie za dużo. W mieście dochodzi nawet do 10 litrów (pomiar rzeczywisty a nie komputerowy).
Postanowiłem sprawdzić go na VAGu i wygląda to tak. (patrzyłem na block: engine, grupa 001 bo tam w ostatniej rubryce jest chyba temperatura płynu chłodzącego - tylko czy to jest temp w silniku ? bo na podstawie właśnie tych danych badałem go.
Gdy samochód w ruchu to nigdy nie osiąga 90*, przejechałem 5 km i patrze na VAGu w tej grupie 001 jest temp 79*, włączam jałowy i czekam stojąc z zapalonym silnikiem.... po 15 minutach wzrosło do 95* i nagle zaczęła spadać do mniej niż 90*, ale bez załączenia wentylatora (od momentu kiedy go kupiłem, a było to miesiąc temu to ani razu się nie włączył, nie wiem czemu). Spadła ta temp do mniej niż 90 więc wziąłem go na krótką przejażdżkę (2 km) i cały czas obserwowałem tą grupę 001, po przejechaniu tych 2 km temp spadła do 79* - gdybym jechał dalej to może spadłaby więcej... nie wiem
Tu rodzi się pytanie, czy temp powinna cały czas być w granicach 90* ? te wahania o których mowie pochodzą wyłącznie z odczytu na VAGu, bo wskazówka na licznkiku dochodzi tylko do około 85* nigdy jeszcze nie staneła na równe 90 (nawet gdy na tym jałowym stałem i doszło na wagu do 95* to wskazówka pokazywała około 85), ale nie wiem czy to jest obiektywne bo wskaźnik baku też nigdy nie wskazał maxa pomimo tego że tankowałem pod korek - zawsze było troszkę przed. Więc jezeli obie wskazowki nie dochodza do pożadanych wskazan to może było coś kombinowane w liczniku i trzeba je lekko dogiąć? Tak czy inaczej nie wiem jak inaczej sprawdzić termostat chyba że ta technika obserowania grupy 001 to dobra metoda...?
Proszę o poradę
[ Dodano: 26 Maj 2010 20:38 ]
Na prawdę nikt nie wie ?
Czy to termostat?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Przemo440
- Forum Master
- Posty: 1971
- Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
- Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
- Kontakt:
takTu rodzi się pytanie, czy temp powinna cały czas być w granicach 90
a odpytałeś byłedy w silniku? jak to byłby czujnik to by go pokazało,eBox pisze: te wahania o których mowie pochodzą wyłącznie z odczytu na VAGu
z tego co piszesz to wygląda na czujnik, ale ten licznik to też zagadka, zrobiłeś test licznika?? wtedy wskazówki wychylają sie na max położenie, tak sprawdzisz czy są ok.
nawet nie myśl o tym wskazówki są na silniczak krokowycheBox pisze:w liczniku i trzeba je lekko dogiąć
Przemo440, dzięki za odpowiedź, błędów na VAG nie było żadnych, sprawdzałem to kilka razy.
Jak zrobić test licznika? i ewentualnie czy da się to jakoś wyregulować ?
Czyli skoro nie ma błędów na VAGu, ale są takie duże wahania w tej grupie 001 i to dramatyczne spalanie to powinienem kupić nowy termostat ?
(rozumiem że pisząc czujnik = termostat, tak ?)
np:
http://www.allegro.pl/item1051462971_te ... rakow.html
http://www.allegro.pl/item1041663344_te ... l_tdi.html
bo chyba obudowy nie trzeba zmieniać nie?
Jak zrobić test licznika? i ewentualnie czy da się to jakoś wyregulować ?
Czyli skoro nie ma błędów na VAGu, ale są takie duże wahania w tej grupie 001 i to dramatyczne spalanie to powinienem kupić nowy termostat ?
(rozumiem że pisząc czujnik = termostat, tak ?)
np:
http://www.allegro.pl/item1051462971_te ... rakow.html
http://www.allegro.pl/item1041663344_te ... l_tdi.html
bo chyba obudowy nie trzeba zmieniać nie?
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 00:49 przez eBox, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Czy to termostat?
Jak wymienisz termostat to daj znać bo mam te same objawy. i też się zastanawiam nad wymianą.
aDudzio, wymieniłem termostat i teraz trzyma temperaturę jak ta lala, teraz chce przejechać 100 km i zoabyczyć czy spalanie spadło. Wskazówka dalej nie dochodzi do 90 stopni, pomimo że termostat na bank zdrowy i że trzyma temp.
zrobiłem test liczników i wyszło to czego się obawiałem, a więc wskazówka nie dochodzi do końca, a później jak powinna się usadowić w połowie czyli na 90* staje właśnie przed i to samo ze wskaźnikiem benzyny.
Czyli wina leży po stronie wskaźników, pytanie teraz czy da się to jakoś wyregulować ? wkurza mnie to strasznie.
zrobiłem test liczników i wyszło to czego się obawiałem, a więc wskazówka nie dochodzi do końca, a później jak powinna się usadowić w połowie czyli na 90* staje właśnie przed i to samo ze wskaźnikiem benzyny.
Czyli wina leży po stronie wskaźników, pytanie teraz czy da się to jakoś wyregulować ? wkurza mnie to strasznie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości