[mk3] Wiecej mocy w AAM 1.8

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Chaos
Whiskey
Whiskey
Posty: 584
Rejestracja: wt sty 06, 2009 19:34
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Post autor: Chaos » śr cze 02, 2010 16:18

Panowie taki mały dowodzik na to że cos tam z AAM można zrobić, polecam temat kolegi:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325560



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » śr cze 02, 2010 16:54

Nie ma takiej opcji zeby 100 bylo moment moze 165 bedzie , tam prawie nic mechanicznie nie zrobil , max 95km . Zrobic sie zawsze da moc i to jest bez rozncy czy to bedzie 8V czy 16V gaźnik czy wtrysk , tylko bedzie wymagac wiekszych prac lub miejszych. Autko ładne i fajnie wyglada tak na marginesie :)
Ostatnio zmieniony śr cze 02, 2010 16:55 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Post autor: Rafal__K » czw cze 03, 2010 10:41

Mógłby ktoś zrobić jakieś ogólne podsumowanie tego wszystkiego??
Bo jest tyle stron i ciężko sie połapać w tym wszystkim...
Zainteresował mnie to i chyba pomyśle czy u siebie tak nie zrobić...

Piszecie, że trzeba zmienić komputer od ABS...
Wystarczy odpiąć stary i podpiąć ten od ABS?? I bedzie działać??

Przeglądam właśnie kompy na allegro, ale w opisach głównie są całe numery kompów...
Mógłby ktoś napisać jakiś numer/oznaczenie takiego kompa??


[img]http://img707.imageshack.us/img707/3179/beb197d3ea71cf81.jpg[/img]
Moja golfina -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=335972

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » czw cze 03, 2010 11:08

zakladasz walek z 2E lub jakiegos innego GTi 2.0 8V, kompa z ABS ( odpinasz swoj stary i wpinasz z ABS ), zakladasz kolektor wydechowy z ABS i caly wydech ( AAM ma srednice 45mm a ABS ma 50 ) lub szukasz kolektora z tego co kojaze z golfa IV 1.6 SR bo pasuje kolektor, do tego dwururka z 2.0. I masz moze kilka KM :) to sa rzeczy gdzie malym kosztem uzyskasz kilka KM z AAM.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Post autor: Rafal__K » czw cze 03, 2010 16:55

Y@RO pisze:zakladasz walek z 2E lub jakiegos innego GTi 2.0 8V, kompa z ABS ( odpinasz swoj stary i wpinasz z ABS ), zakladasz kolektor wydechowy z ABS i caly wydech ( AAM ma srednice 45mm a ABS ma 50 ) lub szukasz kolektora z tego co kojaze z golfa IV 1.6 SR bo pasuje kolektor, do tego dwururka z 2.0. I masz moze kilka KM :) to sa rzeczy gdzie malym kosztem uzyskasz kilka KM z AAM.
Ok wielkie dzieki za odpowiedz...
Napisał ktoś, że przy zmianie kolektora wydechowego na ten z IV trzeba zmienić sonde lambda, ale coś trzeba przerobić z jej zasilaniem...
Jak to z tym jest?

Wracając do komputera...
Obojętnie z jakiego rocznika bedzie??
Ja mam Golfa z 94r. to jak wsadze kompa np z 96 to nic nie bedzie przeszkadzało??
Czy szukać z tego samego rocznika??
Ma ktoś jakiś symbol/oznaczenie tego komputera??
Bo na allegro jest ich troche, a niechciał bym wydać kasy na złego...
Bo niestety prawie nikt nie pisze z jakiego silnika jest (chodzi o oznaczenie AAM, AMS itp) tylko, że 1.8 i tyle...


[img]http://img707.imageshack.us/img707/3179/beb197d3ea71cf81.jpg[/img]
Moja golfina -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=335972

maniu_f
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 23:12
Lokalizacja: Konin

Post autor: maniu_f » czw cze 03, 2010 18:04

Rafal__K, kolego co do kompa to musisz wsadzic takiego z wersji ABS czyli 90 km co do roku produkcji kompa to raczej nie robi to wiekszej roznicy ja robilem cos takiego w swoim AAM i ci powiem ze efekt jest :grin:

[ Dodano: 03 Cze 2010 18:06 ]
gdybys chcial jeszcze jakies info to pytaj smialo w temacie albo na pw na ile bede mogl to wytlumacze i pomoge :helm:



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » czw cze 03, 2010 18:35

Rafal__K pisze:Napisał ktoś, że przy zmianie kolektora wydechowego na ten z IV trzeba zmienić sonde lambda, ale coś trzeba przerobić z jej zasilaniem...
tak, bo sonda nie jest w kolektorze tylko juz w dwururce idacej od kolektora. Wtedy sonda musi byc 4ro przewodowa bo musi byc "grzana" wiec wtedy trzeba taka podpiac.

