Problem z rozrusznikiem w MK III

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GidonZed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 25, 2006 17:05
Lokalizacja: W-wa

Problem z rozrusznikiem w MK III

Post autor: GidonZed » pn kwie 17, 2006 08:33

Witam, mam problem rano chcę odpalić autko i jest taki efekt rozrusznik zakęcił raz i zdechł ,więcej już nie kręci .Czytałem na forum że może to być rozrusznik lecz nie koniecznie może też paść przekażnik i tu jest pytanie który . Dodam że autko to MK III GT 18 silnik ABS '92 . Pzdrawiam.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn kwie 17, 2006 09:18

Witam... moze byc przekaznik rozrusznika... sprawdzic to mozna podpinajac rozrusznik kablem z aku do styku wlaczajacego... jesli zacznie krecic to znaczy ze przekaznik lub problem z elektryka w srodku auta... jesli nie bedzie krecil to radze najpierw sprawdzic i doladowac aku, oczyscic klemy i laczenia przewodow masowych i plusowych do silnika i rozrusznika i narmarowac je wazelina... jesli to nie pomoze to konieczne bedzie wyjecie i przegladniecie rozrusznika...



Awatar użytkownika
GidonZed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 25, 2006 17:05
Lokalizacja: W-wa

Post autor: GidonZed » pn kwie 17, 2006 09:24

pytanie który to jest przekaźnik bo na elektryce się wogule nie znam i gdzie on jest , a tak wogule to mokrego dyngusa.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn kwie 17, 2006 09:29

Jak znam zycie to przekaznik bedzie w skrzynce bezpiecznikow... ale ktory to ci nie powiem :) bo skrzynka bezpiecznikow w mk3 to nie moj konik :)



Awatar użytkownika
GidonZed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 25, 2006 17:05
Lokalizacja: W-wa

Post autor: GidonZed » pn kwie 17, 2006 09:35

mój też nie ale może gdzieś jest jakiś schemacik albo opis skrzynki bezpieczników , szukałem ale moja wyszukiwarka na forum coś szwankuje .



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 17, 2006 10:07

Nie ma przekaźnika. Jest stycznik przyz rozruszniku. Trzeba sprawdzić napięcie aku, przewody do rozrusznika i do klem. Próbować podpiąć rozrusznik na krótko (kawałkiem kabla plus z aku do styku przyz rozruszniku do którego dochodzi kabel czerwono czarny). Jak zadziała to winne sa styki w stacyjce lub przerwa na kablach od stacyjki do rozrusznika. Jak nie zadziała to rozrusznik (np stycznik)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn kwie 17, 2006 10:14

Na pewno nie znajdziesz go na tablicy przekaznikow i bezpiecznikow...
Z tego opisu wynika ze przkaznik rozrusznika jest w dodatkowych przekaznikach powyzej tablicy bezp. i przek. - Starter inhibitor relay - 53
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=13467

Z tego wynika , ze jest tez gdzies tam drugi od rozrusznika i zarazem swiatel cofania - Starter inhibitor and reversing light relay - 150
Obrazek

Najlepiej bedzie chyba jak zdemontujesz dolna czesc deski, bo bez tego trudny dostep.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 17, 2006 10:21

GidonZed pisze:Witam, mam problem rano chcę odpalić autko i jest taki efekt rozrusznik zakęcił raz i zdechł ,więcej już nie kręci
Pierwsza sprawa to napisz jak zachowują się kontroli - czy przy próbie rozruchu przygasają. Zrób też taką próbę. Przekręć kluczyk w pozycję "rozruch" i posłuchaj czy słyszysz stuk automatu przy rozruszniku.Jeśli nie to wina może leżeć po stronie tegoż właśnie, kostce stacyjki, mogła też wysunąć się wsuwka od cewki automatu. Jeśli automat działa - słychać stuknięcie to- może być uszkodzony rozrusznik ( szczotki np) jeśli przy tej okazji przygasają kontrolki to podejrzane są tuleje rozrusznika, ew. aku, może zaśniedziałe klemy. Możliwości jest sporo.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn kwie 17, 2006 10:26

Tak w ogole to "Starter inhibitor" znaczy chyba "hamulec rozrusznika" .. cos do zatrzymnia czy cos w tym rodzaju..
Wie ktos moze o co w tym dokladniej chodzi ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 17, 2006 11:17

może chodzi o przeakaźnik odciążający instalację przy zapalaniu - linia X (np gasna światła mijania przyz uruchamianiu rozrusznika)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 17, 2006 11:24

Paweł Marek pisze:może chodzi o przeakaźnik odciążający instalację przy zapalaniu - linia X (np gasna światła mijania przyz uruchamianiu rozrusznika
Chyba to nie to. Wyczytałem, że w mk2 występuje "przekaźnik blokady rozruchu" choć nie mam pojęcia co to może być. A przy tym "150" jest jeszce napisane "reversing relay light" co wskazuje na przekaźnik światła cofania.

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2006 11:26 ]
A swoją drogą nie bardzo widzę sens zakładania przekaźnika do rozruchu. Cewka automatu pobiera niewielki prąd i przekaźnik nie jest chyba konieczny. Ale może panowie z vw zdecydowali inaczej.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 17, 2006 11:40

Na pewno w mojej starej jetce GU ani w obecnym Vento 2E nie ma żadnego przekaźnika do rozrusznika. I nie widzę na podstawowych schematach. Właściwie można by stycznik przy rozruszniku też nazwać przekaźnikiem bo w sumie robi to co każdy przekaźnik tylko inaczej wygląda.
Moze tam chodzi o jakiś dodatkowy przy automatycznej skrzyni czy coś? Tak mi się zdaje że automatom sie wsteczne zapala jakoś dziwnie przy uruchomieniu silnika - nie jestem pewien.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn kwie 17, 2006 11:42

inek01 pisze:Starter inhibitor relay - 53
na moj gust jest to przekaznik odciecia zaplonu tlumaczenie 'przekaznik odcinajacy rozrusznik'... jesli byl orginalny alarm to to musialo tez byc... sprawdzalem - nie bylo przekaznika wlaczajacego rozrusznik....



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 17, 2006 11:49

Paweł Marek pisze:Moze tam chodzi o jakiś dodatkowy przy automatycznej skrzyni czy coś? Tak mi się zdaje że automatom sie wsteczne zapala jakoś dziwnie przy uruchomieniu silnika - nie jestem pewien.
przy automatycznej skrzyni jest jeszcze jeden przekaźnik. A przy zapalaniu automatu to wsteczne chyba się nie włącza ( sprawdzę) bo można go odpalić tylko na N lub P.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości