Drgania na niskich obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

markhattan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw paź 22, 2009 01:08
Lokalizacja: WWA

Drgania na niskich obrotach

Post autor: markhattan » sob maja 29, 2010 23:46

Witam,
od jakiegoś czasu na niskich obrotach ( podczas postoju) czuć w samochodzie drganie. Może i to częsta przypadłość diesli ale w moim nie występowała. Wystarczy lekko dodać gazu, nawet na luzie i drganie znika( zresztą występuje nie zawsze). Nie mam bladego pojęcia co to może być:) Pozdrawiam



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz maja 30, 2010 16:35

dwumas, poduszki silnika.. i pewnie jeszcze kilka innych przyczyn może być.
Powiedz jeszcze jaki masz silnik dokładnie w golfiku.. bo takie drgania to częsta przypadłość np. ASZ-tów. W moim właśnie też to występuje.



markhattan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw paź 22, 2009 01:08
Lokalizacja: WWA

Post autor: markhattan » ndz maja 30, 2010 17:31

AJM



fan volkswagena
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: Tczew

Post autor: fan volkswagena » ndz maja 30, 2010 19:03

witam szanownych kolegów tak sie składa że u mnie też wystepują takie drgania. To DWUMASOWE HOLERSTWO już wymieniłem ( 1200 zł) drgania dalej sa ale juz nie w tym stopniu tyle że wczesniej w tych okolicach gdzie to ustrojstwo sie znajduje było słychac jakby krasnoludek stukał młoteczkiem heh teraz jest ok co do drgań które jeszcze wystepuja to u mnie wydaje mi sie że to poducha od strony skrzyn biegów chyba wylatała sie wymienie to sie zobaczy bo jak cisne na silnik to stoi w miejscu a może jakiś wtrysk pier.....li?



krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » ndz maja 30, 2010 19:56

witam,
te stukania to było słychać cały czas? podczas jazdy też? przy wciśnietym sprzęgle też? jak auto zagrzane to też było słuchać czy tylko na zimnym? a drgania na biegu jałowym bardzo odczuwalne?

ja mam troche dziwny objaw u siebie (golf4 ASZ) - jak auto zimne to słychać te "krasnoludki z młotkami", ale jak wcisnę sprzęgło to przestaje stukać
jak auto sie zagrzeje to cisza - nie słychac stukania
na biegu jałowym silnik chodzi ok i nie ma drgań
nie wiem co to
jedni mówią, że to dwumas, drudzy, że łożysko oporowe
inni żebym jeździł do czas aż zacznie drgać albo będą problemy przy zmianie biegów
tylko, że mnie to stukanie wkurza

a wracająć do twojego przypadku - wymieniałes samego dwumasa?
jak wymieniają dwumas zalecają wymianę też sprzęgła i tu koszt trochę wzrasta
na allegro widziałem taki komplet za ok 1650zł z przesyłka Sachs'a (dobra cena)
samego dwumasa Sachs'a sprzedaje za coś ok 1050zł

pozdr


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

fan volkswagena
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: Tczew

Post autor: fan volkswagena » ndz maja 30, 2010 20:40

hmmmm cóż moge ci powiedziec umnie oprócz stukania to silnikiem trzesło po całej kolorze silnika co do wciskania sprzegła to było bez różnicy. w moim wymieniałemcały komplet razem z łożyskiem dokładnie dałem 1240zł - vat też sachs wymieniałem w robocie razem z majstrem:)a te stuki to były od teho że podam ci taki przykład jak masz np. zwykły tałeż tyle że on ma wypukłe dno i to całe "latało" najchetniej to bym to zaspawał ałe mi odradzili heh golfy to super samochody niestety nie ma perpetum mobile każdy ma jakieś wady



walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: walter_x » ndz maja 30, 2010 20:44

Witam

Podziele sie z Wami moimi doswiadczeniami co do drgania silnika na biegu jałowym.
Borykam sie z tym problemem do dzisiaj.

Na poczatku mechanik stawial na dwumasa wiec wymienilem komplet dwumas ze sprzeglem no i nic nie pomogło. Dalej - wymienilem poduche pod skrzynia bo mechanik stwierdzil ze to od tego moze byc no i znowu zonk dalej trzesie. Potem mechanik doszed do wniosku ze to moze byc przyczyna napinacz alternatora lub sprzeglo alternatora no i wymienilem napinacz bo sprzeglo bylo dobre No i dalej trzesie! Mechanik juz sobie odpuscil a ja zostalem dalej z problemem. Proponowal sprawdzic cisnienie na tlokach a jak bedzie ok to sprawdzic pompowtryski. Narazie sobie dalem z tym spokoj no i moze dobrze bo teraz zauwazylem ze jak wlaczę KLIME to jak reką odjął drgania ustepuja i slnikiem nie trzesie - to wydaje mi sie ze to nie ma nic wspolnego z cisnieniem na tlokach i pompkami tylko z elektroniką?
Co wy o tym myślicie?



