Problem ze sprzęgłem mk2 1.6 TD 1V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze sprzęgłem mk2 1.6 TD 1V
Witam, mam chyba jakiś problem ze sprzęgłem w moim Golferze przy odpalonym silniku słychać jakieś szumienie, czasami metaliczne dżwięki spod maski, a gdy wcisnę sprzęgło to wszystko ustaje... co to może być? czy sprzęgło już do wymiany??
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Łożyska głównego wałka w skrzyni , szukaj nowej skrzyni powoli
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nie grandi,to nie ma związku z wciśnięciem pedału,prędzej to co kolega wyżej pisze z tym,że jak tłumik drgań,to po wciśnięciu pedału też by się tłukło,a nawet bardziej,bo tarcza luźno się kręci.Stawiam na łożysko dociskowe.grandi pisze:Łożyska głównego wałka w skrzyni , szukaj nowej skrzyni powoli
W tych skrzyniach to łożysko pracuje w oleju.sajlos pisze:suche lozysko oporowe.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Tu się mylisz , wyciągnąłem skrzynie rozebrałem pomalutku z kolegą , okazło się że łożyska miały wżery na kulkach i na głównym wałku było słychać tak samo łożysko 3 5 biegu , tak to ok po wymianie łożysk , łożysko pracuje w oleju , ale ludzie nie mylcie pojęć to jest łożysko wyciskowe nie oporowe , oporowe jest zupełnie gdzie indziej i nie w tej skrzyni i pracuje jak wciska się sprzegło a tu jest napisane że jak wciska to jest cisza . Ktoś kiedyś napisał łożysko oporowe i tak każdy powtarzaMichaś_1977 pisze:grandi napisał/a:
Łożyska głównego wałka w skrzyni , szukaj nowej skrzyni powoli
Nie grandi,to nie ma związku z wciśnięciem pedału,prędzej to co kolega wyżej pisze z tym,że jak tłumik drgań,to po wciśnięciu pedału też by się tłukło,a nawet bardziej,bo tarcza luźno się kręci.Stawiam na łożysko dociskowe.
sajlos napisał/a:
suche lozysko oporowe.
W tych skrzyniach to łożysko pracuje w oleju.
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 16:39 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Spójrz do góry czy tak napisałem ...grandi pisze:Ktoś kiedyś napisał łożysko oporowe i tak każdy powtarza
Zwyczajny zbieg okoliczności.Ja kiedyś zmieniłem łożysko dociskowe i grzechotanie znikło.Poza tym grandi, sorry,ale z tym:grandi pisze:okazło się że łożyska miały wżery na kulkach i na głównym wałku było słychać tak samo łożysko 3 5 biegu , tak to ok po wymianie łożysk
to chyba troche zalewasz,bo jeśli piszesz o łożyskach skrzyń 020,to koszt takich łożysk wynosi 1380zł.grandi pisze:ok po wymianie łożysk
Nadmieniam,że temat prześledziłem dokładnie.Skrzynię miałem rozebraną w mak i chciałem zmieniać.Kolega z zaprzyjaźnionego sklepu sprawdził mi,że nie występują w zamiennikach-tylko serwis i ceny j/w,wiec skrzynię buch do pudła i na szrot po następną za 200zeta.
Chyba,że założyliście używane z innej skrzyni...
Zgadza się,bo właśnie to łożysko jak jest wyjechane do granic możliwości i śruty się ścigają,to grzechocze.Natomiast po wciśnięciu pedału jest ono ściśnięte i jest cisza.Prostegrandi pisze:tu jest napisane że jak wciska to jest cisza
Pozdro
U mnie też były takie objawy i pewnego pięknego dnia tarcza się po prostu rozleciała w drobny mak
A co do weryfikacji łożysk,przy wymianie i tok trzeba skrzynię zrzucać,więc chyba prościej jest najpierw skontrolować stan sprzęgła.
A co do weryfikacji łożysk,przy wymianie i tok trzeba skrzynię zrzucać,więc chyba prościej jest najpierw skontrolować stan sprzęgła.
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 18:23 przez bongo, łącznie zmieniany 1 raz.
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
ja mialem taki metaliczny odglosc gdy dekielek od skrzyni biegow ktory jest obok przerdzewial i wyszedl olej ze skrzyni. sprawdzilem naprawilem dolalem oleju przestalo szumiec i wszystko ok.wiec moze sprawdz poziom oleju w skrzyni?
SPRZEDAM
silnik 1,6td JR+skrzynia5 biegowa w bdb stanie ,po remontach wiecj info gg 9415016
silnik 1,6td JR+skrzynia5 biegowa w bdb stanie ,po remontach wiecj info gg 9415016
U mnie po wymianie skrzyni jakby ucichło to stukanie ale teraz (jakiś rok po wymianie, zarówno skrzyni jak i płynów) zaczęło znów stukać, tak samo jak poprzednio. Przez to mam dylemat czy to nowa/używana skrzynia zaczyna się sypać (w poprzedniej przy tym dźwięku padła mi "piątka") czy to sprzęgło,docisk, łożysko..? źle zrobiłem, że nie wymieniłem od razu sprzęgła przy wymianie skrzyni to bym wiedział na 100% czy to sprzęgło czy skrzynia ale za niedługo będę wymieniał i sie okaże to napiszę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości