Problem z układem kierowniczym po regeneracji maglownicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z układem kierowniczym po regeneracji maglownicy
Cześć
nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, więc napiszę nowy post.
Otóż jakieś 2 tygodnie temu oddałem do regeneracji maglownicę, bo zaczął uciekać mi olej na prawym drążku.
Po zregenerowaniu i zamontowaniu, kierownica zaczęła lekko się obracać, nic nie wyciekało i byłem zadowolony dopóki nie wyjechałem na drogę.
Przy najechaniu na studzienkę prawym kołem, kierownica lekko obraca się w prawo i lewym kołem w lewo. Przy jeździe po dziurach i tzw. kocich łbach też kierownica odbija we wszystkie strony, czasami mocniej czasami lżej, a czasami w ogóle nic nie czuć. Zbieżności jeszcze nie ustawiałem, ale to raczej nie pomoże w moim przypadku. Przy większej prędkości i hamowaniu NIE MA problemów tego typu, że auto skręca, albo kierownica bije. Chodzi tylko o najeżdżanie na nierówności i przeszkody. I zauważyłem, że przy jeździe po nierównościach (np. garby) strasznie mi zawieszenie z przodu puka, jakbym miał sportowe, utwardzone. Bardzo głośno to w środku auta słychać.
Dzisiaj się trochę wystraszyłem, bo po deszczu przy osi jezdni zebrała się woda i gdy wjechałem w nią tylko lewym kołem, auto uciekło mi w prawo i o mało co do rowu nie wjechałem.
Chłopaki pomóżcie
nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, więc napiszę nowy post.
Otóż jakieś 2 tygodnie temu oddałem do regeneracji maglownicę, bo zaczął uciekać mi olej na prawym drążku.
Po zregenerowaniu i zamontowaniu, kierownica zaczęła lekko się obracać, nic nie wyciekało i byłem zadowolony dopóki nie wyjechałem na drogę.
Przy najechaniu na studzienkę prawym kołem, kierownica lekko obraca się w prawo i lewym kołem w lewo. Przy jeździe po dziurach i tzw. kocich łbach też kierownica odbija we wszystkie strony, czasami mocniej czasami lżej, a czasami w ogóle nic nie czuć. Zbieżności jeszcze nie ustawiałem, ale to raczej nie pomoże w moim przypadku. Przy większej prędkości i hamowaniu NIE MA problemów tego typu, że auto skręca, albo kierownica bije. Chodzi tylko o najeżdżanie na nierówności i przeszkody. I zauważyłem, że przy jeździe po nierównościach (np. garby) strasznie mi zawieszenie z przodu puka, jakbym miał sportowe, utwardzone. Bardzo głośno to w środku auta słychać.
Dzisiaj się trochę wystraszyłem, bo po deszczu przy osi jezdni zebrała się woda i gdy wjechałem w nią tylko lewym kołem, auto uciekło mi w prawo i o mało co do rowu nie wjechałem.
Chłopaki pomóżcie
Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
Vito1988 pisze:kierownica lekko obraca się w prawo i lewym kołem w lewo
Czlowieku przerazenie mnie ogarnelo....Jedz natychmiast ustawic zbieznosc....Vito1988 pisze:Zbieżności jeszcze nie ustawiałem, ale to raczej nie pomoże w moim przypadku
[ Dodano: 27 Maj 2010 21:47 ]
-Rozbiezne masz kolo,Vito1988 pisze:auto uciekło mi w prawo i o mało co do rowu nie wjechałem.
a tak wogole to jak mogles zbieznosci nie ustawic po wymianie maglownicy
Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze
Nie miałem kiedy jechać na stacje ustawić, dopiero dzisiaj do domu wróciłem, ale chyba nie ma sensu ustawiać teraz jak i tak znowu będzie grzebane w układzie kierowniczym, bo zbieżność do stukania z przodu i odchyłów kierownicy na dziurach nie ma nic wspólnego, wg mnie to coś z maglownicą, ale nie wiem co i dlatego proszę o rady.
Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
Do odchyłów ma i to bardzo duzo, do stukania Nie-jak jest po regeneracji...mam nadzieje profesionalnej bo mi stukala maglownica tak charakterystycznie myslalem ze to gumy na stabilizatorze a tu maglownica sie wysypala i na dodatek plyn lal sie jak z kranu
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 22:05 przez sklejku, łącznie zmieniany 1 raz.
Też myślałem że to gumy stabilizatora, ale wymieniałem je rok temu na febi + obejmy, w tamtym tyg. wyczyściłem i przesmarowałem i rzeczywiście stukania zniknęły, ale te na kocich łbach i garbach są nadal, wydaje mi się, że to tuleje w maglownicy od drążków. Magiel był regenerowany w firmie PURM z Łodzi, ogólnie warsztat mało profesjonalny, no ale... nie cieknie. I nie wiem czy to wina tej tuleji, czy czegoś innego. Przecież po najechaniu na przeszkodę jednym kołem, olej w przekładni powinien blokować ruch listwy i nie dopuszczać do obrotu kierownicy.
Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
To jest szajs odrazu ci mowie Orginalne gumy +obejmy z garbem ( bo teraz tylko takie robia jesli chodzi o oryginal z ASO) koszt okolo 120zl naprawia problem na B dlugo, co do rzucania kierownica dalej obstaje za zbierznoscia ...pomimo stukow jedz uistaw geometrie i wtedy sie okaze byc moze pojdzie w plecy 60zl za ustawienie ale wtedy masz pewnosc bo tak nie dojdziesz konca nigdyVito1988 pisze:febi + obejmy
Jak juz geo bedzie ok to bedziemy szukac dopiero przyczyny pukow stukow rzucania kierownica (mowie to na swoim przykladzie ja mialem tak zbierznosc schrzaniona ze w zimie jak zjezdzalem z asfaltu na sniego to musialem ostro krecic kierownca taka byla duza rozbierznosc, a jak bylo bloto posniegowe na drodze to juz nie wspominam nawet)
Ostatnio zmieniony pt maja 28, 2010 08:13 przez sklejku, łącznie zmieniany 1 raz.
Dobra kolego, dzięki za radę skocze na stację ustawić i zobaczymy później.
A swoją drogą to wiesz może jak to jest w układach bez wspomagania? Czy po najeżdżaniu na przeszkodę też rzuca kierownicą?
A swoją drogą to wiesz może jak to jest w układach bez wspomagania? Czy po najeżdżaniu na przeszkodę też rzuca kierownicą?
Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
NIE ma takiej opcji ze ma rzucac kierownica po najechaniu na przeszkode chyba ze wpadasz w krawezniki z duzym impetem czesto to ma prawo rzucicVito1988 pisze:A swoją drogą to wiesz może jak to jest w układach bez wspomagania? Czy po najeżdżaniu na przeszkodę też rzuca kierownicą?
Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 313 gości