Jakie objawy padniętej uszczelki pod głowicą?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie objawy padniętej uszczelki pod głowicą?
Witam,
Nieznacznie ubywa płyn chłodniczy? Mechanior powiedział, ze wąż jest za twardy i pewnie puszcza uszczelka pod głowcą - robi się duże cisnienie w wężach. Polecił mi sprawdzenie jakims tam urządzeniem do badania spalin w płynie chłodniczym. To jest jakaś pompka, w której jest jakis płyn. Odkręcamy nakretke od zbiorniczka wyrównawczego i tam przykładamy to urządzenie. I pomujemy. Gdy są spaliny to zaraz powinien ten płyn zmienic kolor. Byłem w Jetroniku i sprawdziem - jakies tam spaliny są ale bardzo mało bo pompował i pompował, a kolor nieznacznie sie zmienił. Osoba, która mi to robiła powiedziała, że przy takiej ilosci spalin nie 100% pewności czy to uszczelka czy może układ gdzies zaciąga przez jakąś nieszczelność. Czyli nie ma 100% pewności.
Czy twarde węże sa tylko objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą czy coś innego może to powodować.
Jak po jeździe odkręce nakrętke ze zbiorniczka wyrównawczego to powietrze syczy ale to chyba normal po jeździe. Powietrze wyjdzie i wąż miękki.
pozdr
Nieznacznie ubywa płyn chłodniczy? Mechanior powiedział, ze wąż jest za twardy i pewnie puszcza uszczelka pod głowcą - robi się duże cisnienie w wężach. Polecił mi sprawdzenie jakims tam urządzeniem do badania spalin w płynie chłodniczym. To jest jakaś pompka, w której jest jakis płyn. Odkręcamy nakretke od zbiorniczka wyrównawczego i tam przykładamy to urządzenie. I pomujemy. Gdy są spaliny to zaraz powinien ten płyn zmienic kolor. Byłem w Jetroniku i sprawdziem - jakies tam spaliny są ale bardzo mało bo pompował i pompował, a kolor nieznacznie sie zmienił. Osoba, która mi to robiła powiedziała, że przy takiej ilosci spalin nie 100% pewności czy to uszczelka czy może układ gdzies zaciąga przez jakąś nieszczelność. Czyli nie ma 100% pewności.
Czy twarde węże sa tylko objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą czy coś innego może to powodować.
Jak po jeździe odkręce nakrętke ze zbiorniczka wyrównawczego to powietrze syczy ale to chyba normal po jeździe. Powietrze wyjdzie i wąż miękki.
pozdr
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Czym to stwierdził,rękoma?Czy są jakiekolwiek inne niepokojące objawy?Bo jeśli nie,to nie zawracałbym sobie głowy.krzysiekp pisze:Mechanior powiedział, ze wąż jest za twardy i pewnie puszcza uszczelka pod głowcą
Hmmm,z tym nie do końca bym się zgodził,1,6 bara to już jest całkiem pokazne ciśnienie.Oczywiście delikatnie się ugną,ale nie da rady ścisnąć tak jak na zimnym silniku.Michaś_1977 pisze:ale wtedy węże da się spokojnie ścisnąć dłonią
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
ja miałem to samo, upg, dla pewności zrób tak, zanim auto osiągnie 70*C przyspiesz pare razy z nogą w podłodze, przykładowo na 3 biegu z 3 razy do 4000obr, zatrzymaj sie, nie gaś silnika, odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego. jak wywali płyn to uszczelka pod głowicą
[ Dodano: Pon 31 Maj, 2010 ]
[ Dodano: Pon 31 Maj, 2010 ]
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0
[ Dodano: Pon 31 Maj, 2010 ]
upg albo korek od zbiorniczka (ja wymieniałem 3 razy zanim dopuściłem do siebie myśl że to upg)krzysiekp pisze:Czy twarde węże sa tylko objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą czy coś innego może to powodować.
[ Dodano: Pon 31 Maj, 2010 ]
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0
Do napisania tego postu skłoniły mnie obserwacje poczynione podczas napraw silników 1,9 TDi PD, jak i ich poprzedników, tych zasilanych pompami wtryskowymi "VP". Liczna grupa klientów uskarża się na podobne dolegliwości swoich motorków, a mianowicie; puchnące gumowe węże układu chłodzenia i znikająca, nie wiedzieć gdzie, ciecz chłodząca. Na nic zdają się dolewki płynu, wymiany korków zbiornika wyrównawczego, podmiany termostatów i "odczynianie egzorcyzmów". Płyn chłodzący jak ubywał, tak ubywa, jednak silnik nie grzeje się i nie zanika obieg w nagrzewnicy. Jednak dokładna obserwacja zbiorniczka wyrównawczego, a dokładniej mówiąc, górnej rurki powrotu z małego obiegu, wskazuje na przedostawanie się do układu chłodzenia, ciśnienia z cylindrów. Niekiedy
ciecz chłodząca ma wyraźny zapach spalin, ale nie zawsze. Natomiast zawsze z górnego krućca wypływa płyn z bombelkami gazu. To jednoznaczny sygnał by zdemontować głowicę.
płyn mi ubywał troche i po tym stwierdził
poza tym byłem dzisiaj na sprawdzeniu zawartosci spalin w zbiorniczku i wyszło, że sa ale bardzo mała zawartość i nie ma pewności 100% czy to przez uszczelkę bo moze być jakaś nieszczelność w układzie
no ale postałem dzisiaj w korkach, a ze miałem podłaczonego vag-a to miałem podgląd na temp z kompa
na zegarku było 90 a komp pokazywał 95 w korkach
nie za duzo?
korki sie skończyły, ruszyłem i po ok. 1 minucie zaobserwowałem, że na chwilę temp. wzrosła do 100 stopnii
zatrzymałem sie, otworzyłem maskę, wiatrak się nie kręcił, temp spadła do 94
zobaczyłem, że płyn troche wyrzuciło przez zbiorniczek wyrównawczy
czyli co jest nie tak?
pozdr
poza tym byłem dzisiaj na sprawdzeniu zawartosci spalin w zbiorniczku i wyszło, że sa ale bardzo mała zawartość i nie ma pewności 100% czy to przez uszczelkę bo moze być jakaś nieszczelność w układzie
no ale postałem dzisiaj w korkach, a ze miałem podłaczonego vag-a to miałem podgląd na temp z kompa
na zegarku było 90 a komp pokazywał 95 w korkach
nie za duzo?
korki sie skończyły, ruszyłem i po ok. 1 minucie zaobserwowałem, że na chwilę temp. wzrosła do 100 stopnii
zatrzymałem sie, otworzyłem maskę, wiatrak się nie kręcił, temp spadła do 94
zobaczyłem, że płyn troche wyrzuciło przez zbiorniczek wyrównawczy
czyli co jest nie tak?
pozdr
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak,zgadza się,źle się wyraziłem...chodziło mi o to,że spokojnie można je ugiąć nieco,tak jak piszesz.Wiadomo,że nie da rady ścisnąć całkowicie ...bongo pisze:Michaś_1977 napisał/a:
ale wtedy węże da się spokojnie ścisnąć dłonią
Hmmm,z tym nie do końca bym się zgodził,1,6 bara to już jest całkiem pokazne ciśnienie.
Natomiast jak komprecha wali w układ,to ciężko choć tyle ugiąć.
krzysiekp, sprawdź przy jakiej temperaturze włącza się wentylator.Może czujnik w chłodnicy jest zepsuty i za późno włącza.
Dokładnie tak ale jeszcze żeby się upewnić sprawdz czy mie smierdzi spalinami na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym ,albo jeszcze lepiej podłącz przyrząd do układu na zimnym wtedy jest większa pewność czy to uszczelka czy niesprawdź przy jakiej temperaturze włącza się wentylator.Może czujnik w chłodnicy jest zepsuty i za późno włącza.
robiłem badanie na zawartość spalin w płynie chłodniczym i wyszły ale bardzo znikome (płyn w urzadzeniu badawczym minimalnie zmienił kolor)jbs-78 pisze:Dokładnie tak ale jeszcze żeby się upewnić sprawdz czy mie smierdzi spalinami na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym ,albo jeszcze lepiej podłącz przyrząd do układu na zimnym wtedy jest większa pewność czy to uszczelka czy niesprawdź przy jakiej temperaturze włącza się wentylator.Może czujnik w chłodnicy jest zepsuty i za późno włącza.
co do wentylatorów to włączają się przy 95 stopniach (według temp przez vag-a)' więc jakim sposobem doszło do 100 stopni wczoraj
co do płynu to musiałem po wczorajszym incydencie w korkach dolać ok. 0.7 l
pozdr
Ostatnio zmieniony wt cze 01, 2010 14:32 przez krzysiekp, łącznie zmieniany 1 raz.
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
co to znaczy zepsuty korek od zbiorniczka?perki pisze:uciekajacy plyn ze zbiornika to nie tylko uszcelka , a moze tez byc pompa wody , pekenity , zapchany wezyk , zepsuty korek od zbiorniczka itp
który wężyk i jak to sprawdzić?
pompa wody tzn.?
pozdr
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
jak jest zbyt duze cisnienie to zadaniem korka jest upuscic to cisnienie , jezeli jest zepsuty to moze wywalac razem z poweitrzem plynkrzysiekp pisze:co to znaczy zepsuty korek od zbiorniczka?perki pisze:uciekajacy plyn ze zbiornika to nie tylko uszcelka , a moze tez byc pompa wody , pekenity , zapchany wezyk , zepsuty korek od zbiorniczka itp
który wężyk i jak to sprawdzić?
pompa wody tzn.?
pozdr
pompa wody to ta co sie wymienia z rozrzadem * koledze uciekal caly zbiornik w 1 dzien * i mial walnieta pompe wody , potem uciekalo mu minimalnie wymienil korek od zbiorniczka i juz jest OK
od zbiorniczka idzie taki cienki wezyk , na dole gdzie go sie wciska jest mala dziorka z boku - mozna ja max wiertelkiem fi3 powiekszyc ( jezeli po zdjeciu tego wezyka i dodaniu gazu nie tryska z niego plyn )
ale najpierw jedziesz do fachowcow ktorzy sprzetem moga sprawdzic czy nie dostaje sie plyn do silnika oraz w druga strone . wklada takie cos i ma odczyty
jezeli dostaje sie plyn do silnika to podnosi sie poziom oleju w silniku ( gdyz miesza sie z plynem ) moze zaczac kopcic ( nie pamietam na jaki kolor) oraz na korku znajduje sie bialy osad
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości