Golf V 1.9 TDI biegi oraz sprzęgło

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mirek_miro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
Lokalizacja: podkarpackie

Golf V 1.9 TDI biegi oraz sprzęgło

Post autor: mirek_miro » czw maja 27, 2010 23:01

witam

Mam problem. Kupiłem niedawno Golfa V i czasami mam problem z wbiciem biegów. R,1,2,5 chodzą dobrze jednak na 3 i 4 są problemy. Czasami dobrze bieg nie wejdzie. Nie wystakuje tylko poprostu nie wejdzie porządany bieg. Zauważyłem, że jak szarpne silniej to dobrze wskoczy. Aha i taka sytuacja występuje sporadycznie. Czy to jest spowodowane?

I zastanawia mnie sprzęgło. Strasznie nisko bierze i na początku jest luz okolo 3cm.

Nie wiem czy to poprostu specyfika VW czy cos jest nie tak. Aha i w którym momencie jest najlepiej zmieniać bieg? Chodzi mi o obroty. Bo czytałem na forum, ze za wczesne zmienianie biegów tez jest nie dobre bo 2mas dostaje po dupie. Prawda to?

Samochód ma oryginalny przebieg 250tys.

z góry dzieki



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw maja 27, 2010 23:36

mirek_miro, sprzęgło w Mk5 z reguły bierze bardzo nisko więc nic w tym dziwnego, co do źle wchodzących biegów to najprawdopodobniej padający konik/wybierak biegów - ten zamontowany bezpośrednio na skrzyni biegów, znam kilka przypadków w Mk5 (w tym i swój) gdzie właśnie ten element powodował taką przypadłość, są tam takie kule które niestety dosyć szybko się wyrabiają, koszt nowego w ASO to około 500 zł,na alledrogo pewnie taniej ale towar raczej deficytoway jeżeli chodzi o nowy nieużywany

[ Dodano: Czw 27 Maj, 2010 ]
mirek_miro pisze: Samochód ma oryginalny przebieg 250tys.
tym bardziej stawiam na wybierak, można to łatwo sprawdzić - trzeba zdjąć linki z wybieraka i "ręcznie" zmieniać nim biegi wtedy łatwo zauważysz że jeśli biegi nie wchodzą do jego wina, dobrtze jest go również wyjąć - można naocznie zauważyć że jest wyrobiony - miałem identycznie kilka lat temu przy przebiegu 150 tyś km



kuba94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw sty 21, 2010 12:38
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: kuba94 » pt maja 28, 2010 08:59

,,mettenos' masz może numer serwisowy z ETKA tego ustrojstwa u mnie podobnie się zaczyna już dziać .



mirek_miro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: mirek_miro » pt maja 28, 2010 20:45

OK, dzieki, sprawdze to tylko mozecie mi powiedzieć jak tam się do niego dostać? Jak się demontuje poszczególnie elementy aby dobrać się do wybieraka?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt maja 28, 2010 21:40

mirek_miro pisze:OK, dzieki, sprawdze to tylko mozecie mi powiedzieć jak tam się do niego dostać? Jak się demontuje poszczególnie elementy aby dobrać się do wybieraka?
demontujesz filtr powietrza razem z całą obudową i masz wybierak przed oczami - jest bezpośrednio na skrzyni biegów

ps. niestety nie mam ETKI i nie wiem jaki jest numer katalogowy



mirek_miro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: mirek_miro » pt maja 28, 2010 21:47

OK a czy macie tutaj na forum jakieś serwisówki do Golfa V? Coś z stylu Sam naprawiam Golfa V.



kuba94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw sty 21, 2010 12:38
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: kuba94 » pt maja 28, 2010 23:08

,,mettenos' - czy to na wybieraku jest ta dźwignia zwrotna ,czy dźwignia przełaczająca bo obie są zaczepione za końcówki wybieraka ?
mettenos my się znamy z widzenia zaprzyjaźnionego fora jak się nie mylę
miro_mirek jest książka pt ,,sam naprawiam samochod volkswagen golf v,golf plus,jetta touran" no i oczywiście kopalnia wiedzy ETKA i zaprzyjaźnione fora i koledzy



mirek_miro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: mirek_miro » ndz maja 30, 2010 16:53

kuba94, Otto chodzi?

Obrazek

Mam problem bo nie mogę się dobrać do tego wybieraka. Dolna część filtra powietrza jest chyba nie do wymontowania. Jest to przymontowane na stałe na takich gumach.
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 16:59 przez mirek_miro, łącznie zmieniany 1 raz.



kuba94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw sty 21, 2010 12:38
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: kuba94 » ndz maja 30, 2010 23:22

Mi się zdaje że to chyba to 1k0 711 046 M albo to 1K0 711 203 G widze że masz ETKE to znajdziesz . Ale ja tego nie robiłem dla tego zadałem wj. czy to na pewno to?



hudy85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 20:07
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: hudy85 » pn maja 31, 2010 00:43

Panowie ,mam pytanie ,czy oprocz pompy sprzegla ,cos jeszcze ma wplyw na cisnienie plynu idacego do wysprzeglika?
Mam dziwny problem z wysprzeglaniem ,jakby rozlaczalo naped z opoznieniem. Sprzeglo i hydraulika nowe. Przed wymiana bylo to samo + odczuwalne tarcie na drazku ,gdzie pomogla regulacja wybierakow.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt cze 01, 2010 23:09

mirek_miro pisze: Jest to przymontowane na stałe na takich gumach.
trzeba użyć siły i wyszarpnąć całą obudowę z zaczepów gumowych



mirek_miro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw mar 25, 2010 08:17
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: mirek_miro » pt cze 11, 2010 15:08

OK sprawdziłem i wydaje się, ze to własnie wybierak będzie wadliwy. Dość duże są tam luzy. Mechanik tez stawia na wybierak. I teraz tak: nowy wbierak 530zł... znalazłem skrzynie w moim miescie (całą) za 800zł :D Narazie bede szukał moze używanej częsci, chyba ze mozna ten wybierak jakoś zregenerowac?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt cze 11, 2010 22:27

mirek_miro pisze: chyba ze mozna ten wybierak jakoś zregenerowac?
znając jego budowę w piątce to mało prawdopodobne



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości