jak sprawdzic czy to zawory czy panewka??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jak sprawdzic czy to zawory czy panewka??
siemka.
ostatnio po odpaleniu slychac stukanie w silniku. w miare rozgrzewania sie temp silnika stukanie cichnie, ale nie całkowicie, przy temp 90 st dalej delikatnie slychac pukanie. na wraz ze wzrostem obrotów czestotliwosc zwieksza sie. jak sprawdzic czy to zawory czy panewka??
ostatnio po odpaleniu slychac stukanie w silniku. w miare rozgrzewania sie temp silnika stukanie cichnie, ale nie całkowicie, przy temp 90 st dalej delikatnie slychac pukanie. na wraz ze wzrostem obrotów czestotliwosc zwieksza sie. jak sprawdzic czy to zawory czy panewka??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
panewki czy sworznie tłoków robią sie głośne przy dodawaniu gazu, zwłaszcza nagle z niskich obrotów pod obciazeniem ( na zbyt wysokim biegu w stosunku do prędkości)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Raczej średnio, nadmierny luz na panewkach nie ma bezpośredniego wpływu na kompresję. Co prawda w takim silniku nie spodziewałbym się kompresji jak z fabryki ale nie można przez to zbytnio orzec. DObry mechanik powie Ci co wali.orson06 pisze:a mozna jeszcze jakos sprawdzic-tzn np mierzac sprezenie w silniku lub jakis inny sposób??
Koszty trudno ocenić, zwłaszcza robociznę bo tu dużo zależy od warsztatu, z resztą można takie spotkać co nie chcą w takie rzeczy się bawić. Dużo zależy też od ogólnego stanu silnika. Jeśli będzie trzeba pojechać kapitalkę to znacznie wzrośnie, niektórzy robią tzw szwedzki remont, wymiana panewek i tyle. Trzebaby sprawdzić kompresję przy okazji, jak mechanik wybebeszy wał okaże się jak wygląda, czy konieczny szlif itd. Ogólnie tanio nie będzie. Jeśli natomiast to hydropopychacze to koszt będzie znacznie niższy.
to juz chyba lepiej nowy silnik??a wymiana samych panewek nie jeste najlepszym rozwiazaniem??
[ Dodano: 31 Maj 2010 20:40 ]
a wymiana samych panewek cos da?? w sumie jak narazie oleju nie bierze. chodzi ładnie (oprocz tego delikatnego tykania) ładnie sie zbiera odpala od pierwszego itd. to mozna wtedy tylko panewki wymienic?i jaki kostz do AEX-a??
[ Dodano: 02 Cze 2010 21:44 ]
siemka. dzis w koncu po wymianie zlaczki tlumika moglem spokojnie posluchac tego odglosu. i tak:
powyzej 2000 obrotów nie slysze tego, na zimnym slychac mocniej natomiast na cieplym juz mniej, mechanik ktory robil zlaczke mowi ze wlasnie to moze byc popychacz bo jak gazowal to cichlo natomiast na biegu jalowym i tak do 1900 obrotow slychac.
i jeszcze robilem tak ze na 5 biegu przy predkosci 50 km wciskalem gaz i nie slyszalem zeby bylo mocniej niz zawsze.
wiec jak sadzicie po objawach??
[ Dodano: 31 Maj 2010 20:40 ]
a wymiana samych panewek cos da?? w sumie jak narazie oleju nie bierze. chodzi ładnie (oprocz tego delikatnego tykania) ładnie sie zbiera odpala od pierwszego itd. to mozna wtedy tylko panewki wymienic?i jaki kostz do AEX-a??
[ Dodano: 02 Cze 2010 21:44 ]
siemka. dzis w koncu po wymianie zlaczki tlumika moglem spokojnie posluchac tego odglosu. i tak:
powyzej 2000 obrotów nie slysze tego, na zimnym slychac mocniej natomiast na cieplym juz mniej, mechanik ktory robil zlaczke mowi ze wlasnie to moze byc popychacz bo jak gazowal to cichlo natomiast na biegu jalowym i tak do 1900 obrotow slychac.
i jeszcze robilem tak ze na 5 biegu przy predkosci 50 km wciskalem gaz i nie slyszalem zeby bylo mocniej niz zawsze.
wiec jak sadzicie po objawach??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 234 gości