Problem z rozrusznikiem w MK III
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z rozrusznikiem w MK III
Witam, mam problem rano chcę odpalić autko i jest taki efekt rozrusznik zakęcił raz i zdechł ,więcej już nie kręci .Czytałem na forum że może to być rozrusznik lecz nie koniecznie może też paść przekażnik i tu jest pytanie który . Dodam że autko to MK III GT 18 silnik ABS '92 . Pzdrawiam.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Witam... moze byc przekaznik rozrusznika... sprawdzic to mozna podpinajac rozrusznik kablem z aku do styku wlaczajacego... jesli zacznie krecic to znaczy ze przekaznik lub problem z elektryka w srodku auta... jesli nie bedzie krecil to radze najpierw sprawdzic i doladowac aku, oczyscic klemy i laczenia przewodow masowych i plusowych do silnika i rozrusznika i narmarowac je wazelina... jesli to nie pomoze to konieczne bedzie wyjecie i przegladniecie rozrusznika...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Nie ma przekaźnika. Jest stycznik przyz rozruszniku. Trzeba sprawdzić napięcie aku, przewody do rozrusznika i do klem. Próbować podpiąć rozrusznik na krótko (kawałkiem kabla plus z aku do styku przyz rozruszniku do którego dochodzi kabel czerwono czarny). Jak zadziała to winne sa styki w stacyjce lub przerwa na kablach od stacyjki do rozrusznika. Jak nie zadziała to rozrusznik (np stycznik)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Na pewno nie znajdziesz go na tablicy przekaznikow i bezpiecznikow...
Z tego opisu wynika ze przkaznik rozrusznika jest w dodatkowych przekaznikach powyzej tablicy bezp. i przek. - Starter inhibitor relay - 53
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=13467
Z tego wynika , ze jest tez gdzies tam drugi od rozrusznika i zarazem swiatel cofania - Starter inhibitor and reversing light relay - 150
Najlepiej bedzie chyba jak zdemontujesz dolna czesc deski, bo bez tego trudny dostep.
Z tego opisu wynika ze przkaznik rozrusznika jest w dodatkowych przekaznikach powyzej tablicy bezp. i przek. - Starter inhibitor relay - 53
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=13467
Z tego wynika , ze jest tez gdzies tam drugi od rozrusznika i zarazem swiatel cofania - Starter inhibitor and reversing light relay - 150
Najlepiej bedzie chyba jak zdemontujesz dolna czesc deski, bo bez tego trudny dostep.
Pierwsza sprawa to napisz jak zachowują się kontroli - czy przy próbie rozruchu przygasają. Zrób też taką próbę. Przekręć kluczyk w pozycję "rozruch" i posłuchaj czy słyszysz stuk automatu przy rozruszniku.Jeśli nie to wina może leżeć po stronie tegoż właśnie, kostce stacyjki, mogła też wysunąć się wsuwka od cewki automatu. Jeśli automat działa - słychać stuknięcie to- może być uszkodzony rozrusznik ( szczotki np) jeśli przy tej okazji przygasają kontrolki to podejrzane są tuleje rozrusznika, ew. aku, może zaśniedziałe klemy. Możliwości jest sporo.GidonZed pisze:Witam, mam problem rano chcę odpalić autko i jest taki efekt rozrusznik zakęcił raz i zdechł ,więcej już nie kręci
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Chyba to nie to. Wyczytałem, że w mk2 występuje "przekaźnik blokady rozruchu" choć nie mam pojęcia co to może być. A przy tym "150" jest jeszce napisane "reversing relay light" co wskazuje na przekaźnik światła cofania.Paweł Marek pisze:może chodzi o przeakaźnik odciążający instalację przy zapalaniu - linia X (np gasna światła mijania przyz uruchamianiu rozrusznika
[ Dodano: Pon Kwi 17, 2006 11:26 ]
A swoją drogą nie bardzo widzę sens zakładania przekaźnika do rozruchu. Cewka automatu pobiera niewielki prąd i przekaźnik nie jest chyba konieczny. Ale może panowie z vw zdecydowali inaczej.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Na pewno w mojej starej jetce GU ani w obecnym Vento 2E nie ma żadnego przekaźnika do rozrusznika. I nie widzę na podstawowych schematach. Właściwie można by stycznik przy rozruszniku też nazwać przekaźnikiem bo w sumie robi to co każdy przekaźnik tylko inaczej wygląda.
Moze tam chodzi o jakiś dodatkowy przy automatycznej skrzyni czy coś? Tak mi się zdaje że automatom sie wsteczne zapala jakoś dziwnie przy uruchomieniu silnika - nie jestem pewien.
Moze tam chodzi o jakiś dodatkowy przy automatycznej skrzyni czy coś? Tak mi się zdaje że automatom sie wsteczne zapala jakoś dziwnie przy uruchomieniu silnika - nie jestem pewien.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
przy automatycznej skrzyni jest jeszcze jeden przekaźnik. A przy zapalaniu automatu to wsteczne chyba się nie włącza ( sprawdzę) bo można go odpalić tylko na N lub P.Paweł Marek pisze:Moze tam chodzi o jakiś dodatkowy przy automatycznej skrzyni czy coś? Tak mi się zdaje że automatom sie wsteczne zapala jakoś dziwnie przy uruchomieniu silnika - nie jestem pewien.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 111 gości