Nie ma cisnienia w ukladzie chlodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz kwie 16, 2006 20:03

tak ale mu sie grzeje wiec gdyby pompa byla dobra to bylby obieg i by sie niegrzal(zakladajac sprawna chlodnice)same cisnienie od zwiekszenia objetosci plynu nie schlodzi silnika wiec cos z pompa musi miec



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz kwie 16, 2006 21:18

piotr2 pisze:tak ale mu sie grzeje wiec gdyby pompa byla dobra to bylby obieg i by sie niegrzal
Temperatura wrzenia wody przy kontakcie z atmosferą wynosi około 100st.Przy układzie zamkniętym około 120st.To jedna sprawa.A jak chłodnica jest nieszczelna to ciśnienie które powinno być ucieka.I może to jest powód problemów.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz kwie 16, 2006 21:35

tak ale majac sprawny uklad mozna golfa zagotowac latem.nie problem 120stopni uzyskac przy sprawnym technicznie chlodzeniu.mysle ze przyczyny moga byc rozne i nie mozna powiedziec ze to TO.moze byc pompa wodna do bani i dziurka ale czy dziurka spowoduje zmniejszenie temperatury wrzenia plynu przy sprawnej pompie?przecierz pompa caly czas by wypychala powietrze a nie wciagala powodujec zmiane temperatury wrzenia.



Awatar użytkownika
radek_GL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sty 27, 2006 23:09
Lokalizacja: Czarne
Kontakt:

Post autor: radek_GL » ndz kwie 16, 2006 21:35

bongo pisze:
piotr2 pisze:tak ale mu sie grzeje wiec gdyby pompa byla dobra to bylby obieg i by sie niegrzal
Temperatura wrzenia wody przy kontakcie z atmosferą wynosi około 100st.Przy układzie zamkniętym około 120st.To jedna sprawa.A jak chłodnica jest nieszczelna to ciśnienie które powinno być ucieka.I może to jest powód problemów.
U mnie ciśnienie znikło po wymianie uszczelki pod głowicą przed wymiana chyba było za duże bo tak zasysało korek że odkręcić było ciężko


VW Passat B3 1,8 AAM 1990r. 75 PS [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50898&postdays=0&postorder=asc&start=0][b]mój VWej[/b][/url] + Blitz BRC

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz kwie 16, 2006 23:47

piotr2 pisze:przecierz pompa caly czas by wypychala powietrze a nie wciagala powodujec zmiane temperatury wrzenia.
To se odkręć kolego korek od zbiorniczka wyrównawczego i przejedz sie 10 km.a zobaczysz co sie stanie.Nawet nie wykręcaj tylko popuść tak żeby był luzny...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 17, 2006 01:56

piotr2 pisze:ale czy dziurka spowoduje zmniejszenie temperatury wrzenia plynu przy sprawnej pompie?przecierz pompa caly czas by wypychala powietrze a nie wciagala powodujec zmiane temperatury wrzenia.
dziurka spowoduje stratę ciśnienia. Układ dlatego jest ciśnieniowy aby płyn nie gotował się. Jeśli nie będzie ciśnienia to płyn się zagotuje. Pompa nie ma tu nic do rzeczy. Popatrz na garnek z wodą - para ucieka , a woda mimo to się gotuje. Zagotowanie płynu może skutkować zapowietrzeniem się ukladu.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn kwie 17, 2006 09:09

Witam... co do braku cisnienia to gdyby to byla uszczelka pod glowica i przez nia to cisnienie uciekalo to gwarantuje wam ze w ciagu 15 min caly plyn zastapil by olej... wiec ten scenariusz bym odrzucil... pompa nie tworzy cisnienia tylko wymusza obieg wiec to tez nie to... o dziurze pod poziomem plynu tez nawet nie mysle bo caly plyn by wylecial w 5 minut... jedyna mozliwoscia jest nieszczelnosc korka lub jego gwintu i to bym radzil dokladnie sprawdzic :)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 17, 2006 09:38

KamilW pisze:o dziurze pod poziomem plynu tez nawet nie mysle bo caly plyn by wylecial w 5 minut...
a dziura nad poziomem płynu? Płyn nie wycieknie a ciśnienia nie będzie.Może jest jakaś niewielka dziurka którą trudno dostrzec?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 17, 2006 10:00

KamilW pisze:Witam... co do braku cisnienia to gdyby to byla uszczelka pod glowica i przez nia to cisnienie uciekalo to gwarantuje wam ze w ciagu 15 min caly plyn zastapil by olej... wiec ten scenariusz bym odrzucil... pompa nie tworzy cisnienia tylko wymusza obieg wiec to tez nie to... o dziurze pod poziomem plynu tez nawet nie mysle bo caly plyn by wylecial w 5 minut... jedyna mozliwoscia jest nieszczelnosc korka lub jego gwintu i to bym radzil dokladnie sprawdzic
na korku od zbiornika wyrównawczego są dwa zaworki do napowietrzania (woda się kurczy jak stygnie) i odpowietrzania (jak woda się nagrzewa to się rozszeża) układy chłodzenia, jeżeli maszuszkodzone zaworki do ciś. nie będzie, w celu spr. zaworków zaklej je taśmą i po rozgżaniu silnika otw. korek (ostrożnie bo może płynem chlapnąć), jeżeli jest ciś. to możesz wygotować korek w roztworze wody, octu i soli (powinno rozpuścić kamień) i spr. czy bedzie utrzymywać ciś. jeżeli nie to trzeba korek wymienić


:-k ...

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 17, 2006 10:02

misiek10111 pisze:na korku od zbiornika wyrównawczego są dwa zaworki do napowietrzania (woda się kurczy jak stygnie) i odpowietrzania (jak woda się nagrzewa to się rozszeża) układy chłodzenia, jeżeli maszuszkodzone zaworki do ciś. nie będzie, w celu spr. zaworków zaklej je taśmą i po rozgżaniu silnika otw. korek (ostrożnie bo może płynem chlapnąć), jeżeli jest ciś. to możesz wygotować korek w roztworze wody, octu i soli (powinno rozpuścić kamień) i spr. czy bedzie utrzymywać ciś. jeżeli nie to trzeba korek wymienić
Ale gość napisał, że kupił nowy korek, no chyba że jakis felerny łobuz

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2006 10:03 ]
djyankes, napisał



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 17, 2006 10:09

bodzio_j pisze:Ale gość napisał, że kupił nowy korek, no chyba że jakis felerny łobuz
włśnie tak może być test to wyjaśni


:-k ...

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn kwie 17, 2006 11:32

bodzio_j pisze:a dziura nad poziomem płynu? Płyn nie wycieknie a ciśnienia nie będzie.Może jest jakaś niewielka dziurka którą trudno dostrzec?
ale jedyne miejsce nad poziomem plynu jest w okolicach korka...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 17, 2006 11:35

KamilW pisze:ale jedyne miejsce nad poziomem plynu jest w okolicach korka...
w zasadzie tak, ale poziom płynu jest nieco poniżej góry zbiorniczka, a dziurka może sobie być z tyłu i nie widać. Złośliwość przedmiotów martwych nie ma granic.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn kwie 17, 2006 11:43

no w zasadzie tak... ale jesli jest to musi byc widoczny wyciek...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości