Nierówna praca silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Nierówna praca silnika

Post autor: tomogolf2 » wt cze 01, 2010 18:00

Mam taki problem, odpale auto jak jest zimne to wiadomo ze ma mniejsze obroty okolo 850 ale czuc ze silnik nie prauje równo dygocze... jak sie rozgrzeje obroty wzrastaja normlanie do 980-1000 ale stojac na biegu jałowym czuc dalej dygotanie ewidentnie cos z silnikiem,dodakowo jak go przegazuje to czasem potrafi strzelic z rury, zdarza sie nawet ogniem, nie bylo tego jakis czas temu a z dnia na dzien coraz bardziej jest to odczuwalne, myslicie ze to koncowki wtryskiwaczy?powietrza w wezykach nie ma,swiece grzeja wszystkie, przewody przelewowe nowe,nigdzie sie nie poci, nic nigdzie nie ucieka,płyn chlodniczy ok, olej tez, kat lekko przyspieszony ale celowo o 0,5 stopnia, filtr paliwa nowy...
Ostatnio zmieniony wt cze 01, 2010 18:01 przez tomogolf2, łącznie zmieniany 1 raz.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt cze 01, 2010 19:02

Strzelanie z rury w dieslu, pierwsze słyszę. Na inne objawy są 2 wytłumaczenia, wydatek resztkowy lub kończąca się pompa.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt cze 01, 2010 19:16

Sprawdź zaworek do regulacji ciśnienia wewnętrznego w pompie, szczególnie przyjrzyj się dolnej uszczelce.
tomogolf2 pisze:czuc ze silnik nie prauje równo dygocze
wtryski jak się trzymają?



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt cze 01, 2010 21:13

w tamtym roku wymienialem koncowki...
t0mal pisze:zaworek do regulacji ciśnienia wewnętrznego w pompie
w ktorym miejscu on sie znajduje?
Ostatnio zmieniony wt cze 01, 2010 21:13 przez tomogolf2, łącznie zmieniany 1 raz.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt cze 01, 2010 22:12

Książkowe obroty w SB to 900 , jeżeli , ja miałem ustawione na lampę i w 1V są 850 a na obrotku pokazuje 1000 więc przekłamuje - ustaw sobie nie cały tysiąć , ja strzelałem po modach i starałem się ustawić jak najdokładniej i wyszło mi 800


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt cze 01, 2010 22:19

grandi pisze:Książkowe obroty w SB to 900 , jeżeli , ja miałem ustawione na lampę i w 1V są 850 a na obrotku pokazuje 1000 więc przekłamuje - ustaw sobie nie cały tysiąć , ja strzelałem po modach i starałem się ustawić jak najdokładniej i wyszło mi 800
mi nie chodzi o obroty, tylko o to ze silnik nierowno pracuje ;)

[ Dodano: 01 Cze 2010 22:23 ]
BENITO pisze:wydatek resztkowy
to co mam krecic srobkami? od zawsze jezdzilem na tak wykreconej pompie i nie bylo tej przypadlosci az do ostatnich kilku dni...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr cze 02, 2010 09:47

tomogolf2, Ja bym pojechał do pompiarza, co by sprawdził czy pompa się nie kończy.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr cze 02, 2010 10:23

tomogolf2 pisze:w ktorym miejscu on sie znajduje?
Stojąc przed silnikiem patrząc z góry na pompę to znajduje się on w lewym górnym rogu, jest wkręcony w korpus i trzeba mieć specjalny klucz.
BENITO pisze:Ja bym pojechał do pompiarza, co by sprawdził czy pompa się nie kończy.
Z jego pompą koleś nie wiedziałby za co się zabrać.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr cze 02, 2010 10:41

Zastanawiam się czy strzały w wydechu nie są przypadkiem spowodowane olejem wydostającym się z muszli gorącej turbo, bo nie wierzę żeby resztki paliwa mogły tak nabroić, chyba że jakiś wtrysk się zawiesza i wtedy wlewa paliwo do cylindra a nie rozpyla.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

arwam

Post autor: arwam » śr cze 02, 2010 10:51

t0mal pisze:jest wkręcony w korpus i trzeba mieć specjalny klucz.

t0mal, ja sobie radzę za pomocą płaskiego klucza 10mm i śrubokręta.



co do strzelania w układ wydechowy to miałem kiedyś taką przypadłość i było to spowodowane uszkodzonym zaworkiem ciśnienia wewnętrznego w pompie.

a co do końcówek nie patrz na to kiedy były zakładane tylko rzuć je na próbnik i i zobacz czy nie leją i dobrze rozpylają.

[ Dodano: 02 Cze 2010 10:53 ]
t0mal pisze:BENITO napisał/a:
Ja bym pojechał do pompiarza, co by sprawdził czy pompa się nie kończy.

Z jego pompą koleś nie wiedziałby za co się zabrać.
potwierdzam :D

BENITO pisze:Zastanawiam się czy strzały w wydechu nie są przypadkiem spowodowane olejem wydostającym się z muszli gorącej turbo, bo nie wierzę żeby resztki paliwa mogły tak nabroić, chyba że jakiś wtrysk się zawiesza i wtedy wlewa paliwo do cylindra a nie rozpyla.
nie jest to spowodowane zbyt późnym zapłonem w górnych obrotach



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr cze 02, 2010 11:03

arwam, co wy tam namajstrowaliście?


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » śr cze 02, 2010 11:11

t0mal pisze:Z jego pompą koleś nie wiedziałby za co się zabrać.
to racja ;) w pompie sam sobie grzebie
arwam pisze:a co do końcówek nie patrz na to kiedy były zakładane tylko rzuć je na próbnik i i zobacz czy nie leją i dobrze rozpylają.
i tak chyba zrobie.

Obrazek o ten zaworek chodzilo? wstawilem od drugiej pompy, ale nie wiem czy pomoglo;/ bo jeszcze trzesie, czuc jakby nierowno spalal albo jakos tak
arwam pisze:jest to spowodowane zbyt późnym zapłonem w górnych obrotach
tak jak najbardziej ;) dzieki timing mod mozna ten prog podwyzszyc

[ Dodano: 02 Cze 2010 11:13 ]
arwam pisze:ja sobie radzę za pomocą płaskiego klucza 10mm i śrubokręta.
ten sam patent mam

[ Dodano: 02 Cze 2010 11:16 ]
BENITO pisze:co wy tam namajstrowaliście?
duzo by pisac ;) ale chyba wszystko co mozna w td ....


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

arwam

Post autor: arwam » śr cze 02, 2010 11:44

tomogolf2 pisze:o ten zaworek chodzilo? wstawilem od drugiej pompy,
o ten zaworek chodzi. ale co do trzęsienia to nie tu będzie problem leżał. jeśli miałeś tą samąwadę zaworka co ja to strzelanie w wydech ustanie.
a co do trzęsienia to sprawdź czy czy wtryskiwacze nie leją to raz jak nie leją to sprawdź ciśnienia sprężania w cylindrach.
jeśli tu też będzie wszystko ok to pompa na stół do sprawdzenia czy na każdy cylinder jest podawana taka sama dawka. co prawda w rotacyjnych pompa dość żadko się zdarza żeby to bruździło ale jest możliwe a jak będziesz sprawdzał wtryskiwacze to zwróć również uwagę na ciśnienia przy jakich się otwierają wtryskiwacze.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr cze 02, 2010 15:36

tomogolf2 pisze:wstawilem od drugiej pompy
Pytanie jakiej?
Te zaworki nie są wszystkie takie same.Nawet w AAZ-ach były różne.
tomogolf2 pisze:jeszcze trzesie, czuc jakby nierowno spalal albo jakos tak
W/g mnie tylko wtryski.Miałem to samo,gdy kończyły mi się Mercedesowskie DNO SD 261.Założyłem od SB i jak ręką odjął.Silnik pracuje jak zegareczek :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 48 gości