a kolektor to taki: http://www.allegro.pl/item1033297252_ko ... _6_sr.html
Ostatnio zmieniony czw cze 03, 2010 18:36 przez Y@RO, łącznie zmieniany 1 raz.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
stary
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: pn lut 14, 2005 15:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: stary » czw cze 03, 2010 19:32

Rafal__K, tutaj masz spis komputerów z 1.8 ABS
0 261 200 714 - 1H0 907 311 C
0 261 200 784 - 1H0 907 311 H
0 261 200 752 - 357 907 311 A
0 261 203 184 - 8A0 907 311 B
0 261 203 318 - 1H0 907 311 L
kiedyś sobie spisałem na zapas bo tez w planie miałem zmieniać



Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Post autor: Rafal__K » czw cze 03, 2010 20:13

Wielkie dzieki koledzy :pub:
Bedzie trzeba powoli zacząć zbierać graty, a jak widze narazie aż takie wielkie koszta nie są...
Z tego co patrzyłem na allegro to kompa można wyrwać do 100zł, kolektor też, tylko z wałkiem może być problem bo na allegro nie znalazłem takiego ;/
Czekam tylko na wypłate i zaczynamy...

Aha..
Kolektor od IV podejdzie P&P??
Czy trzeba coś modzić??
Podejdzie tymczasowo po ori wydech AAM??
Obecnie mam zamiast kata strumienice i cały wydech jest prawie nowy (poprzedni właściciel wymieniał)...
Czy po zmianie kolektora trzeba bedzie szukać nowego kompletnego wydechu??


[img]http://img707.imageshack.us/img707/3179/beb197d3ea71cf81.jpg[/img]
Moja golfina -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=335972

Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

Post autor: takos » czw cze 03, 2010 20:18

A immo w komputerze? Gdy w samochodzie jest immo a w nowym komputerze z ABS nie ma?


(\X/)

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » czw cze 03, 2010 22:04

Rafal__K pisze: Kolektor od IV podejdzie P&P??
z tego co wiem to tak, ale moze mnie ktos poprawic
Podejdzie tymczasowo po ori wydech AAM??
nie zabardzo bo musisz dwururke kupic jeszcze a od dwururki idzie juz wydech 50 mm a AAM ma 45mm
Rafal__K pisze:Czy po zmianie kolektora trzeba bedzie szukać nowego kompletnego wydechu??
j.w
Rafal__K pisze:tylko z wałkiem może być problem bo na allegro nie znalazłem takiego ;/
mam do sprzedania z silnika 2.0 8v z 97r, jest to z wersji USA :)) przesmigane ma okolo 110 tys km.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Post autor: Rafal__K » pn cze 07, 2010 10:04

Tak rozmawiałem z ludźmi i przemyślałem wszystko...
Dowiedziałem sie, że wymiana samego wałka może być ryzykowne...
Znajomy wymieniał wałki w Roverze na używane i mu po pewnym czasie zblokowało i ukręciło ten wałek...
Okazało sie że krzywki były inaczej wyrobione i sie zblokowało...
Do tego wymieniając wałek trzeba rozebrać rozrząd i go przy składaniu na nowy wymienić...
Po zmianie kolektora, trzeba zrobić cały wydech co też pare groszy bedzie kosztowało...
Wydech z kwasówki by mnie kosztował ok 500-600zł, do tego wałek, rozrząd, komputer, kolektor + do tego robocizna bo sam wałka i rozrządu nie wymienie, także myśle że w 1500zł bym sie zmieścił...
I na obecną chwile wydaje mi sie mało opłacalne...
Za 900zł można kupić cały silnik ABS...

Zobaczymy...
Przemyśle wszystko...
Dzieki za wszystkie informacje :grin:


[img]http://img707.imageshack.us/img707/3179/beb197d3ea71cf81.jpg[/img]
Moja golfina -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=335972

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » pn cze 07, 2010 14:06

Rafal__K pisze: rozebrać rozrząd i go przy składaniu na nowy wymienić...
kto ci takich głupot nagadał? Dlaczego na nowy?
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 20:51 przez gracek1906, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

Post autor: takos » pn cze 07, 2010 15:31

wymieniajac to wszystko lepiej jest kupic silnik 90km i wymienic rozrzad (dla pewnosci) i bawic sie z wydechem.

nie chcac pakowac kasy wymien walek i komputer (tak podobno najlepiej). Z AAM tak szybko nie wyciszniesz 90km za mala kase


(\X/)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości