pytanie odnośnie pewnej wtyki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
pytanie odnośnie pewnej wtyki
od kiedy mam goferka, zastanawiałem czemu tu nie jest nic podłączone
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ea695.html
zadnej wtyki w pobliżu, nawet żadnego kabelka wolnego...
jeżli jakiś rp-kowiec byłby miły to by mi powiedział jakiego koloru tam powinny dochodzić kable, i co najważniejsze skąd powinny wychodzić.
pozdro
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ea695.html
zadnej wtyki w pobliżu, nawet żadnego kabelka wolnego...
jeżli jakiś rp-kowiec byłby miły to by mi powiedział jakiego koloru tam powinny dochodzić kable, i co najważniejsze skąd powinny wychodzić.
pozdro
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
To jest elektrozawór podciśnienia do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu i powinien być podłączony. W ogóle auto Tobie dobrze jeździ bez tego? Zdejmij wężyk podciśnienia z aparatu zapłonowego podczas pracy silnika i sprawdź, czy jest tam podciśnienie (czy zasysa, jak zatkasz ten wężyk palcem). Jeżeli tak, to masz uszkodzony ten elektrozawór, ewentualnie coś źle popodłaczane. Jak nie zasysa, to trzeba podłączyć ten elektrozawór i wyregulować zapłon. No i jeżeli nie zasysa, to te autko raczej dobrej dynamiki nie będzie miało...
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No to masz coś nie tak z tym zaworem i do tego zapłon źle ustawiony. Na wolnych obrotach, po zdjęciu wężyka nie ma prawa zasysać, dopiero po dodaniu gazu powinno być podciśnienie.
[ Dodano: Czw Maj 27, 2010 12:44 ]
Nie mam teraz przy sobie schematów - po południu mogę najwyżej podać kolory przewodów, jaki powinny być na wtyczce do tego zaworka.
[ Dodano: Czw Maj 27, 2010 12:44 ]
Nie mam teraz przy sobie schematów - po południu mogę najwyżej podać kolory przewodów, jaki powinny być na wtyczce do tego zaworka.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Kolory przewodów to biało - czarny i zielono - czerwony. I tak teraz patrzę, to ten zawór chyba działa tak, że jak nie jest podane na niego napięcie, to jest otwarty, a jak podasz napięcie, to się zamyka. Czyli, skoro twój nie jest podłączony, to powinno cały czas zasysać - czyli tak, jak opisujesz. Poszukaj ten wtyczki, jak nie możesz znaleźć, to może ktoś ją obciął, czy coś - porób fotki, może ja coś wypatrzę.
Zawór ten sterowany jest ze styków wewnątrz silniczka krokowego - możesz sprawdzić, czy te styki dobrze działają - odepnij wtyczkę od silniczka i zobacz, czy jest przejście pomiędzy pinami 3 i 4 - jak jest, to ok. Potem wychyl trochę przepustnicę - powinna pojawić się przerwa.
Zawór ten sterowany jest ze styków wewnątrz silniczka krokowego - możesz sprawdzić, czy te styki dobrze działają - odepnij wtyczkę od silniczka i zobacz, czy jest przejście pomiędzy pinami 3 i 4 - jak jest, to ok. Potem wychyl trochę przepustnicę - powinna pojawić się przerwa.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
A więc u mnie ta wtyka jest podłączona do gniazdka w kolektorze:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d8ebb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e2986.html
Więc jak przepnę wtyke tam gdzie potrzeba to serio zaciąg dopiero po otwarciu przepustnicy
Tak czy siak teraz nie ma do czego podłączyć tego gniazdka w kolektorze
a i po przełożeniu wtyki nie zapala mi sie jedna kontrolka po przekręceniu kluczyka, ta trzecia
Pozwoliłem sobie wykonać schemat jak u mnie są poprowadzone te przewody podciśnienia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 85881.html
otwór zielony cały czas zaciąga powietrze
pozdro
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d8ebb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e2986.html
Więc jak przepnę wtyke tam gdzie potrzeba to serio zaciąg dopiero po otwarciu przepustnicy
Tak czy siak teraz nie ma do czego podłączyć tego gniazdka w kolektorze
a i po przełożeniu wtyki nie zapala mi sie jedna kontrolka po przekręceniu kluczyka, ta trzecia
Pozwoliłem sobie wykonać schemat jak u mnie są poprowadzone te przewody podciśnienia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 85881.html
otwór zielony cały czas zaciąga powietrze
pozdro
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No to ładnie ktoś tam namieszał - tego czujnika w kolektorze w ogóle nie powinno tam być - skąd on się tam wziął, to ja nie wiem.... Wygląda, tak, jakbyś miał kolektor od 1.6 PN - bo on jest taki sam, tylko ma właśnie miejsce na czujnik. Jakie czujniki masz w króćcu od rur chłodzenia z przodu silnika? Powinny być 3 jak dobrze pamiętam - czarny, niebieski i brązowy. Być może u Ciebie ten brązowy przeniesiony jest z króćca na kolektor - ale pierwszy raz coś takiego widzę.
[ Dodano: Pią Maj 28, 2010 13:08 ]
Co do schematu - to chyba trochę niedokładnie go narysowałeś, bo wężyk od aparatu nie jest na schemacie podłączony do elektrozaworu, a piszesz, że podciśnienie jest po dodaniu gazu - czyli jednak ten wężyk musi być w rzeczywistości tam podłączony. Przyjrzyj sie wiec dokładnie i narysuj jeszcze raz. Ale ze schematu juz widać, że masz źle podłączone te wężyki od filtra powietrza - ten brązowy węzyk ma iść do podstawy wtrysku, a nie do elektrozaworu. W podstawie wtrysku żaden króciec nie może być wolny - ten wolny zielony na rysunku ma być podłączony do elektrozaworu, a z elektrozaworu do aparatu zapłonowego. I chyba, jak dobrze pamiętam, to jeden z krućców na elektrozaworze pozostaje wolny (ale nie jestem pewien do końca - napisz, ile króćców ma elektrozawór - dwa, czy trzy).
- od czego ona jest? temperatura? Olej? ładowanie?Dani89 pisze:a i po przełożeniu wtyki nie zapala mi sie jedna kontrolka po przekręceniu kluczyka, ta trzecia
[ Dodano: Pią Maj 28, 2010 13:08 ]
Co do schematu - to chyba trochę niedokładnie go narysowałeś, bo wężyk od aparatu nie jest na schemacie podłączony do elektrozaworu, a piszesz, że podciśnienie jest po dodaniu gazu - czyli jednak ten wężyk musi być w rzeczywistości tam podłączony. Przyjrzyj sie wiec dokładnie i narysuj jeszcze raz. Ale ze schematu juz widać, że masz źle podłączone te wężyki od filtra powietrza - ten brązowy węzyk ma iść do podstawy wtrysku, a nie do elektrozaworu. W podstawie wtrysku żaden króciec nie może być wolny - ten wolny zielony na rysunku ma być podłączony do elektrozaworu, a z elektrozaworu do aparatu zapłonowego. I chyba, jak dobrze pamiętam, to jeden z krućców na elektrozaworze pozostaje wolny (ale nie jestem pewien do końca - napisz, ile króćców ma elektrozawór - dwa, czy trzy).
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
W elektrozaworze powinny być trzy wyjścia, wyjscie nad wtyką(na twoim schemacie podłączony przewód koloru szarego) powinien być podłaczony do podstawy gaznika, wyjscie patrzące w duł(ktorego na schemacie brak)idzie do aparatu a wyjscie z drugiej strony niż wtyka powinnio być zaslepione zaślepką(u ciebie podłączony przewód brązowy).
Dariums, mój błąd, ten czerwony przewodzik wychodzi spod elektrozaworu.
Lipek81, wedle instrukcji poprawiłem schemat:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 76b32.html
Czyli tak powinno być prawidłowo?
Jak tak to jutro zaczynam dłubać
Pozdro
Lipek81, wedle instrukcji poprawiłem schemat:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 76b32.html
Czyli tak powinno być prawidłowo?
Jak tak to jutro zaczynam dłubać
Pozdro
Das Original - Edition One 90'
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=483475
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=483475
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 309 gości