Wymieniony rozrząd bez zmiany pompy wody?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymieniony rozrząd bez zmiany pompy wody?
Witam,
W zakupionym autku Golf IV TDI PD ASZ (z niemcownii) była naklejka o wymianie rozrządu. Udało mi sie zdobyć numer do warsztatu, kóry to robił i potwierdzić to. Faktycznie rozrząd był wymieniany, ale pompa wody nie. Troche dziwny warsztat, który nie wymienia pompy przy wymianie rozrządu. No chyba, że właściciel nie chciał.
Teraz to troche nie pewny jest dla mnie ten warsztat.
To jak to jest - przy rozrządzie powinno wymieniac sie pompę czy jak jest ok to nie?
Myslałem, ze nie będę musiał wymieniac rozrządu (był wymieniany 15 tys temu, a wynikły inne koszty nie małe), ale teraz mnie martwi ta pompa.
Czy po 15 tyś da radę stwierdzić że pasek był wymieniony?
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i powiedział, ze kiedys miał taki przypadek (rozrząd wymieniony, pompa nie) i podczas jzdy szlakt ttrafił pompę i kapitalke silnika miał
Teraz to nie wiem co robic?
pozdr
W zakupionym autku Golf IV TDI PD ASZ (z niemcownii) była naklejka o wymianie rozrządu. Udało mi sie zdobyć numer do warsztatu, kóry to robił i potwierdzić to. Faktycznie rozrząd był wymieniany, ale pompa wody nie. Troche dziwny warsztat, który nie wymienia pompy przy wymianie rozrządu. No chyba, że właściciel nie chciał.
Teraz to troche nie pewny jest dla mnie ten warsztat.
To jak to jest - przy rozrządzie powinno wymieniac sie pompę czy jak jest ok to nie?
Myslałem, ze nie będę musiał wymieniac rozrządu (był wymieniany 15 tys temu, a wynikły inne koszty nie małe), ale teraz mnie martwi ta pompa.
Czy po 15 tyś da radę stwierdzić że pasek był wymieniony?
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i powiedział, ze kiedys miał taki przypadek (rozrząd wymieniony, pompa nie) i podczas jzdy szlakt ttrafił pompę i kapitalke silnika miał
Teraz to nie wiem co robic?
pozdr
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 22:01 przez krzysiekp, łącznie zmieniany 2 razy.
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Po pierwsze jakiego autka dotyczy problem. Model, silnik.
W MK III TDI tak jak masz w opisie nie było konieczności wymiany pompy wody, bo jest ona poza rozrządem.
Napędza ją osobny ,inny pasek i dlatego nigdy nie wymienia się jej przy okazji wymiany rozrządu.
W MKIV, MKV i MKVI natomiast pompa jest w rozrządzie i jest napędzana paskiem rozrządu dlatego bezwzględna wymiana pompy przy wymianie paska.
W MK III TDI tak jak masz w opisie nie było konieczności wymiany pompy wody, bo jest ona poza rozrządem.
Napędza ją osobny ,inny pasek i dlatego nigdy nie wymienia się jej przy okazji wymiany rozrządu.
W MKIV, MKV i MKVI natomiast pompa jest w rozrządzie i jest napędzana paskiem rozrządu dlatego bezwzględna wymiana pompy przy wymianie paska.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
VW zaleca pierwszą wymianę pompy wody przy około 180kkm więc co 2 wymianę rozrządu... po mojemu skoro tak mówią to czymś to jest uzasadnione i nie ma co szaleć z tą wymianą co 90kkm , ale to już jak kto woli. Jeśli mówicie, że pompę wymieniać razem z rozrządem czyli 2 razy szybciej to czemu nie wymieniacie też rozrządu 2 razy szybciej czyli po około 45kkm?
Witam,
kilka pytań
1. Przy wymianie rozrządu w Golf4 wymienia się:
- pasek
- rolke napinającą
- rolkę kierunkową
- pompę wody
w golfie 4 ASZ 130KM podobno któraś rolka jest jakaś gazowa czy coś w tym stylu?
2. jakie firmy produkujące te części najbardziej polecacie?
3. Czy na tych rolkach i pasku sa jakieś daty produkcji które pozwolą stwierdzić chociaż rok?
dzieki za pomoc i pozdrawiam
kilka pytań
1. Przy wymianie rozrządu w Golf4 wymienia się:
- pasek
- rolke napinającą
- rolkę kierunkową
- pompę wody
w golfie 4 ASZ 130KM podobno któraś rolka jest jakaś gazowa czy coś w tym stylu?
2. jakie firmy produkujące te części najbardziej polecacie?
3. Czy na tych rolkach i pasku sa jakieś daty produkcji które pozwolą stwierdzić chociaż rok?
dzieki za pomoc i pozdrawiam
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Jeżeli pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu to wymienia się ją za każdym razem.Jeżeli serwis zaleca wymiane pompy co drugi raz to trzeba pamiętać że dotyczy to oryginalnych części sygnowanych logiem producenta,a nie zamienników co do których nie mamy pewności.W silnikach na pompowtryskach ciężko jest ustalić przebieg paska rozrządu i nawet po 80000 km wygląda całkiem dobrze(prędzej możemy to ustalić po szumiących rolkach).Pewnie ta pompa,którą masz wytrzyma do następnej wymiany.Tylko po co sie stresować,lepiej wymienić i cieszyć się z jazdy autkiem.
Polecam pasek Contitecha oraz pompe i rolki Ruville.
Polecam pasek Contitecha oraz pompe i rolki Ruville.
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 00:16 przez robciovw, łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Hydrauliczny tłumik drgań przy głównej rolce napinającej > wymaga on umiejętnego napięcia.krzysiekp pisze:w golfie 4 ASZ 130KM podobno któraś rolka jest jakaś gazowa czy coś w tym stylu?
Czasami wypada go tak samo zmienić.
Przed zakupem rozrządu warto sprawdzić jak to wygląda > bo były 2 rodzaje tych silniczków > jest także wersja z napinaczem mechanicznym.
Oraz dokładne ustawianie rozrządu > nie na markera.mettenos pisze: czyli dbanie o regularne wymiany podzespołów
W VP grupa 004 pola 2 i 3 > grupa 000 pola 1 i 2.
W PD grupa 004.
W przypadku ASZ-a lub AJM-a warto się zainteresować rolą 3 śrubek fasolkowych na kole pasowym wałka rozrządu.
Niedbałe ustawienie rozrządu > bez odpowiedniej wiedzy > wykończy szarpnięciami nie tylko paski ale i ukróci życie całego napędu bocznego silnika.
Zależy co ile kilometrów wymieniasz rozrząd. Jak co 90 tyś to pompę możesz sobie darować i wymieniać co 2-gi rozrząd. Spokojnie wytrzyma (u mnie co 350 tys km )krzysiekp pisze:1. Przy wymianie rozrządu w Golf4 wymienia się:
- pasek
- rolke napinającą
- rolkę kierunkową
- pompę wody
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 116 gości