+12V z zapłonu, a radio - skąd pociągnąć?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

+12V z zapłonu, a radio - skąd pociągnąć?

Post autor: Kowal_ » pn maja 31, 2010 17:30

Witam.

Moje radio to Alpine CDE-102Ri. Niestety kiedy jest podłączone pod stałe zasilanie powoduje, że pobór prądu wynosi 0,12A podczas gdy jak je odłączę to spada do 0,02A - czyli tak jak powinno być.

Szukając po tematach oraz po konsultacji z jednym użytkownikiem postanowiłem podłączyć je tak żeby +12V dostawało tylko po przekręceniu kluczyka - zacząłem szukać czerwono brązowego przewodu, który powinien być fabrycznie i za to odpowiadać. Niestety począwszy od kostki iso dotarłem aż do skrzynki bezpieczników bez rezultatu. Widocznie fachmeny, które robiły instalację (a była robiona przez poprzedniego właściciela w jakimś zakładzie) się tego kabla pozbyli, zjedli etc. :crazy:

Znalazłem natomiast, jak dobrze pamiętam żółto czarny przewód, który jest przy stacyjce jak i również przy przełączniku świateł (zapewne odpowiada za podświetlenie przycisku). Napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka.

Czy mogę bezpiecznie podłączyć pod ten przewód radio?

Samo radio, bez głośników bo te są zasilane 2 wzmacniaczami.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pn maja 31, 2010 17:36

coś z tym radiem masz nie tak skoro pobiera prąd lub masz skopaną instalację. Do radia dochodzi +12V stałe z akumulatora i +12V po włożeniu/przekręceniu kluczyka zależy jak kto woli


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pn maja 31, 2010 17:41

RasPL, poczytałem i to jest przypadłość dość sporej części Alpineów, że przy stałym zasilaniu ciągną sobie prąd.
RasPL pisze:Do radia dochodzi +12V stałe z akumulatora i +12V po włożeniu/przekręceniu kluczyka
jak pisałem wyżej fachmeny co robiły instalacje chyba się drugiego +12V pozbyli bo zlokalizować nie umiem. Napięcie do czerwonego i do żółtego z kostki ISO idzie z jednego kabla na którym jest napięcie stałe +12V.

Dlatego potrzebuję się dowiedzieć skąd mogę bezpiecznie wziąć +12V po przekręceniu kluczyka.

Myślałem jeszcze o zwykłym przekaźniku który by puszczal ten prąd który jest teraz pociągnięty po sygnale z kabla żółto-czarnego.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 31, 2010 18:18

Kowal_ pisze:Myślałem jeszcze o zwykłym przekaźniku który by puszczal ten prąd który jest teraz pociągnięty po sygnale z kabla żółto-czarnego.
dla swietego spokoju..
teraz -jesli nie bedziesz mial plus na stale bedziesz caly czas resetowal radio,tzn wszystkie ustawienia bedzie gubil za kazdym razem.nie ma podczymania pamieci



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pn maja 31, 2010 18:33

duber pisze:jesli nie bedziesz mial plus na stale
Dla żółtego - czyli podtrzymania pamięci zostawię stały plus tak jak jest teraz, natomiast zasilanie radia puszczę przez przekaźnik.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 31, 2010 18:36

Kowal_ pisze:Dla żółtego - czyli podtrzymania pamięci zostawię
to ok.ale sprawdzales co tyle prądu ciagnie?pamiec czy calość?
przekaznik kosztuje pare zloty wiec lepiej go dac jak....



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pn maja 31, 2010 19:25

duber, poszedłem jeszcze raz zmierzyć ten pobór przy radiu i zgłupiałem!

Byłem pewien, że to +12V w czerwonym ciągnie te 0,12A, a tu jednym słowem du... 0,12A idzie po żółtym, jak włączę radio wzrasta do 0,71A - na czerwonym w ogóle miernik nie pokazuje poboru prądu, ale bez czerwonego radio nie odpala - prąd dla obu (czerwonego i żółtego) idzie z z tego samego przewodu i paradoksalnie w przejściówce Alpine żołty przewód jest 2x grubszy, a niby to tylko podtrzymanie pamięci (wg instrukcji również).

Jednym słowem jeden wielki zonk :(

Wieczorem wystosuję odpowiedniego maila do Alpine i do oficjalnego dystrybutora (Horn) co oni na ten temat myślą, przecież padanie w 3 dni przez radio nowego akumulatora nie jest normalne.
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 19:26 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 31, 2010 19:49

Kowal_ pisze: 0,12A idzie po żółtym
tak tez myslalem :bigok: juz spotkalem sie z takimi radiami gdzie wydoiły aku po weekendzie stania (z wyciągnietym panelem)



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pn maja 31, 2010 19:52

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1433626-0.html ten temat mi wszystko rozjaśnił.

Doszedlem już do tego i sprawdziłem miernikiem.

Więc tak - Alpine nie może mieć stałego do podtrzymania pamięci z jednocześnie stałym +12V na czerwonym bo będzie wyłączone pobierać 0,12A. Jak nie będzie na czerwonym napięcia nie będzie takiego poboru, a pamięć będzie trzymać. Jednocześnie czerwony jest tylko kablem sygnałowym, nie płynie nim żaden większym prąd. Jutro podłączam prosto do stacyjki. To na tyle ;)
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 19:55 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 31, 2010 20:09

Kowal_ pisze:czerwony jest tylko kablem sygnałowym
czyli cały pobór idzie żółtym hmmm



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pn maja 31, 2010 20:24

duber pisze:czyli cały pobór idzie żółtym hmmm
Tak. Po podłączeniu na moment się pojawia pobór 0,01A po czym włączanie/wylączanie radia nie wywołuje żadnej reakcji na mierniku, natomiast na żółtym jak najbardziej pobór się zmienia.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » wt cze 01, 2010 16:42

odwrotne radio :helm: ale już wszystko wiesz i albowiem wepnij te przewody jak pan B przykazał czyli w skrzynkę bezpieczników w odpowiednie miejsca bo będziesz kolejnym który przeprowadził rzeźbę :bajer:

np. Q/04 się nadaje tam pojawia się prąd po przekręceniu stacyjki i fabrycznie tam idzie przewód z radia który podaje prąd po przekręceniu stacyjki


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 59 gości