fan volkswagena
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: Tczew

Post autor: fan volkswagena » ndz maja 30, 2010 20:46

aha 1)ile przebiegu ma twoje auto?
2) lepiej zdjać skrzynie i sprawdzic co jest nie tak może od docicku coś sie wyszczerbiło tak żeby nie uszkodziło sie coś wiecej znam przypadek co gościu gadał to sie nic nie stanie a potem skrzynie wymieniał takich jaj se narobił

[ Dodano: 30 Maj 2010 20:52 ]
a co do elektroniki to masz kolego racje heh kiedyś zepsół mi ste w golfie akumulatorek no to wziołem z t4 odpaliłem -działa-----SCIĄGAM KLEME----i co silnik całkiem inaczej pracuje tak leciutko bez zadnych
''oporów'' że tak powiem
przyczyn może być wiele skończyły sie czasy kiedy można bylo latać w koło silnika z płaską 13nastką i 17nastką he:)



walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: walter_x » ndz maja 30, 2010 21:03

fan volkswagena pisze:aha 1)ile przebiegu ma twoje auto?
2) lepiej zdjać skrzynie i sprawdzic co jest nie tak może od docicku coś sie wyszczerbiło tak żeby nie uszkodziło sie coś wiecej znam przypadek co gościu gadał to sie nic nie stanie a potem skrzynie wymieniał takich jaj se narobił

[ Dodano: 30 Maj 2010 20:52 ]
a co do elektroniki to masz kolego racje heh kiedyś zepsół mi ste w golfie akumulatorek no to wziołem z t4 odpaliłem -działa-----SCIĄGAM KLEME----i co silnik całkiem inaczej pracuje tak leciutko bez zadnych
''oporów'' że tak powiem
przyczyn może być wiele skończyły sie czasy kiedy można bylo latać w koło silnika z płaską 13nastką i 17nastką he:)
Mój Golf ma 202tys a o jakim docisku kolego piszesz - sprzegła?
Sprzeglo mam wymienione nowe wraz z dwumasem jak wyzej pisalem



fan volkswagena
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: Tczew

Post autor: fan volkswagena » ndz maja 30, 2010 21:14

chodziło mi o tego gościa powyżej z wrocławia



krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » ndz maja 30, 2010 21:24

fan volkswagena pisze:chodziło mi o tego gościa powyżej z wrocławia
autko moje ma 198 tyś. i zawsze wolałbym aby to nie był dwumas bo wtedy przy wymianie sprzegła 1 tyś. w kieszeni zostaje
teraz poza stukami żadnych problemów nie zauważyłem
tylko czego po zagrzaniu silnika nic nie stuka??
troche mnie przestraszyłes z ta skrzynią znajomego

pozdr
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 21:26 przez krzysiekp, łącznie zmieniany 1 raz.


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

KrzychuALH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 10, 2010 23:55
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: KrzychuALH » ndz maja 30, 2010 23:04

Dam wam tu linka do tematu jak sobie koleś poradził z tymi cholernymi obrotami w NewBeetle podczas toczenia się auta, Sam mam ten problem. O dziwi przyczyna nie okazało się ani koło dwu masowe ani nic z tych rzeczy...

http://ryneksamochodowy.com/vw-new-beet ... w=previous



markhattan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw paź 22, 2009 01:08
Lokalizacja: WWA

Post autor: markhattan » ndz maja 30, 2010 23:20

tylko że u mnie na wciśniętym sprzęgle też trzęsie( tzn tak jak mówiłem, nie jakoś niesamowicie mocno, ani nie zawsze, ale wciśnięcie sprzęgła nie wpływa na zmianę drgań)



Cobra_vs
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Cobra_vs » czw cze 03, 2010 17:01

Witam wszystkich
1.Odn problemu z trzęsieniem na biegu jałowym to w większości przypadków jest koło dwumasowe przy wymianie którego od razu całe sprzęgło idzie do wymiany za jednym zamachem. Dwumas nie reaguje na wciśnięcie sprzęgła wiec przy wciśniętym lub nie zawsze są drgania.
2."Krasnoludek z młoteczkiem" (bardzo trafnie to nazwałeś heh) przy zwolnionym/puszczonym sprzęgle i znikający gdy dodamy gazu lub wciśniemy sprzęgło to łożysko wyciskowe/oporowe
Niekiedy mechanik uważa że łożysko wyciskowe jest ok na oko i niby ok a po złożeniu w całość zaczyna znów "grać". Dlatego jak wymieniać to komplet sprzęgło/dwumas/łożysko
Mój silnik ASV i przejechałem juz 20000 km z lekkim trzęsieniem na wolnych i z "krasnoludkiem z małym młoteczkiem" i jest na razie ok gdy sie dolegliwości nasilą wtedy zgłoszę się do mechanika.
Ostatnio zmieniony czw cze 03, 2010 17:02 przez Cobra_vs, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 29 gości